7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Multimediaknaller

kleine pictogrammen die ik niet weg krijg

Ze blijven ‘ plakken’ bovenin

Wilde wat foto’s naar het buroblad slepen maar bleef daar ‘hangen’ :oops:

Heb gezocht op het weeweewee maar kon niets vinden:roll:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Heb je de Finder al proberen te herstarten d.m.v. ⌥⌘Esc?

Bijdrager
    Multimediaknaller

Hoi Jakko,

Ben toch maar even verder gaan spitten en…:idea:

In de finder>weergave>pas knoppenbalk aan: flikker de lastige icoontjes
    eruit , gewoon slepen buiten het venster en poof ! Dan de betreffende
    icoontjes weer terugslepen op de goede plaats.
    (y)

Bijdrager
    GoeieDag

Je noemt helemaal niet dat ze in de knoppenbalk van een Findervenster bleven hangen. Is het zo moeilijk een probleem te formuleren dat de lezers het ook snappen?

Je kunt zo’n bestand er ook uit slepen met de CMD knop ingedrukt, dus zonder dat je naar de optie ‘Pas knoppenbalk aan’ gaat.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    fruitdruif op 18 oktober 2013

In de finder>weergave>pas knoppenbalk aan: flikker de lastige icoontjes eruit

Als je nu had gezegd dat het ging om icoontjes in de knoppenbalk van Findervensters … wil je een bruikbare oplossing krijgen, omschrijf je probleem dan goed en plaats als je dat niet lukt er bijvoorbeeld een afbeelding bij, zodat we kunnen zien wat er schort.

Het kan namelijk gebeuren dat er iets misgaat bij het slepen met bestanden, waarna de icoontjes van de gesleepte bestanden op het beeld blijven staan en niet weg te krijgen zijn — je ziet dan de icoontjes de hele tijd staan alsof je ermee sleept, zonder dat je dat aan het doen bent. Gebaseerd op eigen ervaring nam ik hierdoor aan dat je naar zoiets verwees, vandaar m’n tip om de Finder te herstarten.

Bijdrager
    Multimediaknaller

Dag Jakko:)

Heb de Mac net een weekje en op het forum moet ik mijn weg nog even vinden, vandaar dat mijn vraag (inderdaad) wat moeilijk was omschreven. De finder herstarten had geen zin.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Nee, want icoontjes in de menubalk heb je daar zelf gezet, wat het systeem betreft, dus blijven ze daar ook staan als de Finder opnieuw start. Maar zie het zo: je weet nu hoe je programma’s geforceerd kunt stoppen en hoe je de Finder kunt herstarten als dat ooit nodig zou blijken te zijn:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.