26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    BloomPod

Kleine en snelle vragen…

”Mac

Ik mis nog wel zo’n topic waarin je een vraag kan stellen, waarvan je weet dat er OMT-ers zijn die het antwoord weten.

Zo als Mac Daddy al aangeeft, stel hier je kleine vragen waarvan weet dat er OMT-ers zijn die het antwoord weten.

LET OP! Dit is geen speurneuzentopic en zal evenmin op dezelfde manier eindigen, hou het dus aangenaam en dwaal niet off-topic.

Bijdrager
    Diastro

YES, goed idee voor een topic! Ik zal beginnen.

Is er een Mac-versie van Adobe Audition?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Patrock

Nee die is er niet, alleen voor Windows.

Bijdrager
    Diastro

Ah helaas, dan zet ik ook maar meteen Logic op m’n verlanglijstje.

Dank voor het snelle antwoord!

Bijdrager
    Yaris

Kan iemand me uitleggen waarom voor die vraag geen topic in het Audioforum aangemaakt had kunnen worden?

Bijdrager
    Hajo Telding

Nee, ik denk dat niemand het kan uitleggen, vind het ook een vrij nutteloos topic.

Wil wel graag weten waarom topics met een slotje niet gewoon verwijderd worden. Een beetje opschonen kan nooit kwaad.

Bijdrager
    Tim K.

Nauwja ik vind het zo onnodig om van die kleine vraagjes een heel topic over moet maken.
    Misschien moet er in elk forum een sticky komen met kleine vraagjes……?

FF on topic
    xGPS is voor alle versies iPod touch en iPhone, en het kan zonder wi-fi.
    Kan het ook in Nederland, zonder wi-fi?
    Want je moet dan kaarten downloaden, en ik weet niet of er kaarten te downloaden zijn van Nederland.

Bijdrager
    Yaris

Dat is nou een goede vraag voor in iPhone en iPod touch Software, meer bepaald 3.0 OS Navigatie. :)

”Applebanaan”

Nauwja ik vind het zo onnodig om van die kleine vraagjes een heel topic over moet maken.

Kleine vragen hebben evengoed recht op een apart topic als levensbelangrijke problemen.

Bijdrager
    Hajo Telding

Maar je laat net al twee keer zien dat dit topic overbodig is omdat je de kleine vraagjes ook in andere topics kunt stellen?

Bijdrager
    Yaris

In plaats van meteen een slotje te zetten wil ik de discussie aangaan en de mensen naar het nut van dit topic vragen.

Bijdrager
    iDarwin

Ik vindt dit wel een handig topic een vraag en antwoord krijgen er moet dus hier niet verder over worden gediscussieerd.
    Om voor elke vraag die iemand heeft in een nieuw topic te plaatsen vindt ik overbodig.

Bijdrager
    Hajo Telding

En mijn andere kleine vraagje?

”Hajo

Wil wel graag weten waarom topics met een slotje niet gewoon verwijderd worden. Een beetje opschonen kan nooit kwaad.

Bijdrager
    Yaris

Even mijn motivatie herhalen voor het sluiten van het Speurneuzentopic:

”Yaris”

Het Speurneuzentopic is een rommeltje geworden. Er worden vragen gesteld die in een ander subforum thuishoren en verschillende vragen en de antwoorden daarop lopen dooreen. Daarbij wordt dit topic slechts door een beperkte groep gebruikers gevolgd waardoor vragen over ongebruikelijke dingen weinig kans op een antwoord hebben. Daarom gaat dit topic op slot. Gelieve voor alle vragen voortaan een apart topic aan te maken in het juiste subforum. Dus: Apple-gerelateerde vragen in het subforum dat daarover gaat, niet-Apple-gerelateerde vragen in de Lounge.

@Hajo Telding: topics met een slotje zakken vanzelf weg en storen niemand. Misschien dat we in OMT 2 wat sneller gaan opkuisen.

Bijdrager
    Hajo Telding
    ”Yaris”

@Hajo Telding: topics met een slotje zakken vanzelf weg en storen niemand. Misschien dat we in OMT 2 wat sneller gaan opkuisen.

Hmmm, niet echt sterk, maar vooruit. Misschien moeten we een poll beginnen over wie zich er wel aan stoort en wie niet;-)

Bijdrager
    BloomPod

Laten we dit topic niet al van het begin naar de dieperik helpen. Geef het een kans, stel wat vragen en kijk hoe handig het zal zijn.;)

Bijdrager
    jimeh

vraagje: is het betaalbaar om met 4 studenten een huis te huren in maastricht?

Bijdrager
    Rub3n

Handig topic! Hier had ik destijds mooi mijn gasstel vraag kunnen stellen haha!

Moderator
    Mac Daddy

Het was een klein ideetje van mij, maar iemand is er serieus mee aan de haal gegaan.
    Ik zou zo’n topic nooit zomaar starten. Daar had ik dan iets langer over nagedacht. Uiteraard heb je genoeg vragen die een topics waard zijn en er zijn een heleboel dingen die ook via Google zijn te vinden. Dan blijven er inderdaad erg weinig vragen over die in zo’n topic passen.

De vraag die ik in het slowchat topic stelde, was ook niet echt geschikt voor zo’n topic. Het gaat namelijk niet over Apple.

Ik zie zo’n topic ook meer zo. Als ik ergens mee bezig ben, dan gebeurt er iets wat een vraag oplevert. Iets lukt niet. Iets gaat fout. Je Mac doet iets ongevraagd. Ik komt het vaker tegen als ik aan het werk ben op de Mac. Om dan snel antwoord te krijgen, zou het handig zijn als je een plek hebt, waar je zoiets snel kan vragen. Misschien dat bij OMT 2.0 zoiets erin komt, maar nu is er niet zo’n mogelijkheid.

Uiteraard moet zo’n topic aan een aantal regels voldoen. Als je daar over na gaat denken, dan kom je erachter dat om het een succes te laten worden, behoorlijk wat regels moeten worden gesteld. En dan snap ik zelf al dat het niet echt kan gaan werken. Er is alleen wel zo’n gevoel dat er iets mist om zulke vragen te beantwoorden.

Ik heb er wel een voorbeeld van. Ik download wel eens via Acquisition. Als ik in iTunes 1 of meerdere liedjes selecteer om er iets mee te doen. Dan blijven die nummer daarna geselecteerd. Noem me gek, maar daar kan ik niet tegen. Zoals vele Apple gebruikers gebruik ik veel keyboard shortcuts. Om te deselecteren is dat shift+appeltje+a. Om de een of andere reden is dat ook de shortcut om een selectie in iTunes als zoekopdracht naar Acquisition te sturen. Ook als Acquisition uit staat, start ie het er speciaal voor op. Kan soms heel frustrerend zijn. En ik kan maar niet vinden hoe je dat uit zet. Ik kan het in Acquisition niet vinden en via Google is het erg lastig zoeken en kan ik het ook niet vinden. En om er nou een heel topic over te beginnen, vind ik het niet waard.

En als je dit leest, snap je misschien wat voor vragen ik bedoel, maar het is denk ik te lastig om hier een goed concept voor een topic van te maken. Ik geef het nog niet helemaal op en denk er nog wel ff over na.

En ik zou zoiets ook niet in de lounge neerzetten. Ik zou het meer gericht op Apple of misschien zelfs alleen Mac OSX houden. Misschien een topic met de titel: Kleine vragen over Mac OSX workflow. Zoiets dergelijks.

Bijdrager
    Thomash

whatevah :money:

Bijdrager
    sannepanne
    ”Mac

Het was een klein ideetje van mij, maar iemand is er serieus mee aan de haal gegaan.
    Ik zou zo’n topic nooit zomaar starten. Daar had ik dan iets langer over nagedacht. Uiteraard heb je genoeg vragen die een topics waard zijn en er zijn een heleboel dingen die ook via Google zijn te vinden. Dan blijven er inderdaad erg weinig vragen over die in zo’n topic passen.

De vraag die ik in het slowchat topic stelde, was ook niet echt geschikt voor zo’n topic. Het gaat namelijk niet over Apple.

Ik zie zo’n topic ook meer zo. Als ik ergens mee bezig ben, dan gebeurt er iets wat een vraag oplevert. Iets lukt niet. Iets gaat fout. Je Mac doet iets ongevraagd. Ik komt het vaker tegen als ik aan het werk ben op de Mac. Om dan snel antwoord te krijgen, zou het handig zijn als je een plek hebt, waar je zoiets snel kan vragen. Misschien dat bij OMT 2.0 zoiets erin komt, maar nu is er niet zo’n mogelijkheid.

Uiteraard moet zo’n topic aan een aantal regels voldoen. Als je daar over na gaat denken, dan kom je erachter dat om het een succes te laten worden, behoorlijk wat regels moeten worden gesteld. En dan snap ik zelf al dat het niet echt kan gaan werken. Er is alleen wel zo’n gevoel dat er iets mist om zulke vragen te beantwoorden.

Ik heb er wel een voorbeeld van. Ik download wel eens via Acquisition. Als ik in iTunes 1 of meerdere liedjes selecteer om er iets mee te doen. Dan blijven die nummer daarna geselecteerd. Noem me gek, maar daar kan ik niet tegen. Zoals vele Apple gebruikers gebruik ik veel keyboard shortcuts. Om te deselecteren is dat shift+appeltje+a. Om de een of andere reden is dat ook de shortcut om een selectie in iTunes als zoekopdracht naar Acquisition te sturen. Ook als Acquisition uit staat, start ie het er speciaal voor op. Kan soms heel frustrerend zijn. En ik kan maar niet vinden hoe je dat uit zet. Ik kan het in Acquisition niet vinden en via Google is het erg lastig zoeken en kan ik het ook niet vinden. En om er nou een heel topic over te beginnen, vind ik het niet waard.

En als je dit leest, snap je misschien wat voor vragen ik bedoel, maar het is denk ik te lastig om hier een goed concept voor een topic van te maken. Ik geef het nog niet helemaal op en denk er nog wel ff over na.

En ik zou zoiets ook niet in de lounge neerzetten. Ik zou het meer gericht op Apple of misschien zelfs alleen Mac OSX houden. Misschien een topic met de titel: Kleine vragen over Mac OSX workflow. Zoiets dergelijks.

Kleine en snelle vragen :P

Bijdrager
    trabant

JIj komt ook nog wel aan die tienduizend, hoor! :D

Bijdrager
    iDarwin

Wat doe jij in hemelsnaam nog op deze leeftijd om deze tijdstip hier op het forum.
    Mensen zoals jij hebben rust nodig. Ga slapen.:)

Dit is mijn vraag ook, haha.

Weltrusten :)

Bijdrager
    Wouzje

mensen van zijn leeftijd zitten meestal nu nog in de kroeg…

Bijdrager
    iDarwin

Wijze man die mij vaak probeert te stoppen met bier drinken?

Bijdrager
    sannepanne
    ”Wouzje”

mensen van zijn leeftijd zitten meestal nu nog in de kroeg…

Precies!

Mooie avatar Jim

Bijdrager
    Yaris

Ik en mijn collega-moderators blijven van mening dat het nutteloos is om alle vragen op een hoopje te gooien.

Even mijn motivatie herhalen voor het sluiten van het Speurneuzentopic:

”Yaris”

Het Speurneuzentopic is een rommeltje geworden. Er worden vragen gesteld die in een ander subforum thuishoren en verschillende vragen en de antwoorden daarop lopen dooreen. Daarbij wordt dit topic slechts door een beperkte groep gebruikers gevolgd waardoor vragen over ongebruikelijke dingen weinig kans op een antwoord hebben. Daarom gaat dit topic op slot. Gelieve voor alle vragen voortaan een apart topic aan te maken in het juiste subforum. Dus: Apple-gerelateerde vragen in het subforum dat daarover gaat, niet-Apple-gerelateerde vragen in de Lounge.

Om dezelfde redenen gaat er ook een slotje op dit topic.

PS: van de citruspersvraag van trabant heb ik een apart topic gemaakt.

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.