10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    NCK

kleine dvd in superdrive?

Neem mijn niet kwalijk als deze vraag hier niet precies hoort te staan.
    Maar ik ga het toch doen.

Kan ik eigenlijk een klein dvdtje (zoals in mini dvd camera’s van sony,… jeweetwel wat ik bedoel) gewoon in de sleuf van mijn macbook steken?
    Ik zou het graag eerst zeker weten voor ik het probeer.

Bijdrager
    svan

Ik zou het maar niet doen….de Apple sleufdrives slikken enkel cd’s en dvd’s van het normale formaat. Probeer je het wel, dan kan ik je verzekeren dat je uiteindelijk staat te pielen om de dvd er weer uit te krijgen. Zie ook de handleiding van je mac…

Bijdrager
    thijsvanzwam

ik heb wel eens gehoord van iemand die het zelfde probeerde dat hij een adapterring had gekocht.
    dat was gewoon een soort cd met een gat ter grootte van de mini-schijf er in, deze klikte er in vast en dan kon het wel.
    volgens mij weten ze bij een apple center ook wel waar je die kunt krijgen.

Bijdrager
    macpro

Die “bijtringen” kun je bij een platenzaak meestal wel krijgen.
    Heb ze vroeger in ieder geval veel gekocht bij de CD singles.

Bijdrager
    Lustigson

Op zich vreemd dat een, neem ik aan, ‘goedgekeurde’ cd- of dvd-speler geen gewoon ‘goedgekeurde’ cd of dvd, zij het van klein formaat, kan afspelen. Hebben all slot-loading spelers dat?

Bijdrager
    macpro

In principe wel, want ze missen een mechanisme om die kleine CD’s binnen te halen.
    Om maar te zwijgen over CD’s in de vorm van een visite kaartje of Rudoplh the rednose reindeer. :wink:
    Dat is het voordeel van de traditionele CD spelers in laptops, waar je de CD echt op de “as” klikt.

Bijdrager
    kobekes

dat wordt dus een nieuwe videocamera kopen …

Bijdrager
    Cars

Of een extern apparaat! :wink:

Bijdrager
    bagagedrager
    ”Lustigson”

Op zich vreemd dat een, neem ik aan, ‘goedgekeurde’ cd- of dvd-speler geen gewoon ‘goedgekeurde’ cd of dvd, zij het van klein formaat, kan afspelen. Hebben all slot-loading spelers dat?

nee, de nintendo wii is ook slot-loading en slikte gewoon gamecube schijfjes (die ook van klein formaat zijn). betrap ik appel hier op kostenbesparing?

Bijdrager
    Lustigson
    ”macpro”

Om maar te zwijgen over CD’s in de vorm van een visite kaartje of Rudoplh the rednose reindeer.

Ik heb zelfs een cd in de vorm van het Metallica-logo. Je weet wel, die ninjaster. Maar niet importeren in iTunes, dan. :lol:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.