30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 277)
  • Q:
    Bijdrager
    Geedee

Kleine draagbare laptop

Waarom loopt iedereen plots zo hoog op met die kleine (12″) laptops die de pc-wereld op ons loslaat? Toen ik lang geleden m’n witte iBookje 12″ kocht, lachten de pc-gebruikers mij uit omdat ik zo’n klein onnozel ding had gekocht. En nu dan? Ik snap het niet. Die kleine pc-laptops worden nu geadverteerd als zijnde nieuw en revolutionair. Dat had Apple dus lang geleden al. :?

Bijdrager
    essiw

zoiets heet mode;) probeer et niet te begrijpen en doe er vooral niet aan mee, doe wat je zelf leuk vind:P

Bijdrager
    KarelWillem

Niet iedereen loopt met van die 12″ laptopjes, maar met van die compacte 7 en 9″ laptopjes.

Bijdrager
    Sanne

Ik heb een tijdje geleden een 12″ iBook gekocht.
    Ik ben er super tevreden mee, en ook mijn tekenleraar wil er nu een.:D :P

Bijdrager
    Speedooo
    ”KarelWillem”

Niet iedereen loopt met van die 12″ laptopjes, maar met van die compacte 7 en 9″ laptopjes.

Precies, daar zie ik op het moment echt “iedereen” mee lopen. Vraag me af wat voor OS er op zit? Linux? Vind het wel apart, maar op zich het is wel handig om snel even te internetten of wat te tikken.

Bijdrager
    G-Force

Linux kan, maar Windows XP kan ook. En als je het echt wil kan je er ook wel Vista op draaien.;)

Bijdrager
    Nietzman

Het verschil is denk ik ook dat die EEEs in feite geen kont kosten. En dat terwijl de kleinere PC-laptops altijd peperduur waren.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb net een advertentie naast me liggen voor en 7″ eee PC voor 199 euro.

De garantie bij Apple kost nog meer. :wink:

Bijdrager
    Gastonw

Zoals essiw al schreef: mode:

Zo is het ook met telefoons, de ene keer wil iedereen eentje met veel functies, dan een zo klein mogelijke en dan een zo dun mogelijke…

Bijdrager
    1984

[size=9:3eca2cf03f]

”Geedee”

Waarom loopt iedereen plots zo hoog op met die kleine (12″) laptops die de pc-wereld op ons loslaat? Toen ik lang geleden m’n witte iBookje 12″ kocht, lachten de pc-gebruikers mij uit omdat ik zo’n klein onnozel ding had gekocht. En nu dan? Ik snap het niet. Die kleine pc-laptops worden nu geadverteerd als zijnde nieuw en revolutionair. Dat had Apple dus lang geleden al. :?

[/size:3eca2cf03f]

Bijdrager
    Ledda

lol, de hype van de mini laptops is idd echt niet meer te stoppen… maarja, de 15.4 inch markt zal verzadigd zijn en nu zullen ze een behoefte aan het creëren zijn voor mini laptops denk ik;)

Bijdrager
    Pieterr
    ”G-Force”

Linux kan, maar Windows XP kan ook. En als je het echt wil kan je er ook wel Vista op draaien.;)

En als je écht wil…

Bijdrager
    KarelWillem

Ja kijk. Goed beschouwd kan mijn iPod Touch voor evenveel geld meer.

Maar ze zien er wel schatiig uit, die 7″ dingetjes.
    En het kijken van een filmpje is dan weer wat leuker op 7 dan op 3,5″.

Bijdrager
    Nietzman
    ”KarelWillem”

Kun je d’r een boek op schrijven?

Bijdrager
    Afroman
    ”KarelWillem”

Precies, maar dat werkt echt niet gewoon. Het toetsenbord/trackpad is gewoon te klein om fatsoenlijk mee te werken. Het scherm valt weer reuze mee.

Bijdrager
    Oppie

Ja, en Apple is goed gek dat ze alleen nog maar die ‘lompe’ 13,3″ (en groter) laptops maken!
    Ik zit al tijden te wachten op een opvolger voor de 12″ PB, of nog een kleinere (= mobieler).
    Heeft niks met mode of hype te maken, wel met bruikbaarheid.

Bijdrager
    Joffry

Ik ben bezig om MacOSX op een Samsung NC10 te krijgen, maar lees dat het WiFi gebeuren niet gaat lukken. Nog even wachten dan maar.

Bijdrager
    Esquare

Wachten waarop? Op de dag dat Apple notebooks gaat maken die minder mogen kosten dan een iPod? Kun je lang wachten.:)

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Nietzman”
    ”KarelWillem”

Kun je d’r een boek op schrijven?

Ik zou eigenlijk niet weten waarom niet?

Bijdrager
    djdnl

Ik snap ook niet dat er geen 12″ meer in het assortiment van apple komt. Ik werk nog steeds met vol genoegen op mijn 12″PB 1.33. Ik werk zelfs tegelijk op de imac 24″en de PB 12″, echt geen last van het grote verschil.

De eee klonen en originelen vind ik wel el-cheapo er uit zien, maar ik kan goed begrijpen dat mensen een linux versie daarvan nemen om alleen maar te kunnen mailen/internetten/skypen.

Bijdrager
    Joffry
    ”Esquare”

Wachten waarop? Op de dag dat Apple notebooks gaat maken die minder mogen kosten dan een iPod? Kun je lang wachten.:)

Wachten tot iemand hier een oplossing voor heeft. Er zijn diverse Apple fans hiermee bezig.

Bijdrager
    2xdutch
    ”Speedooo”
    ”KarelWillem”

Precies, daar zie ik op het moment echt “iedereen” mee lopen. Vraag me af wat voor OS er op zit? Linux? Vind het wel apart, maar op zich het is wel handig om snel even te internetten of wat te tikken.

Zelfs OSX kan :P en dan is het toch wel leuk. een MacBook Nano

Bijdrager
    2xdutch
    ”Joffry”

Ik ben bezig om MacOSX op een Samsung NC10 te krijgen, maar lees dat het WiFi gebeuren niet gaat lukken. Nog even wachten dan maar.

Of een Mac compatibel WiFi kaartje installeren. Ik ken de NC10 niet, maar op de MSI wind werkt dat prima. Evt een USB wiFi stick.

Bijdrager
    roy
    ”2xdutch”
    ”Joffry”

Of een Mac compatibel WiFi kaartje installeren. Ik ken de NC10 niet, maar op de MSI wind werkt dat prima. Evt een USB wiFi stick.

Dell kaartjes schijnen te werken, kan je voor 20 dollar op ebay op de kop tikken.

Ik zit te overwegen om een oud 12 inch iBookje te komen, gewoon als laptopje on the go… maar het is wel wat ouder.

Bijdrager
    2xdutch
    ”roy”
    ”2xdutch”
    ”Joffry”

Dell kaartjes schijnen te werken, kan je voor 20 dollar op ebay op de kop tikken.

Ik zit te overwegen om een oud 12 inch iBookje te komen, gewoon als laptopje on the go… maar het is wel wat ouder.

Kan ik inderdaad bevestigen;-)

iBook is mooier, maar ik vermoed wat trager met Leopard. Van mijn MSI wind is de trackpad alleen in de praktijk onbruikbaar, veel te jumpy. 12 inch Powerbook?

Bijdrager
    roy

Ik draai er dan ook vrolijk Panther of Tiger op hoor als ik er eentje kan vinden

Bijdrager
    boriskiss

ja, dat moet apple hebben, kleinere en goedkopere draagbare laptops

Bijdrager
    bartje

‘grote lompe 13″ macbook’:|

Bijdrager
    Bolle1961
    ”boriskiss”

ja, dat moet apple hebben, kleinere en goedkopere draagbare laptops

ik denk dat als Apple met dit soort netbooks komt, en deze niet meer dan 100 euro duurder zijn dan de vergelijkbare ( kwa hardware ) bestaande netbooks, daar zeker een markt voor zou zijn.
    betekent dus +/- 400 euro ( Asus EeePC Linux doet momenteel 299 )

Bijdrager
    1984

Kijk ook eens in dit topic ”Eee Mac …?”
    + Na de eeePC nu ook de eeeMAC?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 277)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.