19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    spacefreek

Kleine CD’s gebruiken in iMac

Je kent ze misschien wel, die kleine cd-rommetjes (ongeveer de helft van de diameter t.o.v. een origineel), je krijgt ze soms wel eens gratis bij een product als een pot pindakaas ofzo.. Ik heb nu 1 met enkele drivers en handleiding voor ’n WiFi router. Kan ik dit kleine cd-rommetje in de iMac stoppen? Iets in me zegt dat ik dit beter niet kan proberen namelijk..

Iemand ervaring mee?

Bijdrager
    spacefreek

Zoiets dus

Bijdrager
    Fierry

Nee,

alleen normale CD’s

Wordt du een internet zoektocht…

Bijdrager
    spacefreek

was er al bang voor. Wat gebeurd er als je het wel doet:P

Dank

Bijdrager
    www.project-euh.com

NIET DOEN!

Die drivers en handleidingen moeten ook gewoon online zijn te vinden (heb je vaak nog recentere ook). Bovendoen zou een router geen driver nodig moeten hebben…

Inactief
    Anoniem

Als je het wel doet, kan je Superdrive aan gruzels gaan!!

NIET DOEN!

Bijdrager
    spacefreek
    ”www.project-euh.com”

NIET DOEN!

Die drivers en handleidingen moeten ook gewoon online zijn te vinden (heb je vaak nog recentere ook). Bovendoen zou een router geen driver nodig moeten hebben…

Off topic: Is het gemakkelijk om je WiFi te beveiligen? Want je sluit hem niet direct aan op je computer, eerder “andersom”. Wordt ie wel gedetecteerd?

Bijdrager
    spacefreek
    ”sanne’s

Als je het wel doet, kan je Superdrive aan gruzels gaan!!

NIET DOEN!

Dacht ik al. mooi werk:p

Geblokkeerd
    Anoniem

Het boeiende is dat de slot-loading drive van de Nintendo Wii het wel kan. Maar die kan weer niet branden.

Bijdrager
    Hansi2124
    ”spacefreek”

Je kent ze misschien wel, die kleine cd-rommetjes (ongeveer de helft van de diameter t.o.v. een origineel), je krijgt ze soms wel eens gratis bij een product als een pot pindakaas ofzo.. Ik heb nu 1 met enkele drivers en handleiding voor ’n WiFi router. Kan ik dit kleine cd-rommetje in de iMac stoppen? Iets in me zegt dat ik dit beter niet kan proberen namelijk..

Iemand ervaring mee?

Dat zijn 8cm schijfjes en niet geschikt voor spelers die je schijfjes in de sleuf trekken. In vroegere Macs van het tijdperk vóór de iMac en de eerste series iMac had je nog spelers waar de tray naar buiten kwam om de cd/dvd erop te leggen; daar kon dan ook een kleiner schijfje op gelegd worden.

Bijdrager
    DekayONE

Laat je buurman met een PC een kopie maken op een normaal schijfje, dan kun je dan als je de drivers toch persé vanaf een schijfje wil installeren het op die manier doen. Maar ik denk dat op de site van de fabrikant idd recentere pakketten te downen zijn.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Bor”

Het boeiende is dat de slot-loading drive van de Nintendo Wii het wel kan.

Dat ding voelt aan als een heel ander soort drive dan in een Mac. Een Wii trekt het schijfje al naar binnen als het nog maar een paar centimeter in de drive zit, maar bij een Mac moet je de schijf er bijna helemaal indoen voordat hij hem verder trekt. Wellicht dus dat er in de Wii wel meer anders is, zoals een mechanisme om ook 8 cm CD’s goed vast te kunnen houden …

Bijdrager
    Pivni Pes

Er zijn toch van die ringen te krijgen waar je dat CD-tje in klikt, heel wat jaren terug wel
    eens zo’n ding gehad.
    Is het nog te koop en werkt dat wel samen superdrive?

Bijdrager
    MrAcid

Ja, ja.

Bijdrager
    iemekkie
    ”Pivni

Er zijn toch van die ringen te krijgen waar je dat CD-tje in klikt, heel wat jaren wel
    eens zo’n gehad.
    Is het nog te koop en werkt dat wel samen superdrive?

Inderdaad ik heb zelf zo’n ring.
    Of ze te nog te vinden zijn weet ik niet, maar werken in de iMac doet het wel.

Update:
    – Philips heeft ze gemaakt: http://www.amazon.co.uk/gp/product/images/B000N5G7EU/ref=dp_image_0/026-7028084-1910038?ie=UTF8&n=560798&s=electronics
    – Apple zelf trouwens ook: http://www.appleinsider.com/articles/07/11/29/apple_developing_mini_disc_adapter_for_slot_loading_drives.html
    – icm een cd-single zijn ze makkelijk te vinden op eBay en Marktplaats

Bijdrager
    1984

Waarschuwing: als u een schijf met een niet-standaard vorm, zoals de volgende, in de drive plaatst die hiervoor niet is ontworpen, kan dit schade aan de drive veroorzaken. Klik

Bijdrager
    sven-

Ik vind onderstaande wel een mooie vorm hebben:P

Bijdrager
    spacefreek

Mooi ding:P

Bijdrager
    Drexciyan

Ik loop nu ook tegen dit probleem aan.
    Heb enkele mini cd’s die ik wil importeren in iTunes, maar met een slotloading gaat dat dus niet werken.

Heb een externe dvd brander van Samsung gevonden (SE-T084L), ook een slotloading trouwens, en die kan ze wel afspelen/branden.
    Maar k ga eerst eens zo’n adapter proberen. Een stuk goedkoper.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.