13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    mads

klein vraagje over itunes

Ik ben bezig met mijn muziek met bitrate 320 over te zetten naar een kleiner m4a formaat en dit doe ik met iTunes. Is er een manier om dit te doen zonder alle liedjes eerst aan de bibliotheek toe te voegen, want ik word er een beetje moe van om die dan weer telkens te verwijderen nadat ik de liedjes heb omgezet.

Bijdrager
    Pitbox 19

Quicktime, alleen de Pro versie :o

Verder zullen er nog wel wat apps zijn, kijk maar eens op Versiontracker.

Bijdrager
    mads

Dat is niet helemaal wat ik bedoelde, ik dacht dat je een playlist in iTunes kon maken zonder die liedjes dan aan je bibliotheek toe te voegen.

Bijdrager
    magic-with-mac

Nee, zo werkt iTunes niet.
    Alle nummers staan in de bibliotheek opgeslagen, en de nummers in de playlists zijn verwijzingen naar die nummers.

Bijdrager
    mads

Maar ik lees net:

Drag files to an iTunes playlist while holding the option key so that they are not added to your library. Then, just choose convert.

Ik heb dus geen idee wat die option key is

Bijdrager
    darh
    ”mads”

Maar ik lees net:

Drag files to an iTunes playlist while holding the option key so that they are not added to your library. Then, just choose convert.

Ik heb dus geen idee wat die option key is

de option key is die gene links van de command key (met dat appeltje). of beter gezegd, de option key is de alt knop! (als je een mac gebruikt dan hea:wink: )

Bijdrager
    mads

Maar ik gebruik geen mac:P

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

waar heb je dat gelezen mads?

Zoals magic-with-mac al zei, is dat niet de manier waarop iTunes werkt, ook niet op een mac!

Bijdrager
    darh
    ”mads”

Maar ik gebruik geen mac:P

Dan moet je daar maar eens mee beginnen!:P hehe nee just kidding, mischien moet je dan iets met de shift of control of windows of alt toets doen… Gewoon even proberen of dat lukt, anders heb ik zo ook geen idee.

Bijdrager
    mads
    ”PeterMeeuwsen”

waar heb je dat gelezen mads?

Zoals magic-with-mac al zei, is dat niet de manier waarop iTunes werkt, ook niet op een mac!

http://forums.macosxhints.com/archive/index.php/t-53522.html

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Ah, een forum reactie… Die moet je niet altijd voor 100% correct aannemen:)

Wat meneer dfbills in dat forum heeft gezet is simpelweg onjuist. Ik heb het heel naief toch maar even geprobeert in mijn iTunes, maar dan komt het nummer gewoon in mijn library terecht… helaas…

Bijdrager
    error

Converteer je 320 kbps nummers gewoon naar AAC en maak tevens een ‘Smart Playlist’ die je enkel de 320 kbps nummers toont zodat je ze later kunt weggooien.

Of maak eerst een playlist met alle nummers die je wilt converteren – gooi je na de conversie alles uit die playlist weer weg.

Of sorteer je library op bitrate en je pikt de 320 kbps nummer er zo uit…

Hou er wel rekening mee dat van 320 kbps naar (128 kbps?) AAC een compressie op compressie is en in de digitale muziek-wereld een zonde. Je gaat van lossy naar lossy en niet van lossless naar lossy zoals het eigenlijk hoort. Beter is dus om je originele cd’s weer te pakken en opnieuw te importeren. Ja ja… maar die moet je dan wel hebben.

Bijdrager
    mads

Mja het gaat eigenlijk alleen om de top2000 die ik in z’n geheel op mijn computer heb staan, en 2000 liedjes met een bitrate van 320 nemen toch veel ruimte in:P

Maar ik zal idd zo’n smart playlist maken. Bedankt voor het idee.:D

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.