15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    iFlorens

Hoelang tot geblokkeerde Click and Buy account weer vrij komt?

Hallo,
    mijn Click and Buy account is geblockt omdat ik er 2 euro te weinig op de bank had staan, en gelijk diezelfde dag kreeg ik nog een boete van 15 euro, maargoed daar gaat het even niet om.

Mijn vraag is dus: Hoe lang duurt het ongeveer totdat mijn account weer open is voor gebruik?

Bijdrager
    Thoomas

Toen dat bij mij was gebeurd heb ik een mailtje gestuurd naar hen, was de blokkade er zo weer af.

Bijdrager
    appievanr

Ah joepie! Het is weer raak met Click and Buy. Vandaag kreeg ik in de gaten na een app te willen updaten dat mijn iTunes account was geblokkeerd en door het na te checken in iTunes kwam ik er achter dat ik een betalingsachterstand had terwijl er genoeg op mijn rekening staat en heb geen boze mailtjes gehad van Click and Buy of ze moeten nog komen.

Heb maar snel een iTunes Gift Card online gekocht en deze ingediend in iTunes om de betalingsachterstand weg te schrijven in iTunes zodat ik weer apps en muziek kan downloaden.

Heb ook gelijk maar wat dingen ondernomen in iTunes om het Click and Buy account niet meer te koppelen aan iTunes en er betalingen mee te doen, ze schijnen op sommige manieren nogal vaak aan extra inkomsten te komen om net te doen of je niet genoeg centen op je rekening hebt staan en je met 15 euro administratie kosten op te zadelen en incasso bureau’s

Heb mijn bestedingsruimte bij Click and Buy maar op 0 gezet en een e-mail gestuurd om per direct mijn account op te zeggen.

Nee, pak de fiets wel om naar de Appeltjes verkoper te rijden hier in de stad en een iTunes Gift Card te gaan halen en hopen van deze snuiters van Click and Buy maar snel af te wezen zonder ik verdere juridische stappen moet gaan ondernemen, het internet staat vol met troep over Click and Buy.

Bijdrager
    iFlorens

Wat is het email adres? Wat moet je dan aan hen geven en moet je dan nogsteeds die 15 euro boete betalen? En moet het in het engels of Nederlands?

Bedankt!

Bijdrager
    iFlorens

Dat is een goed idee, al heb ik niet erg vaak de kans om een iTunes gift card te kopen omdat ik in the middle of nowhere woon, maar dan ben je wel mooi van al dat gedoe af.

Bijdrager
    appievanr

Als je kunt aantonen dat je op het moment dat hun de afschrijving hebben gedaan je genoeg geld op de rekening had staan hoef je op de normale wegen die 15 euro niet te betalen. Maar met de Click and Buy wegen moet je gewoon dokken en zijn ze niet tot slecht bereikbaar.

De e-mail kun je gewoon in het nederlands schrijven naar.

[email protected]

Bijdrager
    appievanr

sorry hier nog een keer het e-mail adres was de r bij service vergeten

[email protected]

Bijdrager
    iFlorens

Maar op het moment van afschrijving had ik 2 euro te weinig op m’n account staan, in de mail stond dat ik het kon oplossen en anders boete

Geblokkeerd
    Anoniem

Heb zelf slechte ervaringen met Click and Buy. Inderdaad foutieve incasso en slechte service. Account opgezegd en nu via prepaid iTunes kaartjes. Eenvoudig en veilig. Ik begin er niet meer aan.

Bijdrager
    iFlorens

-Oeps dubbelpost-

Bijdrager
    Yoeri

Inloggen op je account en daar zoeken waar je het verschuldigde bedrag als nog kan betalen.
    Ik heb het ook gehad en was mijn wachtwoord vergeten. Meerdere keren foutief ingevuld en toen moest ik mijn geboortedatum invullen. Aangezien ik nog geen 18 ben en dat wel een vereiste is wist ik hem niet meer.

Kon dus niet betalen en heb toen meerdere mailtjes gestuurd naar Click and Buy om te zeggen dat ik het niet kan betalen. Ze reageerden, maar niet op mijn vraag. Ze zeiden alleen dat ik het snel moest betalen en dat ik anders een aanmaning kreeg.

Twee weken later kreeg ik de aanmaning van €15,-. Ik weigerde te betalen totdat ze zeiden dat de aanmaning alleen maar hoger zou worden.

Had geen zin in gezeik en daarom de aanmaning + verschuldigde bedrag (€15,00 + €0,79(!)) maar overgemaakt.

Oplichters…

Bijdrager
    macoky

@yourj: lef hebben om click and buy oplichters te noemen gelet op dat je ze zelf opgelicht hebt met een onjuiste gebortedatum.

Bijdrager
    iFlorens

Ik kreeg die aanmaning dus al naar 1 dag.. Als m’n account gedeblockt is stap ik denkik ook over naar prepaid kaartjes.

Maar ik kon eerst dus ook geen gratis apps enzo downloaden omdat dankzei dat Click and Buy mijn iTunes account ook geblokkeerd was, gelukkig antwoordde de klantenservice van Apple verassend snel, 1ste mailtje duurde denkik uur, en tussen de andere mailtjes een half uur, erg snel dus, dus nu is mijn iTunes account weer open voor gebruik. Probeer dat Click and Buy zo snel mogelijk af te handelen (Als hun nou maar dat bedrag van mn bankrekening afschrijven, ben ik er ook vanaf -.-) en dan over te gaan op iTunes kaartjes.

Bijdrager
    1234

heb dit dus ook. Inmiddels 45 euro verder exclusief de app die ik kocht.
    Mijn rekening heeft genoeg saldo en had dat zeker op het moment dat ze probeerden af te schrijven.

Mailen heeft weinig nut, eerst krijg je de melding dat dit in het Engels moet, geen probleem, vervolgens krijg je alleen maar mailtjes met algemene inhoud, waaruit ik kan opmaken dat ze jouw mail niet lezen en je gewoon de FAQ toesturen.

Mijn bank aan de telefoon gehad, en die bevestigden dat er saldo was, is en niets C&B belette voor het afschrijven van het bedrag.

Let erop want om de drie dagen krijg je een nieuwe herinnering en het bedrag loopt heel erg snel op.

Ik heb betaald, met tegenzin, en kap met Click & Buy, dit is niet zuiver IMHO.

Bijdrager
    SFennema

timmyboy, hoe heb je uiteindelijk betaald? Hebben ze het zelf afgeschreven of heb je het zelf over moeten maken?

Heb ook een fijne aanmaning gehad en alle verhalen hierboven klinken behoorlijk bekend..

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.