9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    koolmees

Klein probleempje met netwerk

Ik heb een klein probleempje met mijn netwerk,

Ben de enige die een iMac heeft in ons huis, en ik heb een tijdje geleden in de Finder linksboven bij ‘Netwerk’ op het uitwerp-icoontje gedrukt. Heb daarna de netwerkkabel erin, en eruit gedaan maar ik kon maar niet op het netwerk komen. Had wel gewoon internet, wat via de netwerkkabel wordt gestuurd. Weet iemand hoe ik weer in het netwerk kan komen, zodat ik weer bestanden over kan zetten en neerzetten?

Alvast bedankt,

Kees

Bijdrager
    MacX

In finder voorkeuren naar navigatiekolom gaan en daar netwerk aanvinken.

Bijdrager
    Brainiac

Deze vraag is al vaak langsgekomen hoor. Als je begrijpt wat ik bedoel?;)

Wat ook zou gaan: [shift] [command] K

Bijdrager
    koolmees

Oké, bedankt!

Bijdrager
    koolmees

Alleen, nu netwerk er gewoon weer staat, komt de server er niet te staan. Zoals gebruikelijk staat er wel een document met de naam Library en een map met Servers, maar er moet ook nog de Windowsserver vertonen.. Hoe kan dit?

Bijdrager
    OsA2

klik eens even op de link servers. Vervolgens ga je je eigen iMac zien staan. En als je even wacht zou hij normaal de inhoud van je netwerk moeten laten zien. Dus ook de windows server.

Bijdrager
    koolmees

Doet het ook niet, maar normaal liet hij het al zien als ik op netwerk klikte.. Dan moest ik wel even wachten, maar dan deed die het later wel..

Bijdrager
    OsA2

En kan je via appeltje + K verbinding met server maken?

smb://naamvanjeserver/sharenaam/ een verbinding maken met je windows server?

Bijdrager
    koolmees

Inmiddels is het gelukt, moest dus de firewall uitzetten..

Bedankt voor jullie hulp,

Kees

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.