4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    datadirected

Klein behuisd

Wij hebben een heel klein huisje en zijn ons momenteel aan het oriƫnteren op de beste oplossing qua computer setup en media centre.

Ik ben redelijk op de hoogte van wat er allemaal te krijgen is, maar er zijn nogal wat keuzes die je kunt maken.

Bijvoorbeeld; is een iMac een goede oplossing als het gaat om TV/dvd weergeven? (ik wil wel graag mijn Onkyo surround systeem houden, het gaat dus puur om beeld…)

Wat kunnen de producten van Elgato eventueel toevoegen, of een AppleTV?

Etc, etc… Zo als ik het zelf nu zie kan ik het toch het best helemaal loskoppelen en twee nieuwe laptops kopen, en een nieuwe TV met AppleTV en mijn “oude” Onkyo set (jaar oud top model)… Vriendinnetje denkt daar ivm budget iets anders over haha

Iemand met de ultieme setup voor me?;-)

Bijdrager
    Nikita

Ja op zich wel. De iMac ondersteunt ook een Optische Out voor het geluid, dus volgens mij moet je ‘m dan op een versterker aan kunnen sluiten. Voor TV ben je aangewezen op zoiets als de Elgato EyeTV.

Bijdrager
    Prettyblue1

Het is natuurlijk vreselijk vloeken in de kerk wat ik nu ga doen, maar als je geld over wilt houden voor vakantie zou je kunnen overwegen een Mini PC barebone aan te schaffen. Ik heb bijvoorbeeld voor encoding doeleinden een Asus T3 Terminator besteld (145 euro) waar ik een Q6600 CPU inzet, 2GB RAM en 2x160GB Sata2 in RAID 0. Dat allemaal voor nog geen 600 euro inclusief een DVD DL writer. Hier nog Windows MediaCenter bij en een WinTV 150 kaart en je hebt een compleet modern en sterk multimedia systeem met surround audio. Valt nog te tweaken ook, mocht je ‘m naar 3 GHz willen tillen. Optisch gezien is deze kast ook erg fraai, is klein en stil en – zoals gezegd – je houdt nog wat geld over.

Moet je er natuurlijk wel voor open staan om dat Ɣndere besturingssysteem te wllen gebruiken;-)

Bijdrager
    Nikita

Ook de (overwegend niet zo positieve) reviews gelezen van Windows Vista Media Center Edition…?
    Met een Mac ben je er zeker van dat het ook daadwerkelijk werkt.

Bovendien heb je met een iMac ook al het scherm erbij, wat je met zo’n Wintel bak nog erbij moet denken (of een HD TV); ben je zo weer een paar honderd euro verder.

Bovendien zegt TS dat het dus alleen om het weergeven van beeld gaat en niet om het encoderen van spullen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.