10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    ivar

klein bedrijf gaat overstappen

Hoi allemaal,

Een bevriend stel met een eigen bedrijf wil overstappen naar Apple. Het is een tekstburo, organiseren congressen tot 1000 man inmiddels, verzorgen trainingen en in de toekomst zullen zij een ( Kleine) uitgeverij overnemen. Zij willen drie vaste werkplekken en laptop. Ook moet er een mogelijkheid komen om de back-ups te maken. Nu hebben ze aan mij gevraagd wat ze ongeveer kwijt zullen zijn en wat ze aan zouden moeten schaffen. Ook moet er een office pakket komen voor alle werkplekken. Ik zeg kom maar op met ideeën en kostenschattingen.

Bijdrager
    Josebo.

Dat lijkt me vrij duidelijk. Drie iMacs en een MacBook Pro. Als je bij beide uitgaat van het hoogste model.

3 x iMac 3.06 GHz = 3 x 1919 = €5757,-
    1 x MacBook Pro 2.8 GHz = € 2519,-

Dat maakt samen €8276,- incl. BTW. Als dat een mogelijkheid is, zou je die er eventueel nog vanaf kunnen trekken. Verder heb je dan voor de rest gewoon 4 geweldige machines staan waar je de komende jaren goed mee vooruit kunt!

Bijdrager
    ecnerual

Maar het kan natuurlijk ook een stuk goedkoper. Ik neem aan dat een bedrijf voor tekstverwerking geen extreem volgeladen Macs hoeven te hebben. De instapversies gaan waarschijnlijk ook prima door:

3 x iMac à € 999,- = € 2997,-
    1 x MacBook Pro à € 1799,- = € 1799,- (Overigens zou je zelfs nog een normale MacBook kunnen overwegen.)
    3 x Office pakket à 129,95 = € 389,85 (Voor de Studenten versie, heeft gewoon Word, Excel en Powerpoint.)

Totaal = € 4985,85

Zo kan het dus ook.;)

Bijdrager
    Sanjeev

Dit lijkt mij het makkelijkst:
    3x iMac 20″ 2,4 ghz = € 2997 instap model
    MacBook Pro 15” 2,4 ghz = € 1799 instap model
    Office 2008 voor Mac – Standard Edition x4 = €1599,80 voor zakelijk gebruik;)
    Totaal: € 6395,80

Backup:
    Timecapsule van 1 TB voor € 500 draadloze backup + router voor macbook
    3x externe hardeschijven van Western Digital 1TB My Book Studio Edition € 190, /€ 570 deze hebben firewire dan
    gaat het backuppen sneller.

Optie:
    Applecare imac 3x = € 537
    Applecare mbp = € 349
    Totaal prijs Applecare: € 886

Alles zou uitkomen op € 8351. incl. btw

Applecare zou ik nemen omdat je dan recht hebt op on-site garantie, zo kun je altijd door blijven werken.

Ik zou trouwens alles aanschaffen via een APR zij kunnen meestal korting geven op dingen zoals de hardeschijven en wat overige dingen.
    Bij de APR met een technische dienst kun je vragen of ze alles kunnen komen installeren op locatie.

Suc6

Owja kleine dingetjes zoals een verloopkabel voor de macbook pro van mini display port naar vga moet je natuurlijk niet vergeten.

Bijdrager
    ivar

Er is meer duidelijkheid gekomen.
    Programma’s die er nu worden gebruikt:
    Office pakket -geen probleem
    Picasa geen probleem toch?
    Software voor een GPS horloge… kan een probleem zijn?
    Ze gebruiken worldmerge.. geen idee of dat er voor de mac is?
    – Er blijft ws een windows machine behouden en een windows laptop.
    Men wil een centrale server waar de mail binnenkomt en alle data op staat.
    Ze willen een back-up centraal malekn zodat alle computers over dezelfde data kunnen beschikken.
    Alle foto’s die ze nu hebben moeten ook over maar dat lijkt me ook geen probleem?
    En willen alles op een centrale printer kunnen printen.

Bijdrager
    MrAcid

Picasa is er (nog) niet voor de Mac.

Daarnaast zou ik even goed bedenken of je de aangewezen persoon bent om dit voor ze uit te zoeken, het is best nog een lastig karwei om dit allemaal werkend te gaan krijgen wat je nu noemt.

Bijdrager
    Sanjeev

Dan zou ik voor de zekerheid Parallels aanschaffen met windows xp, vista is meestal niet nodig.
    Mail, data
    Mac OS X server:
    http://www.apple.com/nl/server/macosx/features/
    Installeren op een mac pro of op een xserver;)

Op de timecapsule die ik noemde in mijn eeder bericht kun je een hoop printers aansluiten en anders kun je de printer aansluiten op de server die toch altijd aanstaat en via die de printer delen, als het een laserprinter is met netwerk aansluiting is kun je het natuurlijk direct aansluiten op de router.

Bijdrager
    ivar

picasa is er wel voor d mac toch net even op de google tour geweest. Ik zal ook niet degene zijn die alles installeert hoor. Ik wil alleen voor hen uitzoeken wat het allemaal kost en wat de mogelijkheden en evt moeilijkheden zijn. Als ik een beetje een duidelijk beeld heb zal ik ws de inovators in Tilburg vragen of ze alles netjes in orde zullen brengen.

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Sanjeev

Ivar, heb je zelf ook nog wat research gedaan naar prijzen e.d?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.