3 berichten aan het bekijken - 31 tot 33 (van in totaal 33)
  • Bijdrager
    Furbz

    Wat KW zegt!
    De grotere bedrijven dwingen de kleinere natuurlijk om mee te gaan in dit soort services.
    Die lijden er vreselijk onder.
    Maar via insiders vernomen dat het bij Bol ook niet heel frivool werken is in de opslag.
    De grote bedrijven gaan el cheapo voor onze lusten. Dat vind ik stiekem wel jammer eigenlijk.

    Bijdrager
    Nikita

    Met name het volledig kosteloos stellen van internetklanten bij retour (dus ook alle verzendkosten terugstorten) is de doodsteek voor de kleinere winkel. Ik heb een goed aantal jaar gewerkt bij een wat kleinere computerwinkel. Je moest ’s weten wat de marges op computerartikelen zijn, stelt weinig meer voor. Net genoeg om nog je kosten te dekken. En als je dan ziet hoe sommige mensen producten denken retour te kunnen sturen (verpakking naar de klote, onderdelen bekrast, accessoires die missen, in handleidingen geschreven…), dan zit je dus met een product dat je nooit meer voor de originele prijs kan verkopen en dus met een verliespost.

    De grote jongens zoals de Mediamarkt hebben een beding in hun inkoopvoorwaarden dat ze de producten pas betalen aan hun leveranciers, als zij zelf het product verkocht hebben. De voorraad is dus niet van hunzelf en het kost ze dan dus ook niks om dingen op de plank te laten liggen. Mocht iemand iets retour sturen, dan is er ook nog eigenlijk niks aan de hand. Ze sturen het zelf ook gewoon retour.

    Maar het is wel de doodsteek voor de lokale winkel met z’n expertise, zo’n dozenschuiver van formaat…

    Bijdrager
    Furbz

    Ik ben wel voor een internet tax. Lusten van internet met wat meer lasten. Goed voor de winkeliers.

3 berichten aan het bekijken - 31 tot 33 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.