30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    gutias45

Kleding lenen bij Zalando.

Top bedrijf!! Hier kun je gratis kleding lenen :)
    Je betaald alleen een borg voor elk kledingstuk, na enkele dagen, weken of maanden stuur je het weer terug en mits in goede staat wordt je borg terug gestord.
    Top leenbedrijf!

Bijdrager
    DosEquis

Van bol.com kun je gratis 30 dagen een MacBook Pro lenen. Je betaalt alleen een borg voor de MacBook Pro, en na enkele dagen, weken of maanden stuur je het weer terug en mits in goede staat wordt je borg terug gestort.
    Top leenbedrijf!

Inactief
    Anoniem

:lol:

Bijdrager
    Q-collective

Slotje aub?

Moderator
    Raymon Mens

Leuk he, retourrecht. Geloof overigens dat je dit niet onbeperkt bij Zalando kunt blijven doen. Bij een eerste bestelling of uitzondering zullen ze het wel accepteren, maar dit structureel doen gaat opvallen.

Confession: ik heb op deze manier ooit een iPhone 5c ‘gekocht’ toen ik zonder iPhone zat en mijn iPhone 5s nog een paar weken op zich liet wachten.

Q-collective op 12 juli 2017

Slotje aub?

Mwah, het is de lounge-sectie van het forum en dit gaat niet tegen een huisregel in, lijkt me niet nodig.

Bijdrager
    KarelWillem

We hebben wel eens een laptop mee op vakantie genomen, en daarna terug gestuurd.:angel:

Bijdrager
    McPim

Hoeft geen slotje op hoor, vind het wel boeiend om te lezen :-D Heb dit uiteraard zelf ook al eens bedacht maar nooit (met opzet) gedaan. Nooit iemand hier problemen mee gekregen of vragen gehad bij meerdere keren ‘lenen’? En ik ben ook wel benieuwd hoe vaak je zelf een ‘geleend’ product krijgt bij online bestellingen. Er moet inmiddels bij die bedrijven wel een heel ‘repackaging’ proces zijn ingericht lijkt me..

Bijdrager
    iMac Lover

Zalando lijdt met een lange IJ ook ernstig verlies.
    Vele kleding zaken zijn al over de kop gegaan.
    Mischien is de volgende internet webshop wel Zalando

Moderator
    Raymon Mens

Rocket Internet zit achter Zalando. Dat is een Duits investeringsvehikel met miljoenen dollars. Ze zitten ook achter onder andere Hello Fresh. Dat heeft wel een lange adem hoor.

Bijdrager
    goulashkanone
    gutias45 op 12 juli 2017

Top bedrijf!! Hier kun je gratis kleding lenen :)
    Je betaald alleen een borg voor elk kledingstuk, na enkele dagen, weken of maanden stuur je het weer terug en mits in goede staat wordt je borg terug gestord.
    Top leenbedrijf!

Laat me raden….. je vind jezelf zo geweldig bezig dat je er helemaal vol van zit.
    Je kunt je gewoon niet meer inhouden en je maakt dit topic aan…..
    Wat een schitterende dag beleef je weer!

Bijdrager
    KarelWillem
    McPim op 12 juli 2017

…Nooit iemand hier problemen mee gekregen of vragen gehad bij meerdere keren ‘lenen’?…

Nee. Het is een wettelijke regeling.
    Dus zolang je het niet té gek maakt mogen ze zelfs niets vragen.

En zolang je retouren afwisselt met echte aankopen, zul je niet gauw opmerkingen krijgen (lees: nooit).

Bijdrager
    Brombeer
    Raymon op 12 juli 2017

Rocket Internet zit achter Zalando. Dat is een Duits investeringsvehikel met miljoenen dollars. Ze zitten ook achter onder andere Hello Fresh. Dat heeft wel een lange adem hoor.

Het is ook het zwaarst gesubsidieerde bedrijf van Duitsland en desondanks berucht om het uitpersen van het personeel.

Bijdrager
    Furbz

Geweldig topic! Aan anderen denken is zo 2016.
    Ik vind ook echt dat we niks meer in winkels moeten kopen!
    Veel te duur!
    Liever online, zodat overal de prijzen zakken en mensen tegen nog
    lagere lonen arbeid verschaffen. Heerlijk!

Blijf zo doorgaan!(y)

Bijdrager
    Niels

Met andere woorden, je bent gewoon een arme sloeber die niet op de normale wijze zijn kleding kan aanschaffen. Waarschijnlijk bestel je alles ook nog met een van de afterpay methoden en je retourneert alles voor de betaaldatum. Dan hoef je ook geen cent te missen tijdens je ‘probeer-periode’. Bovendien draag je dus kleding waar de vaste labels nog aan zitten, maar dan wel tactisch verstopt zodat je bij je chickies kan showen hoe rijk je wel niet bent. Stoer hoor! Ik zou me in ieder geval de ogen uit mijn kop schamen.

Bijdrager
    KarelWillem

Bijdrager
    Henk Jan de Bruijn

Zalando’s website is écht ruk. Bah.

Bijdrager
    SvS

Om je je te schamen. Hebben sommige mensen geen schoon en fatsoenlijk geweten?

Ondernemers lijden zo verlies doordat ze geopende verpakkingen moeten terugnemen. Webshops verkopen je de dingen in goed vertrouwen in elkaar. Natuurlijk ook om geld te verdienen. Maar als we dit massaal steeds met z’n allen doen, vallen ze een voor een om. Of worden retourrechten steeds strenger, waardoor het voor tevreden mensen die eens iets moeten terugsturen, omdat iets toch niet goed past, erg lastig gaat worden.

Maar misbruik maken van hardware, dat gaat er bij mij niet in. Om die laptop of smartphone binnen gestelde termijn terug te sturen, nadat je lekker op hebt zitten surfen en gamen op vakantie. Dat doe je als fatsoenlijke rakker gewoon niet.

Inactief
    Anoniem

Zalando is een winkel voor proleten, dan kun je dergelijke ongein verwachten.

Bijdrager
    GoeieDag

KarelWillem heeft die ‘geleende-laptop-voor-in-de-vakantie’ vast niet bij Zalando gekocht.
    Maar een proleet is het natuurlijk wel, met dit soort gedrag.

Bijdrager
    trabant

@SvS: Het hele businessmodel van Zalando is dat er retour gestuurd kan worden. En als je weet hoe Zalando cq. DocData met het personeel omgaat
    Terwijl het bedrijf het alleen al vanwege de reclames verdient om failliet te gaan.

Toen Opus Supplies nog in Heinsberg zat heb ik er eens een netwerkschijf gekocht, en bij het uitpakken viel me op dat er niets in plastic zakjes zat. Wel een Engelse stekker, maar geen Europese. Vervolgens stond nog er een hele userstructuur van pa, ma en de kinderen op. Opus deed of zijn neus bloedde en de helpdesk van Western Digital heeft het fantastisch opgelost door zowel een stekker (wat heet, een heel voedingsblok) na te sturen en me te vertellen hoe je het ding naar fabrieksformattering kunt terugzetten.

Zo heeft de vrömmesj eens een tablet bij Wacom zelf gekocht, dat duidelijk een wonky retourexemplaar was. Ik heb haar nog zo op het hart gedrukt het ding gewoon zo terug te sturen en elders een exemplaar te kopen dat nog wel dichtgeseald in de folie zat, maar ze wilde het ‘netjes’ doen. Dat begon al met een moeizame communicatie met een onwillige italiaan van de telefoonopneemtoko waar Wacom de helpdesk aan had uitbesteed. Uiteindelijk een tijdrovend geheen en weer van de spullen, voordat ze eindelijk eens normaal met het product aan de slag kon.

Bottom line: Als klant met een terechte garantieverwachting voel je je vaak genoeg bekocht door bedrijfsprotocollen en een (want anders veel te duur) ontoereikende controle op retourartikelen. Dan heb je op gegeven moment weinig wroeging om terug te fucken.

Bijdrager
    SvS

Zalando is ook niet mijn favoriete winkel.

En idd, de ene webshop is de ander niet, wat betreft support & service. En de ene medewerker is de ander niet.

De een kan positief over Apple’s support vertellen en de ander kan weer in boze bui een hele boek schrijven over Apple.

Bijdrager
    GoeieDag

Trabantje, ik lees hier toch vooral gevalletjes dat de klant het eerst begon met ‘fucken’. Dus nou niet de boel gaan omdraaien.

Bijdrager
    KarelWillem
    GoeieDag op 13 juli 2017

KarelWillem heeft die ‘geleende-laptop-voor-in-de-vakantie’ vast niet bij Zalando gekocht…

Nope. Wel bij een bedrijf waar nogal wat stekker-gerelateerde accessoires hier in huis vandaan komt.

Moderator
    Pete.Z

Tja, dat is het bedrijfsmodel waar ze voor kiezen, ik bestel regelmatig kleding online, en bij voorkeur in twee of drie maten, de niet lekker passende worden dan gratis weer opgehaald. Blijkbaar verdienen ze genoeg aan de exemplaren die ik wel koop. Niet bij Zalando overigens…..

Bijdrager
    KarelWillem
    Pete.Z op 13 juli 2017

…dat is het bedrijfsmodel waar ze voor kiezen…

Niet helemaal.

Dat retourrecht wordt je wettelijk opgelegd. Dat is niet persé een keus.

Bijdrager
    trabant

@GoeieDag
    Dat lees je nu en inderdaad: hier. In een draadje met toen 21 postjes.
    Maar wie begon er (vooral Oost-Duitse) gemeenten met werkgelegenheidsbeloften een rad voor ogen te draaien? Wie maakte marktanalyses hoe je de klant zoveel mogelijk een poot kunt uitdraaien zonder dat die dat doorheeft, liefst zulks nog bejubelt?
    Ik zie weinig reden tot medelijden met dat arme noodlijdende grootkapitaal.

Bijdrager
    GoeieDag
    Pete.Z op 13 juli 2017

Tja, dat is het bedrijfsmodel waar ze voor kiezen, ik bestel regelmatig kleding online, en bij voorkeur in twee of drie maten, de niet lekker passende worden dan gratis weer opgehaald. Blijkbaar verdienen ze genoeg aan de exemplaren die ik wel koop. Niet bij Zalando overigens…..

Uitproberen/passen/weten hoe het in het echt voelt is toch wat anders als bewust iets bestellen voor een bepaald doel als een vakantie of een feestje met de wetenschap dat je het artikel daarna sowieso weer gaat inleveren.
    En inderdaad, hier betaal je voor. Uiteraard wordt dit gedrag hoe dan ook op de klant afgewenteld.

Bijdrager
    gutias45
    KarelWillem op 13 juli 2017
    Pete.Z op 13 juli 2017

Niet helemaal.

Wel het gratis retour te nemen toch? Want dat is geen voorwaarde neem ik aan.

Bijdrager
    csteelooper
    gutias45 op 13 juli 2017
    KarelWillem op 13 juli 2017
    Pete.Z op 13 juli 2017

Niet helemaal.

Wel het gratis retour te nemen toch? Want dat is geen voorwaarde neem ik aan.

Iedereen (lees: elke webshop) is binnen de geldende regels voor het retourrecht verplicht om gratis en zonder vragen je artikel retour te nemen als jij daartoe de procedure in gang zet. Het komt wel voor dat je zelf de verzendkosten voor de retournering betaalt, maar dat is eerder uitzondering dan regel. Verder mogen er voor retournering van artikelen geen kosten gerekend worden.
    DUs waar je laatstgestelde vraag op slaat is mij een raadsel…

Bijdrager
    KarelWillem

Zijn vraag is duidelijk; ‘gratis retour’. Dat betekent dat je geen enkele kosten hebt bij retourneren.
    Geen verzendkosten, geen andere kosten.

En dat is dus inderdaad géén wettelijke verplichting.

Dat is een service waar de meeste bedrijven voor kiezen, omdat de klant anders al snel uitwijkt naar een bedrijf waarbij je wèl gratis kunt retourneren.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.