19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    NielsNz

klavier met gewogen toetsen

Ik ben op zoek naar een heel simpel klavier (usb keyboard ) met gewogen toetsen
    M-Audio Pro 88 is een voorbeeld maar deze is eigenlijk boven budget en er zitten
    veel te veel toeters en bellen op.
    het zou fijn zijn als ik een octaaf of 6 had, weet iemand iets?

Bijdrager
    t.leffers

Tsja, een octaaf of 6 gewogen toetsen; dat is nogal een eis als je niet al teveel wilt uitgeven. Misschien kun je eens op marktplaats e.d. zoeken op tweedehands stage-piano’s of master-keyboards. Die hebben allemaal midi en met een midi naar usb-kastje sluit je ‘m zo op je mac aan. Je kunt prima een keyboard met klote-geluiden kopen, want die haal je toch uit je audio-programma.
    succes,

Bijdrager
    KarelWillem

Even op Marktplaats of Speurders kijken misschien?

Bijdrager
    KarelWillem

Is semi-gewogen geen idee (voor de veelzijdigheid) of ga je echt alleen ‘piano’ spelen?

Dat scheelt toch zo een paar honderd dollar/euro.

Bijdrager
    plonserd

ik ga volgende maand naar de Music Store in Keulen, oa een 88-gewogen-toetsenkeyboard halen..Is daar pakken goedkoper dan in Belgie/Nederland..

Kijk eens op http://www.musicstore.de

Bijdrager
    Hanky Dussen

Nou, die M-Audio kost rond de 500 euro : goedkoper dan dit kan je geen masterkeyboard met gewogen toetsen krijgen, hoor, zelfs nauwelijks tweedehands !
    Die M-Audio is echt heel scherp geprijsd !
    Trouwens, 6 oktaafs met gewogen toetsen is helemaal zeldzaam….

Bijdrager
    KarelWillem

De M-Audio ProKeys 88 kost toch minstens zo’n 675 euro in straatprijs. Geen 500.

Of jij moet een héél goedkope winkel weten, dan houden we ons aanbevolen.

Bijdrager
    Hanky Dussen

nou, hier bijvoorbeeld….
    http://www.studiodedijk.nl/prijzen/instruments/masterkeyboards/maudiokeystationpro88.html

Overigens is dit de Keystation Pro 88 (waar de vraagsteller het volgens mij over had).
    Er is ook nog de ProKeys 88 om het allemaal lekker duidelijk te maken…

Bijdrager
    vogel

Misschien is dit wat voor jou?
    In dezelfde winkel staat de M-Audio Keystation 88 Pro te koop voor 488 euro. Die andere is een 88 lichtgewogen toetsenbordje en kost 222 euro.
    Hee, waarom komt die link niet mooi in beeld? Wasda nou? :roll:

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    Hanky Dussen
    ”vogel”

Misschien is dit wat voor jou?
    In dezelfde winkel staat de M-Audio Keystation 88 Pro te koop voor 488 euro. Die andere is een 88 lichtgewogen toetsenbordje en kost 222 euro.
    Hee, waarom komt die link niet mooi in beeld? Wasda nou? :roll:

je bent een ] vergeten in het begin van je link, na [url

@KarelWillem
    : die laatste Fatar heeft geen ‘gewogen’ toetsen, maar die eerste is inderdaad wel erg goedkoop. Maar goed, Fatar….is dat wat ?:?

Bijdrager
    Buzz

Vogel: Nee hoor, de forum-software schrikt gewoon een beetje van het uitroepteken in de URL. Haakjes kan ie ook niet zo goed tegen. Met http://tinyurl.com/ is het te omzeilen als je wil.

Plonserd: Welk gewogen toetsenbord heb jij op het oog? De Kurzweil PC2 vind ik al jaren erg verleidelijk. Dat is een andere prijs/kwaliteits-klasse dan we het hier verder over hebben. Maar eigenlijk heb ik hem nog niet echt hard genoeg nodig. Is er iemand die die M-Audio gebruikt? Hoe speelt die?

Bijdrager
    vogel

@Hanky, het ] geval staat er wel degelijk. Het moet achter het adres en dan de tekst die jij er wil hebben. Waarschijnlijk is de forumsoftware op tilt.
    Anyway, Fatar SL990 pro. Ik heb er veel over gelezen. Fatar was vroegah Studiologic en werd vaak als masterkeyboard ingezet.
    Overigens kan er voor mijn gevoel niets tippen aan een Yamaha gewogen toetsenbord, maar dan heb je meteen een hele piano erbij. :wink:

Bijdrager
    plonserd
    ”Buzz_D”

Vogel: Nee hoor, de forum-software schrikt gewoon een beetje van het uitroepteken in de URL. Haakjes kan ie ook niet zo goed tegen. Met http://tinyurl.com/ is het te omzeilen als je wil.

Plonserd: Welk gewogen toetsenbord heb jij op het oog? De Kurzweil PC2 vind ik al jaren erg verleidelijk. Dat is een andere prijs/kwaliteits-klasse dan we het hier verder over hebben. Maar eigenlijk heb ik hem nog niet echt hard genoeg nodig. Is er iemand die die M-Audio gebruikt? Hoe speelt die?

ik weet het nog niet, ik ga gewoon met een heleboel cash richting duitsland om daar alles te gaan uitproberen

Bijdrager
    vogel

Je kan ook in de buurt testen en vervolgens online bij een Duitse winkel bestellen. :evil: Verzendkosten vallen nog reuze mee.

Bijdrager
    plonserd

met als verschil dat de Music Store een GIGANTISCHE winkel is, waar je ALLES kan uitproberen..
    Ik woon in sint-niklaas, we hebben hier de key music (nederlandse vestiging in den haag), daar hebben ze maar 1 midikeyboard met 88 gewogen toetsen, en die is niet aangesloten..

Idem in Piens in Deinze (Key en Piens zijn de grootste winkels van belgie)
    ik wil trouwens gewoon dolgraag naar de music store in keulen ^^

verschil is ook dat er in duitsland (net als in nederland) 19% btw is, als je in nederland online koopt heb je dus een mooie prijs, maar voor verzending naar belgie wordt er wel 21% btw gerekend;)

Bijdrager
    vogel

Kolere…
    Als ik naar Key Music (ff wennen, was vroegah Rock Palace) ga, dan kan ik zo uit een rekje masterkeyboards kiezen wat ik wil. Net als bij Tach & Tally.
    Meestal doe ik het niet zo, maar het heeft mij een keer zoveel voordeel opgeleverd. Plus het feit dat ik al tijden op m’n bestelling zat te wachten en dat ze het instrument in kwestie zo op voorraad hadden bij Musikproduktiv.

Bijdrager
    plonserd

mocht ik enkel een keyboard kopen zou ik het mss ook nog wel online bestellen, maar ik ga allemaal nieuw studiomateriaal gaan kopen, en dan komt het me écht wel pakken goedkoper uit..
    En een dagje shoppen in een muziekwinkel is nog altijd fijner dan internetpagina’s doorscrollen:p

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb de Fatar TMK 88 besteld bij http://www.musicstore.de

Een aanrader en toen ik hem bestelde slechts 149 euro. Nu voor 169 euro. Ook niet slecht.
    En inclusief gratis M-Audio Uno MIDI-interface.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.