11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeffry

Klant / Account management op Mac

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar software om een klantenbestand in aan te kunnen maken. Het hoeft helemaal niet al te ingewikkeld te zijn, als ik maar producten kan toevoegen en klanten en die aan elkaar kan koppelen om er vervolgens met een klik op de knop een factuur uit te draaien.

Het lijkt me dat voor zoiets simpels ook wel een leuk gratis proggie moet bestaan, maar ben het nog niet tegengekomen. Iemand suggesties wellicht?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    de mossel

Checkout misschien?

http://www.checkoutapp.com/

Bijdrager
    Jeffry

Zo das echt snel! Ik ga ff kijken! Bedankt alvast en mochten er meer suggesties zijn, ik houd me aanbevolen!

Bijdrager
    salvatore

Iets omvangrijker, Traffic van Macfour.

Bijdrager
    rrrichie

Filemaker is niet gratis, maar ook een programma waar je ook heel eenvoudig en snel zelf aanpassingen kan maken.
    Bij Filemaker zitten diverse voorbeelden waaronder een facturatie voorbeeld. :roll:

Bijdrager
    Jeffry

Die checkout zag er zeer belovend uit, maar liep bij mij na wat testjes toch vast en dat moet ik dan weer niet hebben :wink: . Bovendien zul je daar uiteindelijk ook voor moeten betalen. Rest was het net niet helemaal voor mij eigenlijk. Zal die filemaker nog even proberen.

Wat ik trouwens eigenlijk wel makkelijk wil kunnen doen, bedacht ik me met stunten met checkout is met terugwerkende kracht dingen kunnen invoeren.

Nou misschien ben ik ook wel wat te veeleisend voor iets wat ik het liefst gratis wil hebben, maar als het een paar centen moet kosten is het op zich ook geen probleem. Tis alleen dat we gewoon niet zo’n groot klantenbestand hebben, maar dat geklungel met excel is toch een beetje onhandig.

Groet!

Bijdrager
    Jeffry

Nope filemaker is zeer zeker te duur:)

Bijdrager
    sammylvb

Ik weet de de mannen van Apple Center Maastricht zoiets hebben ontwikkeld….

Kijk eens op die site of direct op BASInfo

Grtz,

Sammy ;o)

Bijdrager
    Jeffry

Ik ben bezig geweest met GNUCash en dat sprak me eigenlijk wel aan. Dat geeft een mooi volledig overzicht en is eigenlijk dus meer een accounting programma. Nu werkt dit wel op OSX alleen ik krijg het nog niet helemaal voor elkaar. Probleem is het starten van die X-omgeving… dat wil nog niet echt.

Zijn er equivalenten die gelijkwaardig zijn en meer specifiek voor de Mac ontworpen zijn?

Of doe ik er goed aan om me nog even wat meer te verdiepen in de config van GNUCash?

Bijdrager
    Jeffry

Nu FinanceToGo gevonden, werkt net wat makkelijker dan GNUCash en krijg ik dus wel eenvoudig aan de praat, maar heeft als nadeel dat hij geen invoices/facturen kan uitdraaien en ik krijg het nog niet voor elkaar dat hij belasting automatisch onder eigen categorie boekt… en dat zou ik wel graag willen, want daar gaat het voor het grootste deel eigenlijk om.

Ik zoek verder en tips en hints blijven welkom, bovenstaande oplossingen waren nog niet helemaal in mijn straatje. Vooral qua kosten niet.

ps ik zoek dus eigenlijk nu breder dan dat ik aanvankelijk in de planning had (eerste bericht in dit onderwerp.)
    pps het mag best wat geld kosten, maar ik wil er eigenlijk niet meer dan een paar tientjes aan uitgeven.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.