10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Raven

Klaagbaak: Magsafe adapters!

Ik weet niet waar ik dit topic moet plaatsen, maar ik word helemaaal gek van die magsafe adapters.
    Bij mijn eerste adapter gebeurde dit:

En bij mijn nieuwe adapter die nu 1 jaar oud is gebeurd er nu bijna dit:

Het is nog niet zo ver, maar er zit dus een scheur in het grijze snoer die steeds erger wordt. Ik heb er nu tape omheen gedaan, maar dit lijkt mij
    eerljk gezegd geen goed idee, aangezien de oplader erg warm wordt.
    Iemand nog tips om de executie zo lang mogelijk uit te stellen?

Bijdrager
    stavos

Er niet op kauwen.. :slant:

Hier een adapter van ruim 3 jaar oud. Staan wel tanden in (leuk, kittens..), maar zeker geen grove schade zoals op de foto’s hierboven.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ik zou een nieuwe kopen en er deze keer wat voorzichtiger mee omgaan. Hoe de f*ck krijg je dit voor elkaar??? :slant:

Bijdrager
    SunKeeper

Hoe ga je er dan mee om?

Ik heb de eerste van je plaatje 3,5 jaar gebruikt. Niets mee aan de hand.
    Ik heb de tweede van je plaatje hier al een jaar. Ziet er nog als nieuw uit.

Wat zijn je locaties en activiteiten? Reis je veel?

Dat oprollen op die uitklapbare haakjes heb ik nooit gedaan, dat vermoord je snoer.
    Mijn tas (=sleeve) heeft een eigen kabelsysteem ervoor.

Bijdrager
    stavos

Ah, Vinnie! De expert. :sarcastic:

Bijdrager
    SunKeeper

Inderdaad, ik zoek graag dingen uit.:wink:
    Dit komt uit het ontdekkingen-topic:

De ware reden achter het feit dat de nieuwe MacBook Airs en de Retina-MBP weer een T-vormige Magsafe-stekker hebben i.p.v. de L-vormige stekker.

Apple heeft de L-vormige stekker eigenlijk nooit willen hebben, maar ze moesten wel, omdat de eerste generatie plastic T-vormige Magsafe heel veel problemen met snelle slijtage gaf. (kabel brak van de stekker af)

De gewijzigde vorm van de L-vormige stekker zorgde ervoor dat de stekker veel makkelijker kon losschieten en er dus minder kracht op de kabel kwam.

Dat is dan weer opgelost met een sterkere magneet, iets wat volgens velen ook niet goed werkte omdat de stekker pas zou losschieten als je MacBook al aan het schuiven was. Ervaringen verschillen van Mac tot Mac.

De Magsafe 2 heeft een aluminium stekker, en een verbinding tussen de kabel en stekker die volgens Apple niet meer abnormaal mag slijten. Daardoor kon het T-vormige design weer terugkomen. Alle stekkers die je namelijk verder aansluit lopen recht van je MacBook af, (als je erachter zit naar links/rechts toe) en dat moet de Magsafe ook om een consistent geheel te vormen.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik heb mijn MacBook Pro met Magsafe nu al bijna een jaar en ik heb nog niets maar dan ook niets van gebruikersschade. Behalve dan wat zwarte plekjes op de kabel omdat die niet altijd op een Perzisch tapijt ligt als mijn MacBook oplaadt….

Bijdrager
    jobz

Dit topic is al volop gaande… Vol verwijten, emotie en humor…

Matige kwaliteit MacBook Pro 13".

Bijdrager
    Raven

Ik gebruik mijn adapter wel heel intensief. Dus iedere dag en ik neem hem ook vaak mee met reizen, en mijn macbook staat nooit op een vaste plek.
    Sinds mijn eerste adapter kapot is gegaan ga ik er natuurlijk voorzichtig mee om. Het begon langzaam met het geliger worden van het draad.

De oplader wordt nu ook heel erg heet.

maar niemand heeft tips? Jammer!

Bijdrager
    Hansi2124

Graag verder in het door jobz aangehaalde topic, wat precies hetzelfde als inhoud heeft.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.