26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    Pixtriks.nl

Kingston

Hallo,
    Weten jullie misschien of Kingston een veilige website is om RAM te bestellen voor mijn Mac?
    Want bij Apple is het nogal duur en bij Kingston een stuk goedkoper..

Pixtriks
    Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Bijdrager
    KingAchille

Inderdaad, nooit bij Apple RAM geheugen kopen. Veel te duur.

Vroeger is er door unSOUND een mooi verzamel topic gemaakt over RAM. Hier kan je vast je antwoord in vinden!

Bijdrager
    Pixtriks.nl

Ik heb het topic gelezen..
    Over gelijke modules:
    Ik heb nu een reepje van 1 GB RAM er in zitten.
    Kan er dan nog een reepje van 2 GB bij??

Pixtriks

Bijdrager
    SunKeeper

Over welke Mac gaat het überhaupt?

Bijdrager
    Pixtriks.nl

MacBook Pro 2007

Bijdrager
    Mr Macintosh

Bijdrager
    Mr Macintosh
    Pixtriks.nl op 22 augustus 2011

Ik heb nu een reepje van 1 GB RAM er in zitten.
    Kan er dan nog een reepje van 2 GB bij??

Ja dat kan. Je kunt dus ook 2 x 2GB, maar daar schiet je dus niet echt veel mee op.

Oja, en geen Kingston ValueRAM kopen, alleen de Kingston KTA-serie.

Bijdrager
    Pixtriks.nl

Heb ik dan geen gedoe met ongelijke paren?

Bijdrager
    Pixtriks.nl

Is dit type nummer van de KTA serie?
    KTA-Mb667/2g

Bijdrager
    Mr Macintosh

Gelijke modules?
    Alleen bij de PowerMac G5 en de Mac Pro is het gebruik van gelijke paren verplicht. Bij andere Macs is het niet verplicht. Als je een Intel machine met een onboard grafische kaart ( Mac mini, MacBook, de eerste 17 inch iMac ) kan je machine baat hebben bij gelijke modules, omdat de grotere bandbreedte ook de prestaties van je grafische kaart kan verbeteren.

– Nee, geen merkbaar gedoe dus.

– Ja, dat is het juiste nummer.

Moderator
    unSOUND

Ja, dat is de KTA serie ( Kingston Tested for Apple ) De Value Ram serie heeft KVR als eerste 3 letters ( Kingston Value Ram ). Het is overigens niet zo dat KVR Ram niet werkt, maar procentueel gezien zijn er wel meer gevallen van storingen in Macs dan met de KTA serie, die soms maar een paar euro duurder is.

Wat jouw MacBook Pro betreft: Je hebt de early 2007 ( 2,16 of 2,33 gHz ) en de late 2007 ( 2,2 of 2,4 gHz ) De early 2007 kan 3 GB Ram hebben, de late 2007 kan 6 GB Ram hebben.

Bijdrager
    Pixtriks.nl

Oké en ik neem aan dan ik dan gewoon Lion kan installeren?

Moderator
    unSOUND

Als je na de upgrade 2 GB ram of meer hebt wel.

Bijdrager
    Pixtriks.nl

Oké ik heb naar de upgrade 3 GB dus dat moet kunnen..

Bijdrager
    Pixtriks.nl

Weet je toevallig ook hoelang de levertijden zijn bij Kingston?

Moderator
    unSOUND

Ligt er aan bij welke webwinkel je het besteld…

http://tweakers.net/pricewatch/227519/kingston-kta-mb667.html

Bijdrager
    Pixtriks.nl

Kingston zelf:smile:

Moderator
    unSOUND

De site van Kingston zelf heeft geen webwinkel bij mijn weten, die geven gewoon een lijst van webwinkels waar je het kunt kopen…

Bijdrager
    Pixtriks.nl
    Bijdrager
    Pixtriks.nl

Dat is toch een veilige site?

Moderator
    unSOUND

Volgens mij is die niet bedoeld voor bestellingen in Nederland. Maar Allen & Welzen is dus gewoon een tussenverkoper, net als de andere webwinkels die ik postte.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als je wilt weten of een site veilig is (welke site dan ook) installeer dan de WOT plug-in (beschikbaar voor Safari en Firefox). Voor Safari ga je dan via het programma menu naar de Safari-extensie galerij en daar vindt je hem na wat scrollen.
    De WOT plug-in werkt op basis van gebruikers ervaringen met een site en waarschuwt als deze ervaringen negatief waren. Geen water dichte methode, maar welke is dat wel? In ieder geval is het veiliger dan zonder deze plug-in.

Bijdrager
    fatboysmart

Ik heb een aantal weken geleden nog geheugen rechtsreekst bij kingston NL besteld via http://www.kingston.com/nlroot/default.asp

Dit gaat ook via die Allen & Welzen in de UK (althans dat staat op je creditcard afschrift).

Ik had het toen met een dag of 4 in huis (tekenen voor ontvangst).

Bijdrager
    pwessels

Net toevallig Kingston geheugen besteld voor mijn MacBook Pro bij 4allshop. Was volgens Tweakers de goedkoopste (én ze hebben een goede winkel beoordeling, want prijs is ook niet altijd alles :sarcastic:
    Het voordeel is dat zij ook CheckPay bieden als betalingsmogelijkheid. Je betaalt dan via iDeal aan PostNL. Pas als je de goederen hebt, betaalt PostNL aan de leverancier. Worden de goederen niet binnen 30 dagen geleverd, wordt het geld teruggestort op je rekening.

Bijdrager
    Pixtriks.nl

Oké ik heb ook een kruisknopschroeverdraaier zo en hele dunne voor MacBook pro early 2007?

Bijdrager
    jobz

Kingston.com is prima. Heeft vaste (Engelse) webwinkel via Kingston.com. Betrouwbaar en snel (3dagen) in mijn geval.

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.