10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    JAchten

Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/8GX in MBP 13" mid 2010

Hallo allen,

Als bezoeker van de site heb ik me nu ook maar eens aangemeld voor de community. De directe aanleiding is de volgende vraag.
    Ik kwam de volgende dagaanbieding tegen: http://www.alternate.nl/html/themeworld.html?docId=2986&s2m_type=3&s2m_channel=34&trackingData=12%3A%3A23811%3A%3A%3A%3ATTMD5%3A%3A1348562847&affiliateID=23811

Werkt dit nou in mijn macbook of niet? Zijn er betere alternatieven in deze prijscategorie?
    Wat ik weet is dat mijn MBP DDR3 geheugen heeft en max 2x 4GB ondersteund. Groter geheugen heeft dus geen zin.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    k-the-ripper

Is geen SO-DIMM zo te zien, kun je dus niet gebruiken

Bijdrager
    JAchten

Ah kijk, dankjewel. Dit gaat gewoon net iets boven mijn pet, dus wist ik niet waar ik op moest letten. Thanks, dan ga ik verder kijken voor ander geheugen:smile:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hier op de site van Kingston kun je via een menu precies het goede geheugen selecteren voor je systeem/Mac. Dat HyperX is een bepaalde lijn van Kingston voor de gamer en dus eerder bedoeld voor de pc dan voor de Mac…

Bijdrager
    JAchten

Yep, maar dan kom ik alleen bij het valueRAM uit, wat dan weer niet zo betrouwbaar schijnt te zijn. Wellicht maar geen kingston dan?

Bijdrager
    JAchten

Als ik het goed zie, zou DIT een betere keuze zijn?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    JAchten op 25 september 2012

Yep, maar dan kom ik alleen bij het valueRAM uit, wat dan weer niet zo betrouwbaar schijnt te zijn. Wellicht maar geen kingston dan?

Hoe kom je daar bij? Ik kom (b.v.) hier uit via dat menu.
    De “KTA” lijn van Kingston is uitstekend voor Apple… (de meeste APR’s zweren er bij)

Bijdrager
    JAchten

:oops: Ik zal verkeerd gekeken hebben. Dat is in ieder geval goedkoper geheugen dan die ICIDU, maar het blijft natuurlijk allemaal tientjeswerk. Ik ga me eerst maar even wat verder inlezen, dit schiet niet op zo…

Bijdrager
    Niels

http://www.alternate.nl/html/product/Corsair/16_GB_DDR3-1333_Kit/971986/?tk=7&lk=3329

16Gb wordt maximaal ondersteunt in een MBP –> dit is wel 1333 Mhz geheugen, dus als je een 2012 model hebt, moet je waarschijnlijk uitkijken naar 1600 Mhz. Het handigste is een Mac-setje aanschaffen, deze zijn ook met de latency aangepast voor je Mac

Bijdrager
    JAchten

Ik heb een mid2010 model (zie eerste post), dus 1067 MHz en max 8 Gb helaas.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.