6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    doubleyo

Kingston CF kaart wordt niet herkend ?

Ik loop tegen een aantal problemen op wat betreft mijn Kingston CF-kaart die niet goed werkt op mijn imac met bepaalde kaartlezers.

Als ik de kaartlezer aansluit dan wordt op het bureaublad niks weergegeven. Ga ik echter naar het schijfhulp programma,
    dan zie ik de kaart er wel tussen staan. Ik kan hem echter niet aanklikken. Als ik op herstel druk dan gaat hij er wel mee aan de slag,
    maar een paar minuten erna stopt hij ermee en vertelt schijfhulp dat hij de kaart niet herkend (Driver ?).

Maar het allervreemste moet nog komen: Bij andere kaartlezers word de CF-kaart gewoon herkend op mijn imac
    Maar als ik mijn eigen kaartlezer op een oudere mac van een vriend aansluit doet ie het weer wel.
    Oftwel: Het kan bijna niet aan aan de kaartlezer of de kaart zelf liggen.

Nu is mij vraag:

-Mis ik een een driver en zo ja welke ? Die van de Hama kaartlezer of de Kingston CF-Kaart ?
    Ik heb snow leopard draaien.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

mvg,
    Wout

Bijdrager
    johnkeates

Ik heb ook een kingston CF kaart en een hama lezer, en bij mij werkt het wel.
    Maak eens een screenshot van je schijfhulpprogramma als je je CF kaart aangeklikt hebt.

Bijdrager
    doubleyo

Bijdrager
    doubleyo

Bijdrager
    doubleyo

Ik kan geen afbeelding uploaden zo te zien maar dit staat er nadat ik op herstel heb gedrukt:

**/dev/disk1s1 (NO WRITE)
    **Phase 1 – Preparing FAT
    Unable to read FAT (input/output error)
    herstel volume voltooid
    opstart ondersteuningsparities voor het volume waar nodig bijwerken

en dan staat er in het rood:
    Fout: Schijfhulp programma kan deze schijf niet herstellen. maak een reserverkopie van zoveel mogelijk bestanden, formateer de schijf opnieuw en zet de reservekopie van uw bestanden terug.

Bijdrager
    johnkeates

**/dev/disk1s1 (NO WRITE)
    **Phase 1 – Preparing FAT
    Unable to read FAT (input/output error)

Dat vertelt mij dat er een communicatie fout met de lezer is. Werken SD of MMC of SM kaartjes wel goed in de lezer? Het probleem is waarschijnlijk niet je kaartje, want het is gewoon FAT en dat werkt vrijwel altijd, zelfs als het corrupt is.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.