16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Kinderziektes Macbook

Wat denken jullie,
    zijn de kinderziektes van de MacBook (en Pro) er al een beetje uit?
    Denkend aan de heatsink die vervangen moest worden of zelfs het hele logic board…
    Zijn de Macbooks die je nu koopt/ besteld hier al me verbeterd?

Dus om het even in het kort te stellen,
    is het ‘veilig’ om een macbook (Pro) te kopen zonder er al te veel problemen mee te krijgen.

Ik denk namelijk dat veel van de ‘horror’verhalen uit de verschillende Forums Macbooks betreffen die vlakbij de release zijn aangeschaft en dus nog alle kinderziektes vertoonden. Zullen deze er inmidels uitzijn?

Graag jullie mening hierover,
    dankjewel.

Bijdrager
    PietjePuk

Kort gesproken is de MacBook Pro al ‘veilig’. De MacBook blijft kampen met talloze problemen.

Bijdrager
    pieter78

Interessante vraag.. ik sta ook op het punt een MBP aan te schaffen, in januari wil ik hem in ieder geval hebben, dus de keybote ga ik niet afwachten (OS 10.15 verwacht ik dan ook nog niet, dus die moet ik toch los bijkopen als ik wil upgraden).

De vraag echter, en ik weet dat het speculaas is: wat zijn de laatste vermoedens omtrent de Core 2 Duo? Indien dit nog allemaal onbekend is, ga ik gewoon bestellen omdat ik eind november een weekje vrij heb en het ding dan kan configureren en alles kan overzetten.

Als het er echter naar uitziet dat de nieuwe processor dit jaar nog erin gaat, dan misschien nog wachten. En in hoeverre is er iets bekend dat de Core 2 Duo een stuk warmer wordt, en daardoor misschien nog beter niet aangeschaft wordt in de MBP op dit ogenblik.

Bvd,

Pieter

Bijdrager
    AllStar
    ”PietjePuk”

Kort gesproken is de MacBook Pro al ‘veilig’. De MacBook blijft kampen met talloze problemen.

De exemplaren vanaf week 36 zijn wel oké hoor. Heb er zelf een uit week 31, en ook totaal geen problemen.

Welke problemen zijn er nog volgens jou?

Bijdrager
    PietjePuk

Ik leid dit af uit het feit dat een kennis van mij vorige week een MacBook heeft gekocht en dat hij er al problemen mee heeft (gehad). Vandaar dus.

Bijdrager
    F e r o x

Heb net een MacBook (exemplaar dat nog niet ouder was dan 3 weken na assemblage) geïnstalleerd (wat software, video’s …) voor een vriend, en het exemplaar heeft een even grote ‘whine’ als mijn eigen MacBook die ik de eerste week na de introductie al had …

Bijdrager
    Wulfey

Om het toch eventjes gezegt te hebben: Apple is nu bij versie 6 van het MBP Moederbord.

…dus al veel verandert in een half jaar!

Bijdrager
    sean2901

Mijn zus heeft haar MB een week en nog geen probs. Hout vasthouden.

Bijdrager
    mailmen

ik heb de mijne een maand of drie, en het enige probleem is dat hij een paar keer uit zichzelf is uitgegaan. Niet echt leuk, maar ook niet echt een probleem… Ik heb geen zin om hem weer een tijd kwijt te zijn, dus ik breng hem niet terug, denk ik.

Bijdrager
    Vikash

Nu al 3 maanden ofzo en nog geen enkel probleem gehad.

Bijdrager
    JWB
    ”mailmen”

ik heb de mijne een maand of drie, en het enige probleem is dat hij een paar keer uit zichzelf is uitgegaan. Niet echt leuk, maar ook niet echt een probleem… Ik heb geen zin om hem weer een tijd kwijt te zijn, dus ik breng hem niet terug, denk ik.

Uh….nou wil ik niet degene zijn die je uit een droom helpt, maar laat dit nou net één van de lastigste problemen zijn. Ik heb ook 3 maanden geen problemen gehad…..maar half september. Om de 5 minuten uitval. Heb hem 3,5 week geleden weggebracht, gisteren had ik hem weer terug. Enfin lees dit draadje ook eens…..

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=82701&postdays=0&postorder=asc&start=165

Komt erop neer dat zowel het moederbord als de heatsink vervangen worden, omdat het toch wel een issue is.

Ik heb er nu een moederbord inzitten waarvan ik de productieweek niet meer kan traceren. Hij heeft namelijk geen serienummer meer.

Maar ik zal hem toch wel wegbrengen nu je nog garantie hebt!

Om nog even te reageren op de vraagsteller: nadat ik het nieuwe moederbord heb ontvangen, moest ik de firmware wel weer installeren om de ‘koe uit de fan’ te halen, dus is er sprake van een nieuwe versie van het moederbord? Wie zal het zeggen?

Bijdrager
    mailmen

ik ga even buiten vloeken……

Bijdrager
    Arwins667G4
    ”PietjePuk”

”PietjePuk”

Ik leid dit af uit het feit dat een kennis van mij vorige week een MacBook heeft gekocht en dat hij er al problemen mee heeft (gehad). Vandaar dus.

Hoe bedoel je, alles over één kam scheren. Kom op zeg laat iemand eens met harde cijfers komen!
    De macbook is een topseller, hoeveel procent heeft daadwerkelijk te kampen met problemen? 1%, 5%, 10%, wie weet het? En hoeveel hebben er problemen na productiedatum van week 28? Het is nogal makkelijk om te zeggen dat “een kennis van mij… ” dus “De MacBook blijft kampen met talloze problemen”…?

How about de G5, de G4, G3, de performa’s, OS9, OS8, waren daar nooit problemen mee dan? Het lijkt wel of dat de MacBook (pro) onder een vergrootglas ligt. Menig pro-systeem was er in het verleden slechter aan toe en daar hoorde je zelden iemand over. Waren de problemen toen minder erg?

Feit blijft dat Apple het netjes hoort af te handelen binnen een redelijke termijn en dat je mag verwachten dat je een goed product aankoopt.

Bijdrager
    strigoi

Antwoord op je vraag: Internet
    Het is steeds toegankelijker en gebruikelijker geworden om ervaringen met elkaar te delen (wat inprincipe helemaal geen verkeerde ontwikkeling is). Maar doordat er zoveel mensen online zijn en nieuwtjes met elkaar delen komen dus ook veel meer van dit soort verhalen binnen en gaan mensen erop letten bij zichzelf en omgeving.. vandaar dat je nu ook veel meer negatieve dingen hoort dan voorheen.. Athans zo denk ik erover. (Zoek ook maar eens op dit forum hoeveel mensen er dolgelukkig zijn met hun nieuwe appletje daar kan het aantal mensen van deze topic niet tegen op :wink: )

Inactief
    Anoniem

Ìk ben vandaag bij de Macstore in Utrecht geweest, welke mij ervan verzekerde dat als je in de winkel een nieuwe MacBook koopt deze hardware is vervangen en je het probleem dus niet meer tegenkomt.
    Echter hebben ze geen idee of dit ook het geval is met Macbooks die je via internet of je eigen bedrijf besteld…

Kortom, ik ben er nog niet veel mee opgeschoten (eigen bedrijf) dus als iemand anders hier meer over weet? Graag!

Bijdrager
    puntKoen
    ”thomasaafjes”

Ìk ben vandaag bij de Macstore in Utrecht geweest, welke mij ervan verzekerde dat als je in de winkel een nieuwe MacBook koopt deze hardware is vervangen en je het probleem dus niet meer tegenkomt.
    Echter hebben ze geen idee of dit ook het geval is met Macbooks die je via internet of je eigen bedrijf besteld…

Kortom, ik ben er nog niet veel mee opgeschoten (eigen bedrijf) dus als iemand anders hier meer over weet? Graag!

Tsja, in een Apple Premium Reseller (en er zijn er twee in Utrecht) kun je nu eenmaal gewoon het serienummer op de doos checken, via de Apple Store kan dat helaas niet. Je kunt natuulijk ook zakelijk bij een Apple Premium Reseller terecht.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.