8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    janhh

Kiezen welk programma een bestandstype standaard moet openen

Hallo,

Ik heb een gek probleem in osx. Sinds een tijdje wordt een swf (na dubbelklik in finder) geopend door een andere swf die op zijn beurt in de flash player wordt afgespeeld. Nu kan ik per bestand een voorkeur opgeven dat hij door flashplayer app moet worden geopend, maar ik ieder nieuw swf bestand heeft weer die verkeerde instelling. Hoe kan ik aan osx aangeven welk programma standaard swf’s moet openen?

Wanneer ik met de rechtermuisknop op een swf klik en “open with” kies staat bovenaan dat lijstje dus een andere swf ipv de flash player.. strange huh?

Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel:)

Bijdrager
    el che vive

Document aanklikken > info opvragen (cmd + i) > Open met > Wijzig alles…

Werkt volgens mij alleen in Leopard

Inactief
    Anoniem
    ”el

Werkt volgens mij alleen in Leopard

Werkte ook al zo in eerdere versies van het OS.

Bijdrager
    janhh

Ja, dat heb ik geprobeerd..

Dan staat er:

Ik kies uit het lijstje in het info venster flash player app vervolgens vraagt ie:

“Are you shure you want to change all your 34-fullscreen.app documents to open with the application “Flash Player.app”

En vervolgens schiet het pull down lijstje terug dicht en staat er weer: wereldbol2final.app (dat is dus een swf.. heel vreemd allemaal) en is er dus niets veranderd..

(edit: typo)

Bijdrager
    iJust

een swf die .app heet? Kun je wat screenshotjes posten, dan wordt het wat visueler?

Bijdrager
    janhh

Ok dit is het bericht dat ik krijg als ik het voor alle bestanden aan wil passen:

[URL=http://img14.imageshack.us/my.php?image=picture1srs.jpg][/URL]

En dit is het finder venstertje open with:
    [URL=http://img8.imageshack.us/my.php?image=picture2xfi.jpg][/URL]

Maar dat ie .app heet als swf is inderdaad vreemd! Ik ga hem gewoon weggooien en kijken wat er dan gebeurt..

Bijdrager
    janhh

Meteen even gedaan, dat werkt.. ik heb gewoon het bestand verwijderd en nu opent ie alles met de flash player.. raar zo’n glitch maar goed het werkt weer! Thnx voor de reacties!

Inactief
    Anoniem

Ik weet niet hoe je het voor elkaar gekregen hebt, maar ik zie in de lijst met te gebruiken programma’s best een berg van die rare .app-dingen staan… “knop2.app”, “34-fullscreen.app” en “wereldbol2final.app”.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.