16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Pasav

Kiezen tussen Elgato EyeTV200 en Evolution TV

Hallo,

Ik ben nu in het bezit van een Miglia TV DVR kaart, alleen baal ik er een beetje van dat ik een iSight nu niet kan gebruiken, en de oplossing die wordt gegeven via APE vind ik een beetje erg buggy. Dus zit ik te denken om extern te gaan, ook makkelijker in combinatie met bv mjn macmini of laptop.

Maar welke moet ik nou nemen : de Eye TV 200 of een Miglia EvolutionTV. Wil ze gebruiken om TV te kijken en eventueel ook om VHS banden om te zetten naar DVD.

Hoor graag jullie reactie ….

En als ik in de toekomst wil over stappen op digitale TV van Casema welke moet ik dan hebben ??

Bijdrager
    The – DDD

Neem deze ook mee in je overweging…

http://www.plextor.com/english/products/TV402UMac.htm

Staat in de nieuwste MacWorld USA kort genoemd, maar het schijnt een goed ding te zijn. Zelf ben ik wel benieuwd naar de prizjen van de verschillende devices. Ben zelf namelijk ook nog opzoek naar een TV capture/tuner mogelijkheid voor aan mijn Mac. Kan ik namelijk ook is TV kijken tijdens het surfen.

Bijdrager
    Daniel

Die van Plextor is in Europa niet te krijgen voor de Mac, volgens mij….
    Is er hier iemand die de Evolution TV heeft? Hij is bij de Apple Store te koop vor 249 euro, goedkoper dus dan de EyeTV…
    De evolution TV heeft ook hardwarematige MPEG4 compressie….wat wel cool is!
    Ik vind het lastig om zo’n device te beoordelen op een stukje tekst, ik hoor het liefst paktijkervaringen….

Bijdrager
    Daniel

Is er dan niemand met 1 van deze apparaten?
    Jammer….

Bijdrager
    Pasav

Nee schijnbaar niet …. IDD erg jammer …

Bijdrager
    Daniel

Ik denk dat jij een beetje met hetzelfde zit als ik….op het oog lijken de apparaten heel mooi en de omschrijvingen zijn oook goed, maar GEEN praktijkverhalen….dat stemt mij niet zo positief:(
    Als niemand zo’n ding heeft zal daar wel een goede reden voor zijn, denk ik….

De Evolution TV spreekt me wel aan op zich….

Bijdrager
    SharkyMark

Ik ben nu bijna een jaar in het bezit in van een Eyetv 200 en moet zeggen dat ik tevreden ben. De beeldkwaliteit is redelijk mits je hem niet te groot maakt. Ik heb hem meestal in een hoekje van mijn scherm staan.
    Het programma dat erbij werd geleverd maakt het mogelijk om programma’s in te programmeren zodat je iets kan opnemen als je weg bent. Er zit een simpel edit programma bij om je opnames te bewerken (het is geen FCP maar, het werkt wel).
    Het enigste nadeel vind ik dat hij CPU power vraagt. De ventilatoren van Powerbook (17″ G4, 1GB Intern, 10.4.2) staan regelmatig te blazen als ik hem gebruik. Waar aan dit ligt weet ik niet.

Bijdrager
    Daniel

Hoi Sharkymark,

heb je al eens een opname van TV op een dvd gebrand en vervolgens op je TV afgespeeld?
    Dat hij CPU power vraagt komt omdat er volgens mij voor een groot gedeelte gebruik gemaakt wordt van softwarecompressie….

Nu nog iemand zien te vinden die de EvolutionTV heeft…..:lol:

Bijdrager
    SharkyMark

Nee, ik heb nog nooit een opname op DVD gebrand en vervolgens op de TV bekeken. Dat moet ik dan maar eens proberen.
    Softwarecompressie zou best wel een de reden kunnen zijn voor het hoge CPU gebruik. Toch is het wel een vervelende eigenschap van een anders zeer goed product.

Bijdrager
    Daniel

Bedankt voor je reactie in ider geval en ik ben benieuwd naar jouw bevindingen van het branden op DVD en terugkijken op je TV….

Bijdrager
    Pasav

kijk nu komen we tenminste ergens …:)

Heb sind kort Digitale TV van KPN … bij mij is het beeld erg goed …
    Dus maar eens kijken naar de digitale ontvanger van EyeTV …:)

Bijdrager
    Daniel

Ik weet niet of dat gaat werken hoor die digitale versie, ik heb daar wisselende berichten over gehoord….
    Ik heb ook digitale tv, maar dan via UPC. Ik heb nu een decoder van UPC, waar zo’n kaart in gaat, die kaart zou dan in de EyeTV moeten, maar het schijnt dat je dan problemen krijgt met een hoop zenders.
    Waarom niet gewoon de decoder van UPC (of KPN) via (s)video kabel aansluiten op de Evolution TV, dat zou ook moeten werken denk ik…..

Bijdrager
    Pasav

Ik heb uit betrouwbae bronnen gehoord , dat de EyeTV met de juiste CI perfec werkt incombinatie met Digitale TV vai Digitenne / KPN … je kan dan zelfs via het internet de programma’s die je wilt opnemen programmeren dus ook als je niet thuis bent …

:)

Bijdrager
    Daniel

Welke bronnen, zijn dat? Zouden die bronnen ook iets kunnen vertellen over digitale TV van UPC?

Amaru

Bijdrager
    Pasav
    ”Amaru_71″

Welke bronnen, zijn dat? Zouden die bronnen ook iets kunnen vertellen over digitale TV van UPC?

Amaru

Een kennis van me heeft deze combi … Dus de combi UPC is helaas onbekend …

Bijdrager
    Daniel

Het valt me wel op dat er maar zeer weinig mesnen zijn die hier echt in geintresseerd lijken, ik vraag me nu dan ook meer en meer af of je niet beter een standalone device van Sony of Philips ofzo kan kopen…

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.