15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    MacPini

kies hulp

Hoi.
    Ik wil graag een iphone kopen maar de enige die in mijn budget zijn zijn de iphone 5 certified pre owned en de iphone 5c 8gb.
    Maar ik ben bang dat als ik een 2 jarig contract teken, dat ik dan geen updates meer krijg van apple.
    Dit had ik met mijn iphone 3g en kon geen whatsapp meer gebruiken.
    Mijn voorkeur gaat naar de iphone 5, vanwege het design.
    Wat is jullie advies? Moet ik gaan voor de iphone 5 of 5c, ik moet ik doorsparen voor de 5s?
    of wachten totdat apple een nieuw goedkoop apparaat op de markt zet?

Mvg

Bijdrager
    SvS

Mijn mening: Als je nog eventjes door kunt sparen voor 5s, dan dat doen.
    En anders kun je 5 of 5c doen, allebei zelfde specs, alleen andere omhulsel. 5s heeft nèt wat betere specs aan boord.

Updates komen er altijd van Apple zolang je iphone dat accepteert. (met andere woorden, bijv. 3gs krijgt geen updates meer omdat die te oud is)

Whatsapp probleem snap ik niet, als je nummerbehoud hebt, zou dat goed moeten gaan.

PS Apple brengt geen goedkoop model uit. (helaas, daar hoopten we allemaal op voordat 5c uitkwam) wel gaan de geruchten dat de 6s (of andere nummering) begint bij formaat van 4″. Maar ook dat weten we pas in de zomer.

Bijdrager
    MacPini

Als ik de iphone 5s wil moet ik nog 4 maanden sparen, dus ga ik liever voor de 5.
    maar kan ik die dan 2 jaar lang nog gebruiken?

Bijdrager
    fixar

Ik raad aan om nog 4 maanden door te sparen… de 5 is een generatie ouder dan de 5s en zal dus ook waarschijnlijk een jaar eerder niet meer ondersteund worden met (acceptabel draaiende) iOS updates.

Ikzelf zou niet kiezen voor de 5c omdat deze slechts 8GB opslag heeft, ik zou toch minstens 16 GB tot mijn beschikking willen hebben.

Bijdrager
    jf

Bovendien is de 5c in feite een 5 in een nieuw jasje. De technische verbeteringen ten opzichte van de 5 verhelpen het door @fixar genoemde probleem met betrekking tot ondersteuning niet.

De 5 zal waarschijnlijk vanaf september 2016 niet meer mee gaan in de nieuwe versies van iOS, dus je haalt er de 2 jaar net niet meer mee. Dat betekent echter niet dat je er niet meer mee kunt werken en ook whatsapp zal dan nog wel even door blijven werken.

Kortom: ook van mij het advies door te sparen voor de 5s. Dat duurt nu 4 maanden, maar je hebt er zeker een jaar langer plezier van…

Bijdrager
    MacPini

Bedankt allemaal voor de tips!
    ik ga nu sparen voor de 5s.
    hopelijk kan ik m’n vader overhalen om mee te betalen:)

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik hoop dat je vader zo verstandig is om te zeggen : Als je iets niet kan kopen, koop het dan niet. Over 8 maanden te hebben gespaard, mag je hem kopen.
    Mijn advies : Koop een android toestel voor 150 euro.
    Je kan beter geld op de bank hebben voor noodzakelijkere dingen dan voor een telefoon.

Bijdrager
    MacPini

Dat ik m’n vader ging vragen om mee te betalen was een grapje :/
    En wat voor noodzakelijke dingen bedoel je precies?
    Ik heb zelf besloten dat ik de iphone 5s laat liggen vanwege de te grote prijs.
    Nu weet ik nog niet of ik de note 3 of de iphone 5 certified pre-owned of de sony xperia z2/z3c.
    Ze zijn volgens mij allemaal goed maar mijn voorkeur gaat toch naar de iphone, maar ik hoor van veel mensen dat hun iphone 5 slomer wordt naarmate er meer updates bijkomen. En ik wil niet 2 jaar lang met een langzame telefoon rondlopen.
    Of valt dit wel mee?
    De sony’s zien er ook veelbelovend uit maar ben niet zo weg van het design…
    Hebben jullie nog advies?

Bijdrager
    Targaryen

Hebben jullie nog advies?

Ja, wees geen schaap dat per se een iPhone moet hebben omdat het cool is. Als je iets niet kan betalen kun je ofwel sparen ofwel vrede nemen met het feit dat je het niet kunt kopen. Ik zie elke dag dikke auto’s in de etalages. Ik zou op elk autoforum kunnen vragen of ik er een zou moeten kopen of zou doorsparen voor het model dat op het autosalon uitkomt. Of ik neem genoegen met een minder dure auto. Wat is dat toch met die pubers die per se een iPhone willen? Er zijn genoeg telefoons die kwalitatief minstens even goed presteren hoor, voor een gunstigere prijs…

En nog een advies: kijk eens je schrijfsels na: Kies hulp > Keuzehulp.

Bijdrager
    MacPini

het gaat mij ook niet om het HEBBEN van een iphone..
    het gaat mij om het grote aanbod apps, de goeie camera, de bouwkwaliteit, iOS, de smoothness.
    Maar als jullie het mij niet aanraden om een iphone te kopen, dan niet. Dan koop ik wel een samsung…
    Ik ben niet de average puber die niet verder kijkt dan de iphone, voor ik iets koop doe ik meestal een maand research, prijzen vergelijken en dergelijke.
    Er zijn ook jonge mensen die verstand kunnen hebben van elektronica, niet alleen volwassenen…

Bijdrager
    MacPini

en wat maakt de titel uit? Als jij door de bibliotheek loopt en je ziet een leuk boek maar de titel staat je niet aan, leg je het toch niet ook weg zonder te kijken waar het over gaat…

Bijdrager
    Targaryen

Als je zo’n aankoop gaat doen, dan stel je jezelf allereerst een budget voor ogen. Dat maakt het in jouw geval héél makkelijk. Als je niet per se een iPhone wil, dan kun je het best kijken naar andere merken die voordeliger zijn. Als je er een wil door de redenen die je hierboven aangeeft, dan zit er niets anders op dan te sparen.

Ik ben trouwens een student, ben dus ook jong en heb intussen geleerd dat je niet alles in het leven kunt hebben.

Bijdrager
    Targaryen
    MacPini op 30 december 2014

en wat maakt de titel uit? Als jij door de bibliotheek loopt en je ziet een leuk boek maar de titel staat je niet aan, leg je het toch niet ook weg zonder te kijken waar het over gaat…

Leuke attitude, knul. Doe zo verder… Jij komt er wel.:)

Bijdrager
    MacPini

Oke bedankt!
    Sorry voor de reactie, dat was niet nodig…

Geblokkeerd
    Anoniem
    MacPini op 30 december 2014

Dus je hebt liever dat jij en andere uuuuren zoeken in bieb om de juiste informatie te vinden dan in 1 keer het boek te vinden?

Het gaat hier niet om leuke boeken, maar informatieve boeken. Informatie opzoeken is geheel anders dan een leuk boek bekijken en bestellen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.