21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    jurben

keynotes doen het nooit!

Is er een manier om Steve Jobs ‘keynotes” te bekijken. Als ik het lijntje activeer opent tot mijn schrik Quicktime en meestal faalt dit progamma hopeloos zo ook nu weer. Is er een manier om de keynotes gewoon te bekijken of moet ik daarvoor op een pc kopen of wat! Waarom werkt zoiets simpels nou niet.
    Ik hoop dat Apple in plaats van alle fancy nieuwe spullen eens aandacht besteed aan video op het internet want helaas wordt de achterstand steeds groter!

Bijdrager
    PietjePuk

De laatste staat als podcast in iTunes (1,3gb groot welliswaar)

Bijdrager
    jurben

He bedankt voor de snelle reactie! Ik probeer het.

Bijdrager
    Esquare

Maar wat faalt er nou precies? Want Quicktime hoort de spullen van Apple natuurlijk prima aan te kunnen…

Bijdrager
    petermac

Ik weet niet of het aan Apple is om daar aandacht aan te besteden… Ik denk dat het bij de meeste mensen wel gewoon werkt hoor. Hier op de iBook toch in elk geval zonder problemen…
    Staat alles van Quicktime goed ingesteld? Gooi misschien eens de instellingen van Quicktime weg? (spotlight zoeken naar Quicktime.plist en dat weggooien en prullenbak legen)

Bijdrager
    JanV

Bij mij doet ie stream het ook niet.

Quicktime opend gewoon, gaat bufferen (10 sec) doet dat ook goed, maar zegt vervolgens ‘transport wisselen’ (op dezelfde plek als waar het bufferen staat) en komt dan geen steek verder.

Bijdrager
    sidartha
    ”Esquare”

Maar wat faalt er nou precies? Want Quicktime hoort de spullen van Apple natuurlijk prima aan te kunnen…

TS staat niet alleen met zijn klachten.

Hier exact hetzelfde; Quicktime opent, enkele seconden een zwart beeld, en daarna verschijnt het Quicktime logo met een bewegend blauw stippellijntje onder het logo. Het .plist bestandje verwijderen haalt niets uit. Instellingen gecheckt en die zijn o.k. Overigens is dit al de tweede keynote die niet online kan bekijken.

De podcast downloaden is ook geen succes, tot twee maal toe crashte iTunes hierop, forummer Nikita heeft blijkbaar dezelfde ervaring.

Nu kan me die keynote niet zoveel schelen, maar Apple heeft toch duidelijk wat moeite om hun content aan de man te brengen.

:sealed:

Bijdrager
    Esquare
    ”sidartha”

Dat wil ik best geloven. Maar ik kan de keynote hier prima bekijken. Of heb ik soms een bug die ervoor zorgt dat het wel werkt? :evil:

Geen rare plug-ins geïnstalleerd? Hetzelfde al eens met een vers gebruikersaccount geprobeerd?

Bijdrager
    sidartha
    ”Esquare”

Geen rare plug-ins geïnstalleerd? Hetzelfde al eens met een vers gebruikersaccount geprobeerd?

Geen plug-ins, dus ook geen rare, en op twee macs met verschillende gebruikersaccounts geen resultaat.

”Esquare”
    ”sidartha”

Dat wil ik best geloven. Maar ik kan de keynote hier prima bekijken. Of heb ik soms een bug die ervoor zorgt dat het wel werkt? :evil:

Dat hoor je mij niet beweren, maar elke keynote komen er wel (minimaal) enkele klachtjes te voorschijn van gebruikers die de stream niet kunnen ontvangen, ik weet niet hoe groot het percentage is, zal wel heel klein zijn, maar dat het bij sommige niet werkt, dat is zeker.
    En dan ook nog een podcast die iTunes laat crashen, is toch een beetje slordig.

Twee keer 1,2 GB downloaden met een inbelverbinding is ook niet goedkoop. :lol:

Bijdrager
    bassbug

Dit is een bekend ‘probleem’.

Kijk bij QT preferences > Advanced > Transport setup > custom (moet HTTP en 80)

Succes

Bijdrager
    Esquare
    ”sidartha”

Maar ook die crasht bij mij niet. Dus wat er slordig is, weet ik niet, maar het ligt niet aan Quicktime of iTunes op zich. Ik werk trouwens op ouderwetse PPC’s. Is het een Intel-specifiek probleem misschien?

Bijdrager
    Esquare
    ”bassbug”

Kijk bij QT preferences > Advanced > Transport setup > custom (moet HTTP en 80)

Dat is de default. Toch?

Bijdrager
    bassbug

bij mij stond het na een update anders, maar dat wist ik dus niet…

Bijdrager
    sidartha
    ”Esquare”
    ”sidartha”

Maar ook die crasht bij mij niet. Dus wat er slordig is, weet ik niet, maar het ligt niet aan Quicktime of iTunes op zich.

Nee, bij jou niet, maar bij andere weer wel. En dat is er slordig aan.
    Hier ook beide PPC’s.

Maar de tip van bassbug haalt toch iets uit, ├ę├ęn van de twee kan de streaming nu ontvangen, bij de andere werkt het weer niet. bassbug, bedankt!

Bijdrager
    Esquare

Waarmee maar weer eens is aangetoond dat de gebruikersinstellingen hier de doorslaggevende factor zijn.

Bijdrager
    darh

Wat die iTunes crash betreft, die heeft met geduld te maken volgens mij. Bij mij bleef itunes ook hangen toen ie klaar was met downloaden, maar toen ik even wachtte ging het weer goed. Het is natuurlijk een groot bestand dus misschien daarom gaat het een beetje lastig en langzaam.

En waarschijnlijk hoe minder snel je Mac, hoe langer iTunes niet reageerd…

Dit was althans bij mij het geval misschien heeft het bij jullie een andere reden;)

Bijdrager
    jurben

Nou ja het lijkt me duidelijk dat apple problemen heeft met filmpjes op het internet zelfs als de filmpjes uit eigen doos komen! Quicktime kan handig zijn voor alles en nog wat maar op het internet is het helaas waardeloos! Jammer dat apple niet eens komt met een adequaate player. De podcast gaat ook lekker die is al 10 minuten aan het laden in die tijd heb ik normaal 1gig binnen. Ik weet niet hoe zwaar die podcast is maar ik denk dat apple beter nog wat tijd in de ontwikkeling van internetvideo mag steken.
    Of mischien moeten ze het filpje ilegaal op limewire zetten kan ik hem tenminste zien.

Bijdrager
    Esquare
    ”jurben”

Of mischien moeten ze het filpje ilegaal op limewire zetten kan ik hem tenminste zien.

Je gaat naar http://www.apple.com, klikt op MacWorld Keynote en het werkt. Zo niet, dan is er iets mis met je setup. Maar ja, dat kan natuurlijk niet, h├Ę? Het probleem moet wel bij Apple zitten. :sealed:

Bijdrager
    jurben

Nou na aanpassing van de settings werkt dus ik ben jou (en apple) een verontschuldiging schuldig.Bij deze dan! Maar ik blijf vinden dan apple zwak is met internetvideo. Kijk maar eens naar uitzendinggemist.nl of telegraaf.nl daar mogen we metbehulp van een buitenbedrijf (flip4mac) ook een beetje meekijken dat vind ik mac onwaardig.

Bijdrager
    demandiebakt

op uitzending gemist mag je dan meekijken door flipformac, maar er zijn genoeg sites waar je als mediaplayer gebruiker met een M$ machine ook plugins of add ons nogdig hebt.
    ik vind ook dat het idee van plugins vervelend is en het makkelijker zou zijn voor iedereen dat echt Alle plugins en formaten ondersteund zouden worden maar dat is ook niet al te makkelijk en er zal genoeg voor betaald worden vermoed ik..
    echter als je quicktime goed configureerd kan je echt heel veel mee afspelen. alleen ik denk dat het op den duur volledig in itunes wordt gestopt zodat je daar alles in kan afspelen en het programma los niet meer nodig is.

Bijdrager
    ecnerual

Dit is misschien een beetje een oud topic, maar ik kan dit denk ik prima gebruiken, want mijn probleem houdt dus precies hetzelfde in: De keynotes of special events doen het nooit bij de Quicktime stream. De keynotes kan ik later wel downloaden in de iTunes Store, maar voor de events geldt dit niet. Terwijl ik het toch wel leuk vind, om de boel even te bekijken. Er zijn over dit onderwerp meerdere topics, dus ik heb ook al het een en ander proberen te wijzigen in de instellingen, maar niets helpt. Ook niet de instelling van HTTP Poort: 80. Bij de vorige keynote kon je de keynote ook als mp4 bekijken i.p.v. .mov en dat hielp wel bij mij. Is dat bij de special event van gisteren ook mogelijk? Zoja, zou iemand mij die link kunnen geven?
    Hierbij meteen even de instellingen van Quiktime in systeemvoorkeuren:

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.