4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    McHank

Keynote09 – Enkele waarden in tabel benadrukken

ik heb net in keynote09 een tabel gemaakt van 6 bij 6 cellen. Nu wil ik graag de nadruk leggen op enkele waarden door deze apart te laten verschijnen. Ik raak er echter niet wijs uit hoe ik dat voor elkaar krijg. Als ik een animatie probeer dan gaat het elke keer om de tabel in zijn geheel. Ik wil dus alleen maar enkele vakjes benadrukken.

Weet iemand hoe dat precies moet?

Als iemand anders een goed idee heeft om enkele getallen te benadrukken op een elegante manier hoor ik het ook graag!

Bijdrager
    themacs

Cirkels rond de belangrijke waarden of pijltjes bovenop de tabel achteraf doen verschijnen, dat heb ik al eens gebruikt.
    Anders een tweede identieke slide laten volgen, waar de belangrijke waarden zijn nu opgelicht en waar je de slide transparant doet verschijnen na klik op de muis of na een tijdsinterval.

Animatie fantasie laten werken dus! :wink:

Bijdrager
    McHank

op de keynote van jobs zie je wel eens een tabel waarin de waarden 1 voor 1 komen (met een glinstereffect).

Hoe krijg je dat dan voor elkaar?

Bijdrager
    themacs

Selecteer je tabel, kies in het Inspector venster de Build Inspector tab (derde van links) en kies een verschijningseffect (sparkle bvb) voor je tabel.
    Delivery ‘All at once’ kies je ‘By Row’.
    (ik heb hier alles wel in het Engels staan)

Even zelf zoeken en experimenteren kan geen kwaad, ik heb me al uren geamuseerd Keynote uit te testen op de trein. :wink:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.