10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    dborneman

Keynote Presentaties

Beste OMT leden,

Binnenkort wil ik een presentatie gaan maken met Keynote nu wil ik hier veel leuke effecten in verwerken zodat je echt kunt zien wat je met keynote kunt doen pas zag ik bijvoorbeeld een tuturial langskomen hoe je een apple like presentatie met keynote kunt maken waarin veel leuke effectjes verwerkt waren.

Nu is mijn vraag kun je ergens keynote templates/presentaties downloaden of aanschaffen standaard zitten er natuurlijk in keynote al tal van templates maar ik wil echt een complete presentatie met effecten en al eigenlijk aanschaffen hier mijn eigen foto’s en teksten in verwerken en op deze manier dus direct beschikken over een professioneel in elkaar gezette keynote presentatie.

Iemand die weet of dit mogelijk is? alvast heel erg bedankt!

Bijdrager
    sanius

Let wel op je interpunctie, zoals je nu schrijft wordt niet gewaardeerd op dit forum…

Anyway google is je vriend (dat moet je toch weten).

Bijdrager
    Yaris

Een overvloed aan leuke effecten kan contraproductief werken. Pas er voor op dat de boodschap die je wil brengen niet verloren gaat in een visueel bombardement.

Bijdrager
    Fierry

Wat ik je kan aanraden voor elke presentatie

Less=More (minder = meer, in andere woorden maak slides niet te vol)
    Een consistente stijl
    Subtiele animaties zijn vaak beter dan zeer krachtige animaties zoals bvb “Branden”

Ik ben ook bezig om een Keynote presentatie voor te bereiden en heb mijn eigen draai gegeven aan de huisstijl van het bedrijf. Je kunt dus denken aan vormen met onze huiskleur (diep oranje. Lettertype in diep oranje op witte achtergrond en een groot en duidelijk leesbaar lettertype

De enige beperking is je eigen verbeelding;)

Bijdrager
    Nikita

3D-effecten… Ik gebruik bijvoorbeeld de ‘lamellen’ (krijg je een soort van doordraaiend billboard-effect). Supercool en ook nog eens niet al te opzichtig (zoals sommigen in hun Powerpoint weten te proppen; alles met geluidjes en effectjes… blech).

Kijk voor de lol ook eens naar de presentaties van Steve Jobs, die is een meester in presenteren. Kan je nog een hoop van oppikken! :)

Bijdrager
    sanius

Ik denk niet dat hij hier aan gaat denken, aan zijn eerste bericht te lezen. Maar idd, de animaties moeten je verhaal ondersteunen, niet in de weg zitten..

Bijdrager
    dborneman

Ik had mijn bericht in de eerste instantie vrij vluchtig op het forum gepost en vandaar ook zonder verdere interpunctie, mijn excuses.

Ik weet inderdaad dat een presentatie niet voorzien moet zijn van te veel animaties waardoor de aandacht van de inhoud wordt afgehouden en ook dat er op slides uiteraard niet te veel moeten staan. Het gaat mij dan ook juist om die leuke subtiele animaties en het verwisselen van slides op een leuke manier.

Ik wou de presentaties of templates waar ik in eerste instantie om vroeg dan ook graag gebruiken voor het opdoen van inspiratie zodat ik eventueel dit op mijn eigen manier kan toepassen binnen mijn presentatie.

Mochten er toch nog mensen zijn die weten waar ik eventueel een presentatie om inspiratie uit op te doen kan downloaden hoor ik dit uiteraard graag!

Bijdrager
    Fierry

Apple heeft zelf een presentatie gemaakt met veel effecten en deze kun je vinden in het Help menu > Introductie tot iWork

Bijdrager
    stevenxs

Bijdrager
    stevenxs

En hier nog wat leesvoer, hoe wel hoe niet. Met Bill Gates en Steve Jobs als voorbeelden.

http://presentationzen.blogs.com/presentationzen/2005/11/the_zen_estheti.html

En een voorbeeld waar je om gevraagd hebt.

http://www.federicopistono.org/content/tutorial_-_professional_keynote_video_presentations_with_leopard

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.