4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Keynote Presentatie synchroon op meerdere ipads afspelen… welke app?

Hallo OMTers,

Ik heb een gekke vraag. Ik wil graag een keynote Presentatie synchroon op meerdere ipads laten afspelen…
    Ik weet alleen niet met welke app dit mogelijk is.

Met mijn iPad moet ik een keynote presentatie kunnen bedienen en mijn scherm moet op andere ipads weergeven worden zodat zij kunnen zien wat ik doe. Net als Airplay mirroring functie. De iPads zijn gewoon in de zelfde kamer overigens.

De keynote presentatie bevat o.a. video met geluid en moet dus synchroon op alle iPads af kunnen spelen. Ik heb al een aantal apps gevonden die middels Airplay (of soortgelijke technologie) het beeld van een iPad op meerder iPads kunnen weergeven. Maar helaas niet exact op een manier die bevredigend is. Conference pad komt het best in de buurt. Maar die speelt helaas geen keynote bestanden af. https://itunes.apple.com/nl/app/conference-pad/id377782792?mt=8 Deze app converteerd dat wat je wil weergeven naar PDF en dat kan je

Weet iemand een oplossing / Alternatief?

Moderator
    Koen van Tongeren

Zou een app als iTeleport een optie zijn? Daarmee kun je het scherm van de Mac mirroren op verschillende iPads. Je hebt dan geen geluid, maar als alles toch in één ruimte plaatsvindt zou je dat kunnen oplossen met losse speakers aan je Mac.

Inactief
    Anoniem

Aan de iTeleport optie heb ik ook gedacht maar de wens is iPad only.
    1 master iPad die uitzend en 4 slaves die ontvangen wat de master in beeld heeft.

Het is voor een vertegenwoordiger die op deze (slicke) manier zijn product aan de man kan brengen. Maar helaas nog geen goede kant en klare oplossing om dat realiteit te maken met een iPad. Misschien dat er wat mogelijkheden zijn via een jailbreak?

Bijdrager
    Buzz

Ik zou het maar vergeten. Als het je al gaat lukken met bijvoorbeeld een jailbreak dan zal het een hoop gedoe zijn en is de kans groot dat er iets mis gaat, bijvoorbeeld als één van de toeschouwers halverwege op de home knop van de iPad drukt en niet meer de weg terug kan vinden naar de presentatie. En als je ter plekke moet gaan troubleshooten is je bedoelde effect natuurlijk gelijk weg.

Het is volgens mij ook maar zeer de vraag of je er ook echt een gelikte presentatie van kan maken als iedereen naar een eigen schermpje gaat kijken. Daarmee sluit je volgens mij juist de interactie die voor een geslaagde presentatie belangrijk is voor een groot deel uit. Als je in plaats van een keynote presentatie een soort interactieve quiz op de iPad kan toveren lijkt me dat een beter idee. Maar dat is denk ik meer geschikt voor onderwijs en entertainment dan voor verkooppresentaties.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.