19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    frankie1313

Keynote presentatie op dvd

volgende week heb ik presenatie op school.
    nu heb ik een hele keynote presenatatie gemaakt maar dit krijgt ik niet goed op dvd.
    als ik het via idvd brand werkt het helemaal niet.

hoe kan ik dit het makkelijkst op dvd zetten met de volgende dingen:
    – converteren naar powerpoint is geen optie
    – software installeren op school is geen optie
    – alleen windows media player staat tot mijn beschikking

als je weet hoe ik dit kan doen? leg het a.u.b. even uit, ik werk nog niet zo lang met mac.

alvast bedankt

frank brinkman

Bijdrager
    janhh

Je kunt toch gewoon exporteren naar quicktime(share->export->quicktime), en het op een usb stick zetten? Waarom zou je het als dvd willen branden, dat is alleen maar verlies van kwaliteit..

Bijdrager
    Applebanaan
    ”janhh”

Je kunt toch gewoon exporteren naar quicktime(share->export->quicktime), en het op een usb stick zetten? Waarom zou je het als dvd willen branden, dat is alleen maar verlies van kwaliteit..

Ja idd, of is het een beamer waar alleen een DVD in kan ofzo….

Bijdrager
    Magistic

Ik denk dat zijn school geen Quicktime heeft.

Bijdrager
    rdesign

Had precies hetzelfde, ik heb het toen eerst op een USB gezet, en daar afgespeeld met VLC. Dit ging, kwaliteit was goed, alleen speelde hij in een keer af. Heb dus aan de leraar moeten vragen om uitstel, en of hij Quicktime wilde installeren. Had hij voor de volgende les gedaan, en presentatie ging superrrr. (Moet je dacht ik in Keynote op deel>exporteer>quicktime o.i.d doen.;))

Bijdrager
    frankie1313

ik heb dus alleen windows media player.
    en hij moet wel met de vaste intervallen werken.

wat ik gister had gedaan, (had hem eigenlijk vandaag moeten doen maar heb me maar ziekgemeld)
    ik had hem als .mov opgeslagen, en op windows computer convertprogramma gedownload. toen op dvd gezet maar toe speelde hij ineenkeer af.

op school staat een klote computer aangesloten op een beamer.
    geen mogelijkheid om programma’s te installeren

Bijdrager
    Robbes

mocht die klote computer internetverbinding hebben, dan kun je je keynote (eerst ff zippen) ook uploaden via slideshare.com.

Nee, geen mooie effecten in je presentatie opnemen.
    Werkt wel erg goed.
    én super 2.0 natuurlijk dat je klashgenoten + docent na afloop zélf de presentatie nog eens kunnen bekijken / downloaden / printen.

succes. En beterschap.;-)

Bijdrager
    cmegens

Waarom niet gewoon exporteren naar powerpoint of PDF? Met beide kan je in iedergeval een normale overvloeittransitie doen….

Bijdrager
    frankie1313

@cmegens
    lees mijn vragen a.u.b. even goed,
    – converteren naar powerpoint is geen optie

@robbes
    alle mooie effecten moeten behouden worden

Bijdrager
    MouseMighty

Dan zit er nog maar 1 ding op: je Mac mee naar school of heel snel Mac’s aanschaffen op school.

Bijdrager
    frankie1313

mac mee naar school gaat niet lukken, teveel gesleep, en is niet de bedoeling.

is er niet gewoon een manier om een keynote op goede kwaliteit op dvd te zetten en dat hij op vaste plekken stopt.
    klinkt niet zo moeilijk toch?

Bijdrager
    MouseMighty

Jij vraagt dus nu een presentatie programma een presentatie te converteren naar een gemonteerde DVD film? Als je dan handig bezig bent, exporteer dan je Keynote naar QT en importeer die in iMovie of zoeiets en maak re dan met pauzes een DVD van. Jij wordt dus beperkt in je uitingen door het gebrek aan spullen op school. Moet je niet gaan vragen hoe je je origineel zo kan verkloten dat het alsnog kan.

Bijdrager
    frankie1313

ook niet gelukt met imovie,
    kom op mensen geef me een goede tip

Bijdrager
    Josh_b

Kijk of je van iemand in je omgeving een macbook kan lenen, dan sluit je die aan op de beamer. Et voila, dan kan je zelfs je remote gebruiken. Wat wil je nog meer.

Bijdrager
    CedricH

Wat werkt er precies niet als je hem via iDVD brandt? Ik heb dat al een paar keer moeten doen om te presenteren in een lokaal waar er geen projector was en dat liep allemaal vlot.
    Je moet wel al je animaties automatisch na de diaovergangen laten komen, anders werkt het niet.

Bijdrager
    frankie1313

hij word niet herkend door dvd speler…
    en hij brand het niet als dvd bestand
    daarom word hij denk ik niet herkend
    en ik heb daar wel pc tot mijn beschikking, met alleen windows media player

Bijdrager
    CedricH

Normaal exporteert Keynote gewoon een Quicktime film naar iDVD die dan gebrand kan worden. Kijk anders eens naar je instellingen in iDVD, misschien zit het probleem daar.

Bijdrager
    frankie1313

he he, eindelijk de oplossing gevonden, eerst sloeg ik altijd een idvd project op, en dat sleepte ik in finder naar mijn dvd.
    maar nu de knop in idvd voor branden gevonden en het is gelukt, dus dinsdag word een perfecte presentatie

Bijdrager
    cmegens

ook niet gelukt met imovie,
    kom op mensen geef me een goede tip

he he, eindelijk de oplossing gevonden, eerst sloeg ik altijd een idvd project op, en dat sleepte ik in finder naar mijn dvd.
    maar nu de knop in idvd voor branden gevonden en het is gelukt, dus dinsdag word een perfecte presentatie

lutser

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.