11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Mista FraggadeliX

Keynote presentatie onbruikbaar op iPad

Ik heb voor een client een keynote presentatie gemaakt met Keynote ’09. Toen ik deze naar de iPad verhuisde bleef er echter weinig over van mijn noeste arbeid:

– Custom fonts werden vervangen
    – tekstverloop is veranderd
    – 3D charts zijn 2D geworden
    – Animaties zijn veranderd
    – Keynote voor iPad bomt zelfs op bepaalde animaties

Naar ik later gelezen heb zijn dit helaas de standaard problemen met Keynote voor iPad.

Ik dacht slim te zijn en mijn hele presentatie te exporteren als Quicktime, maar blijkbaar exporteert Keynote (voor Mac) QT movies die niet bruikbaar zijn op de iPad.

(QuickTime Pro 7 speelt de .mov netjes af en pauzeert waar nodig, QuickTime X snapt echter niets van dit soort files en komt niet veel verden dan het eerste frame. Mijn vermoeden is dat iOS QuickTime X gebruikt, en dat daarom de iPad mijn .mov file niet lust.)

Heeft iemand een oplossing om toch de presentatie op de iPad te krijgen?
    Alvast bedankt.

Bijdrager
    dannycoolen

met handbrake converteren en dan vervolgens op je ipad afspelen?
    Handbrake is een gratis programma, je zal helaas wel wat kwaliteit verliezen omdat je van MOV weer naar een ander formaat gaat, maar wellicht de oplossing voor je.

Bijdrager
    Mista FraggadeliX

Bedankt Danny, Ik ben in de tussentijd met QTpro 7 bezig geweest om de verschillende dia’s uit de ‘grote’ .mov te knippen en ze als .mp4 te exporteren. Helaas blijkt Keynote voor iPad erg stroperig te worden van deze methode…

Bijdrager
    dannycoolen

Ik denk (ben niet zo thuis met keynote voor ipad) dat je dan de mp4s via quicktime op de ipad moet afspelen, echt winst haal je er niet mee omdat je alles gemaakt hebt in keynote natuurlijk.
    En het is niet echt een presentatie meer.
    Helaas heb ik ook geen andere tips voor je.
    Succes

Bijdrager
    wom

Wat je zou kunnen doen is het filmpje in stukjes knippen en dan in keynote plaatsen. Filmpjes kunnen namelijk wel worden afgespeeld in Keynote voor de iPad.
    Zo kun je toch een presentatie maken die handmatig voortgezet kan worden.

Bijdrager
    Buzz

Als je de Keynote features van de Mac wil gebruiken dan zou ik vanaf de Mac presenteren. Als je vanaf de iPad wil presenteren kan je beter genoegen nemen met de features die in de iPad-versie van Keynote geïmplementeerd zijn.

Alternatieve oplossingen gebaseerd op filmpjes hebben een hoog houtje-touwtje gehalte.

Bijdrager
    nebilem

Betaal je voor zoiets 8 euro op je iPad?

Bijdrager
    nickybbb

wij hadden ook een presentatie klaar van 24 vel, met animatie clicks en meer..

toen deed hij het ook niet op de Ipad en bleek dat deze 2 niet goed samen communiceren. Tja daar ging 3 dagen werk.

Bijdrager
    Buzz

En je had geen MacBookje achter de hand, en je had het ook in die 3 dagen niet tussentijds even getest? Dan is dat volgens mij toch je eigen schuld.

Bijdrager
    Mista FraggadeliX

Het probleem is dat wij deze presentatie voor de iPad van een klant hedden gemaakt. Ik kan niet tegen mijn klant zeggen; ‘ga ook maar even een MacBook kopen, want die iPad van je is een watje.’

@Wom: Ik heb uiteindelijk de animaties die de iPad op z’n knieen brachten geexporteerd als .mp4 filmpjes. Het was tamelijk omslachtig, maar ik heb toch ‘m toch de presentatie kunnen leveren die ik beloofd had. Jammer is alleen dat al het extra werk uit mijn eigen zak betaald wordt. Helaas, pindakaas en een wijze les voor een volgende keer.

Het is jammer dat de iPad de standaard QuickTime export van Keynote niet kan afspelen, want daar zitten alle ‘stops’ netjes ingebouwd die in Keynote zijn aangegeven.

Bijdrager
    Anytimebaby

Hallo allemaal,

zat met hetzelfde probleem maar heb (volgens mij) de oplossing.

Ik wilde (delen) van mijn keynote-presentaties die ik in de les gebruik, online zetten.
    Iworks.com was al een oplossing maar ik dacht met export naar QT een betere troef in
    handen te hebben. Tot ik tegen hetzelfde probleem aanliep. Het werkt allemaal perfect
    op mijn Mac maar op mijn Ipad en Iphone kon de Mov niet worden afgespeeld,

Maar goed: als je in Keynote 09 exporteert naar QT moet je het volgende doen:

– Kies in het venster QT bij Structuren voor “aangepast”
    – Er opent zich nu een nieuw venster.
    – Klik in dt nieuwe venster op “instellingen”
    – Er opent zich nu wederom een nieuw venster.
    – Kies bij compressietype H.264
    – Nu kun je je presentatie in QT op je Ipad en Iphone bekijken

Helaas gebruikt 90% van mijn leerlingen windows…..:sad:

Succes!

Gerbrand

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.