6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    pinkie

Keynote presentatie afspelen op ATV4 met geluid op homepods; lukt niet

Systeem details: Macos 10.13.6, TVos 11.4, homepods 11.4, alles is up to date. Wat wel lukt: alles wat ik direct op ATV4 afspeel horen op de homepods, streamen via iTunes werkt ook, beeld en geluid. Maar wat niet lukt is via airplay vanaf mijn iMac op ATV4 een Keynote presentatie afspelen en daarbij het geluid via airplay op de homepods horen. Dat werkt overigens ook niet met een Quicktime filmpje, wel beeld op de TV maar niet het geluid op de homepods. Op de iMac kies ik voor geluid uit de ATV4, op de ATV4 kies ik voor geluid uit de homepods. Maar dat laatste wordt telkens teruggezet naar ATV4 als output, zodra ik probeer iets vanaf de iMac op deze manier te streamen. Snappen jullie wat ik bedoel. Snap je wat ik wil? Kun je me uitleggen waarom dat niet kan? Het maakt overigens niet uit of ik de ATV4 als separaat beeldscherm instel of als mirror. Ik kan als geluid output op de iMac niet kiezen voor de homepods als stereo paar, wel voor elke homepod apart. Fijn als jullie meedenken, alvast dank.

Bijdrager
    MJNZ

Geluid, uitvoer, homepod selecteren.

Moderator
    Night

Wordt stereo HomePod aansturing niet pas in Mojave (AirPlay 2) (maar wel in iOS 11.4 en tvOS 11.4) ondersteund?

Verder moet je wel eerst een stereo-paar maken van je HomePods.

Bijdrager
    pinkie

@Night, airplay2 wordt in MacOS 10.13.6 ondersteund. Ik kan dan ook probleemloos muziek vanuit iTunes naar de homepods streamen. Maar niet vanuit Keynote via ATV4. Waarbij opgemerkt dat ik vanuit ATV4 zelf wel probleemloos de homepods stereo aanstuur. Ik heb in ‘sound out’ ook niet de keuze voor ‘pods’. Wel ‘homepod left’ of ‘homepod right’ maar dus niet de stereo optie. Dus het lijkt erop dat de optie alleen en uitsluitend in iTunes bestaat nu.

Moderator
    Night

Wellicht is Keynote zelf nog niet ‘op de hoogte’ van de HomePod stereo functie. Die dingen bestonden zelfs nog niet eens bij de laatste update van Keynote:-P

Onzin natuurlijk, want de geluidsfunctionaliteit wordt door het systeem aangestuurd, niet door apps. Het enige dat ik me kan voorstellen is dat Apple nog niet goed heeft nagedacht over de doorlus-mogelijkheden van apps via ATV

Bijdrager
    pinkie

Dat lijkt mij inderdaad de correcte uitleg Night.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.