17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    KingAchille

Keynote op tv

Gegroet,
    Is er een mogelijkheid dat je deze MacBook Pro kunt aansluiten op een analoge tv (met video en dvd combo apparaat) zodanig dat je Keynote in al zijn glorie kunt gebruiken?
    Mvg,

Bijdrager
    gerror

Ik heb daar geen ervaring mee maar ik heb er een dvdtje van gemaakt.

Bijdrager
    KingAchille

dan kan je wss niet meer klikken met je Remote Control. En dat is wel de bedoeling eigenlijk…
    Mvg,

Bijdrager
    gerror

Wel met de remote van mijn dvd speler :wink:

Anyway, ik weet dat het kan maar ik heb het zelf zoiets nog nooit gedaan.

Bijdrager
    KingAchille

Gaat dit ook via zo een kabeltje met een geel, rood en wit kopje (geen flauw idee hoe zoiets noemt)
    Mvg,

Bijdrager
    The_Envoy

geel is genoeg voor het beeld, 2 andere zijn stereogeluid
    als ge de juiste kabels hebt is dat geen enkel probleem
    ik had eerst verstaan dat ge de keynote van steve jobs op uw tv wilde bekijken,
    maar had het te vluchtig gelezen;-)

Bijdrager
    greatpetie83

Als je gewoon de tv gebruikt net als bijvoorbeeld bij een beamer werkt dit als volgt:

Je koopt een verloop van mini dvi naar s-video/composiet

linkje apple store

Dan kan je dus of een s-video kabel of een composietkabel (geel) naar je tv doen. Heb je alleen een scart ingang, dan moet je even een verloop plug kopen.

Als je ook geluid hebt moet je een kabel hebben van jackplug naar 2 tulp stekkers (wit en rood). Die tulpstekkers moeten dan in de tv.

En zo heb je je MBP aan je tv aangesloten. Als je de keynote wil bedienen gaat dat gewoon via je MBP.

Er is een programma om je apple remote ook keynote te laten bedienen namelijk Ired lite

Bijdrager
    KingAchille

neen, verre van.
    Een zelfgemaakte presentatie van Keynote presentere voor de klas op de MacBook Pro en dus ook op de tv. Hoe noemt dit kleurrijk kabeltje en moet ik dat dan in de audio-uit steken ofwat?
    Mvg,

Bijdrager
    janvanes

“In al zijn glorie” zou wel eens tegen kunnen vallen. Ik heb wel vaker mijn laptop aangesloten op een TV, en wat dan héél duidelijk wordt is dat de kwaliteit van een TV-scherm meestal bedroevend slecht is. Misschien is het met een LCD-TV beter, dat weet ik niet.

Bijdrager
    KingAchille

Je koopt een verloop van mini dvi naar s-video/composiet

Zit dit standaard bij de MacBook Pro? want er zat wel een kabeltje bij…
    Mvg,

Bijdrager
    greatpetie83

De kabel die standaard bijgeleverd wordt is mini dvi naar vga en deze gebruik je om bijvoorbeeld een externe monitor of beamer aan te sluiten.

Ik heb geen idee wat voor effect een keynote presentatie gemaakt in breedbeeld voor effect heeft op een gewone tv, maar dit kan je zelf testen. Echter kan je de keynote op verschillende resoluties instellen waardoor het toch klopt.

Bijdrager
    KingAchille

maar via zo een geel-rood-wit kabeltje (wie weet hoe het noemt?) zou het ook kunnen?
    Mvg,

Bijdrager
    greatpetie83

Die rood/geel/witte kabel wordt composiet genoemd.

dat kan wel, maar om het signaal van je MBP naar je tv te sturen heb je het door mij eerder vertelde verloopstukje ook nodig. Er zit nl geen directe composiet aansluiting op de MBP zoals je zelf waarschijnlijk al gemerkt hebt. Maar je kan dan die gele stekker in dat verloop stukje steken en het andere eind in de tv doen.

Geluid werkt de andere kant op dus dan heb je een aparte audiokabel nodig van jackplug naar rode en witte tulpstekkers en die jack stop je dan in je audio uit oftewel de koptelefoonuitgang van je MBP en die rode en witte stekker in de tv.

Bijdrager
    KingAchille

Ik heb eens gekeken in ons media lokaal naar de aansluitingen dat daar waren en ik het volgende gevonden. Een scart kabel met zo een composiet-aansluitingen aan. Dus een rood, geel en wit gaatje. Als ik dan die scart in de video of dvd (die gekoppeld is aan de beemer en/of tv) en dan die composiet in mijn MacBook Pro, werkt dit dan ook?
    Mvg,

Bijdrager
    greatpetie83

hoe bedoel je een scart kabel met composiet.

Bedoel je zoals op deze pagina: zo’n blokje: link

of dit: link (onderaan pagina)?

Bijdrager
    KingAchille

Het betref het eerste. Dus een scart ‘kabel’ zonder kabel en drie composiet-uitgangen die er rechtstreeks opstaan
    Mvg,

Bijdrager
    greatpetie83

Dan moet je het doen zoals ik in de posts van de 25e om 22:02 en om 22:13 heb geschreven.

Je hebt nodig:

* een mini dvi naar composiet/s-video uitgang omzetter van een Apple Store
    * Voor het videosignaal: een composiet kabel voor video: met aan beide kanten gele tulpstekkers, te verkrijgen bij elke electronica winkel

En als je ook nog geluid wil:
    * een jack plug naar 1 witte en 1 rode tulp stekker, ook verkrijgbaar bij veel electronica winkels

Stap 1:
    Voor video: steek het ene eind in de omzetter die in de videopoort van je MBP zit en het andere eind in het gele gad van het scart blokje dat in de tv zit. Zorg ervoor dat het schuifje op dat nlokje op input zit.

Stap 2:
    Selecteer het juiste videosignaal tot je een kopie of uitrekking (afhankelijk van de instelling) van het beeld van je MBP op je tv ziet.

Stap 3:
    en dan kan je de keynote presentatie aanzetten.

Je kan stap 2 en 3 natuurlijk ook omdraaien, eerst de presentatie aanzetten en dan de juiste videoingang vinden.

Opmerking:
    Als je zelf bijvoorbeeld aantekeningen die je hebt gemaakt wil zien moet je je MBP instellen op uitrekken.

Wil je een letterlijke kopie van je beeld dan moet je kopie kiezen in systeemvoorkeuren bij beeldscherm.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.