9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Geedee

Keynote op tv

Hoe brand je een KeyNote-presentatie op cd waardoor je deze op tv kan afspelen via de op die tv aangesloten dvd(cd)-speler? Dank.

Bijdrager
    Pieterr

iDVD –> File –> OneStep DVD from Movie…

http://docs.info.apple.com/article.html?path=iDVD/7.0/nl/6758.html

Bijdrager
    Geedee

Ah juist, maar euh … kan dat ook op een cd-schijfje? Mijn Keynote is namelijk niet zo groot en kan zonder probleem op een (goedkoper) cd-schijfje. Moet ik eerst een QT-film maken?

Bijdrager
    63743 Master
    ”Geedee”

Ah juist, maar euh … kan dat ook op een cd-schijfje? Mijn Keynote is namelijk niet zo groot en kan zonder probleem op een (goedkoper) cd-schijfje. Moet ik eerst een QT-film maken?

Nee, CD is voor audio & DVD is voor audio + video. Je moet het dus wel op een DVD’tje branden:wink:

Bijdrager
    Pieterr

Oeps. Ik dacht dat je het over een Apple Keynote had. Je weet wel, zo’n menneke in een zwart coltruitje…:-)

Bijdrager
    Geedee

:lol: , neen neen, het ging over het prog KeyNote (van iWork hé).

Maar ik denk dat ik het nu wel weet. Ik brand dus een DVD vanuit iDVD. Maar één vraagje blijft nog: moet ik van de presentatie eerst een QT-filmpje maken (via ‘exporteer’)?

Bedankt voor de hulp alvast!

Moderator
    Poezenbeest

In het menu Archief zit een optie Stuur door naar iDVD. Bij mij is die in een testeje grijs, maar wellicht dat hij bij jouw presentatie wel gaat werken. Anders inderdaad eerst naar QuickTime en vanuit daar naar iDVD. Eventueel met een tussenstap in iMovie om er muziek onder te zetten.

De structuur van een cd-rom ten opzichte van een dvd is verschillend, die schijfjes kosten tegenwoordig ook niks meer, dus daar kan je je geen buil aan vallen.

Bijdrager
    MrPinda95

misschien kun je hem branden op een rw schijfje, dan haal je hem er ook zo weer af. (maar daar ben ik niet zeker van)

Bijdrager
    Geedee

@Zerk: helemaal gelukt, alleen zit de optie onder het menu ‘Deel’ :wink:
    Heb dus even moeten zoeken, maar het is wel een prima oplossing. Dankjewel!
    Nu nog op een dvd’tje branden en dan lekker voor de tv gaan zitten …

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.