6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Zji

Keynote op beamer, overig op MBP

Als ik een beamer op de DVI-uitgang van mijn MacBook Pro aansluit, kan ik dan een presentatie draaien op de projector en tegelijkertijd een ander programma gebruiken op het scherm van de laptop (in plaats van de presentatorgegevens)?

Ik heb hier geen tweede beeldscherm bij de hand, anders had ik het even geprobeerd.:)

Bijdrager
    Jpunt

nee, je krijgt daar dan een overzicht van de totale tijd, de huidige en de volgende slide. Het lijkt me wel handig, dus ik hou dit topic in de gaten:)

Bijdrager
    Zji

Mja, dat bedoelde ik inderdaad met presentatorgegevens. Maar zou dat op geen manier uit te zetten zijn?

Moderator
    Koen van Tongeren

Uitzetten kan heel eenvoudig, maar je lost er nix mee op: in plaats van het presentorscherm krijg je dan namelijk alleen zwart beeld. Ik denk dan ook niet dat het mogelijk is om op een secundair scherm door te werken terwijl je op een ander scherm presenteert. Wil je bijv. een loop hebben die continue doorloopt terwijl je aan het werk bent, dan kan je beter een Quicktime film van je presentatie maken (standaard exportfunctie) en die full screen loopen in Quicktime. Dan ben je namelijk wel in staat om op je andere scherm door te werken.

Bijdrager
    Zji

Hm.. Het probleem is dat de presentatie ‘interactief’ is (nou ja, er moet een paar keer geklikt worden). Maar goed, dan ga ik iets anders bedenken.

Bijdrager
    renato

Kun je niet gewoon de presentatie zonder franjes (dus zonder ‘presenter’s tools’) geven en je beeldscherm onder de Apple-voorkeuren in split-mode zetten?

Zo doe ik dat wel met Powerpoint presentaties op mijn MBP (Office voor Mac), bijvoorbeeld bij workshops e.d.

R.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.