14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac058

Keynote ondersteunt Powerpoint toch?

Beste OMT’ers,

Eindelijk mijn Keynote af, prachtig geworden. Maar omdat ze op school helaas met Windows dingen/computers werken met Microsoft Powerpoint even opslaan als Powerpoint bestand. (.ppt) Maarja, helaas leest Microsoft Office 2007 deze files door Keynote geformateerd tot .ppt file niet in.

Iemand een oplossing?

Bijdrager
    CedricH

Welke versie van Office gebruikt men op je school? Ik ben een beetje verward met 2009. Keynote kan maar exporteren in .ppt dus dat moet toch ten minste gelezen kunnen worden vanaf 2003 versie. Welke foutmelding wordt er gegeven?

Misschien een domme opmerking maar staat de bestandsextensie achter de bestanden? Dat heeft bij mij vroeger nog eens problemen gegeven toen die verborgen was op mijn Mac en ik die dan wilde openen op een PC.

Het lost je probleem niet op maar als je veel moet uitwisselen met Windows gebruikers kan het misschien de moeite waard zijn om Office for Mac aan te schaffen, dit vermijdt veel van die problemen (ik spreek ook uit ervaring).

Bijdrager
    uhuburu

Van Keynote naar Powerpoint gaat zelden zonder problemen met fonts, kleuren, animaties en zo meer. Wat helpt (behalve bij animaties, helaas) is het volgende:
    – exporteer de Keynote presentatie als jpg’s. De slides worden dan als jpg’s keurig in een map van je keuze geplaatst;
    – open een lege Powerpoint presentatie en plak de slides -steeds een jpg op een slide- in de presentatie.

Het is even wat gedoe maar het werkt als een speer.

Bijdrager
    fredmatrack

Ik zou vanuit keynote exporteren naar QuickTime. Dat kan je, mits de installatie van qt, op elke computer afspelen. Bovendien blijven de effecten benijde en moet je niet beginnen prutsen in ppt.

Bijdrager
    tinus_omt

Office 2009 bestaat niet.

Sommige features van bestanden, zoals bepaalde animaties, kan andere software niet importeren omdat die andere software de features gewoon niet heeft. Daar is niets aan te doen. Daar loop je tegenaan met vrijwel alle software.

Het is wel jammer dat Apple geen Keynote speler heeft zoals Microsofts Powerpoint Viewer die je gratis kunt downloaden.

Bijdrager
    fredmatrack

Het is wel jammer dat Apple geen Keynote speler heeft zoals Microsofts Powerpoint Viewer die je gratis kunt downloaden.

QuickTime?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    tinus_omt op 13 april 2011

Ik denk dat dat is omdat zoiets al in OS X ingebakken zit: klik op een Keynote-document in de Finder en druk op de spatiebalk.

Bijdrager
    MacMartino

De QT export versie is op zich aardig, alleen is het wel wat onscherp door de beperkte resolutie.
    Je kunt het ook uploaden (delen) zodat je de presetatie in Safari of Chrome kunt bekijken als HTML5.

Bijdrager
    Mac058

Sorry, ik meende dat ik 2007 had neergezet maar kwam er vandaag achter dat er op school MS Office 2003 gebruikt wordt. Wat ik heb gedaan is het bestand opslaan als een powerpoint presentatie dit is te kiezen het menu ‘bewaar als’ in Keynote. Hij wordt dan opgeslagen als ‘bestand.ppt.key’ echter kan een MS Office dit niet lezen, hij geeft een foutmelding dat .key niet kan gelezen worden ook al heb ik het bestand opgeslagen als een powerpoint file althans dat geeft Keynote aan.

Het idee van uhuburu is wel een mogelijkheid, maar mijn vraag is waarom wordt het niet gewoon ondersteund?

Apple gebruikt dit wel als een marketing kreet, ‘het kan gewoon opgeslagen als een powerpoint’ dit maken ze in mijn ogen niet waar.

Bijdrager
    CedricH

Apple kan het inderdaad niet waarmaken als jij het niet goed doet. Als er .key achter staat is het nog niet ge-exporteerd naar PowerPoint, .key is de extensie van de indeling van Keynote zelf. Om te exporteren zul je eerst in Keynote naar Archief -> Exporteer. Daar kan je dan PowerPoint kiezen. Er zal dan een nieuw document aangemaakt worden, in de PowerPoint 2003 indeling (2007 indeling kan niet).

Hou wel ook rekening met de opmerking van uhuburu. Animaties, fonts, … kunnen wel eens niet werken of anders worden weergegeven op een Windows PC. Best eens testen en als je dit veel moet doen misschien beter Open Office gebruiken of je een Office for Mac aanschaffen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    MacMartino op 13 april 2011

De QT export versie is op zich aardig, alleen is het wel wat onscherp door de beperkte resolutie.

Als ik het goed heb kun je kiezen om op de volle resolutie te exporteren.

Bijdrager
    Mac058

@ CedricH

Dat is ook het gene wat ik heb gedaan, toch rolt er een gek .ppt.key bestand uit.
    Ben op de hoogte van dat het alleen naar 2003 indeling, weet toch niet waar ik de fout maak.

Bijdrager
    CedricH

Dat is inderdaad raar. Haal anders eens die .key uit de naam, misschien werkt het dan.

Bijdrager
    Mac058

Helaas werkt dat niet, blijf het vaag vinden…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.