5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Robbie122

Keynote naar Powerpoint

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje over het exporten van een Keynote bestand naar Powerpoint.
    Voor school moet ik een presentatie maken en die dan mailen, maar op school kennen ze helaas alleen maar Windows troep.
    Mijn presentatie wil ik dus maken in Keynote en dan exporteren naar Powerpoint en nu komt de vraag of deze er precies hetzelfde uitziet op een Windows computer met Powerpoint erop? Er zitten geen animaties o.i.d. in, alleen maar tekst en een link naar een filmpje. Wat ik mij afvraag is dat het thema hetzelfde blijft (ik gebruik thema 3 van Keynote: ‘verlooptint’). Zelf heb ik wel Powerpoint op mijn computer maar ik kan daar helemaal niks mee wijs worden.

Groet Rob en alvast bedankt!

Bijdrager
    bvdabjorn

Een keynote naar powerpoint exporteren blijft bijna nooit het zelfde, zeker de animaties en het lettertype niet.
    Maar het thema dat u gekozen heeft blijft wel hetzelfde en hopelijk het lettertype ook!
    Dus, de powerpoint gaat bij u niet zoveel afwijken van de keynote.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je toch PowerPoint hebt, kun je het eenvoudig controleren, en dan eventueel kijken hoe je problemen op kunt lossen.

Bijdrager
    CedricH

Gebruik gewoon Office for Mac als je met Windows pc’s moet uitwisselen, dat zal je een hoop problemen besparen (ik spreek uit ervaring). Office is misschien niet zo’n leuk programma om mee te werken maar de compatibiliteit is wel gegarandeerd.

Zoals Jakko zegt, controleren in PowerPoint dus

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als je in Keynote geen al te complexe zaken doet die “Apple eigen” zijn (zoals dus animaties en bepaalde effecten) en gebruik maakt van standaard lettertypes c.q. thema’s dan zal de powerpoint export nagenoeg het zelfde zijn.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.