5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Fierry

Keynote muziek en dia’s

Hallo allemaal,

Ik probeer een keynote presentatie te maken. Bij verschillende dia’s hoort verschillende muziek. Nu is het probleem dat ik muziek maar kan koppelen aan een dia.

Is het mogelijk om muziek door te laten lopen over meerdere dia’s?

Alvast bedankt,

Bijdrager
    sypie

Ja, het is mogelijk alleen weet ik zo 1-2-3 niet meer hoe. Schiet je hier wat mee op? Eigenlijk niet maar je weet dat het er in zit.

Bijdrager
    Yaris

Twee tips gevonden op Apple Discussions:

[*:d974b4fa81]You want to be able to synchronize your slideshow presentation with an audio track.

To do this you first create your slideshow, with all of the Builds and Transitions in place. Then you open the Inspector / Documents / Audio window. Here you have the ability to bring in an audio track to use as a Soundtrack (either by importing it from iTunes or dragging the audio file into the Soundtrack window) and then Recording it as the Soundtrack for the slideshow presentation.

When you click the Record button, the audio track will begin playing and the slideshow will begin. Then just Click in sync with the music to trigger the Builds and Transitions you have created. Once completed, the slideshow presentation will play with the music and slides synchronized as you recorded them.

If you make a mistake while recording, you will need to start over.

To learn how to do this effectively, I suggest you create a short trial presentation of five or six slides and practice with this until you get the feel of the process. Then go ahead and do your complete presentation.

[*:d974b4fa81]Another way to accomplish what you want is to create a series of “sub-presentations” each linked to the next via a hyperlink. See also How to return from a hyperlink.[/list:o:d974b4fa81]

Bijdrager
      Fierry

Bedankt Yaris:D

De eerste had ik ook gevonden op Apple Discussion de 2de niet, morgen maar eens even uitproberen

Bijdrager
      Fierry

Het is toch wel heel erg moeilijk om die muziek te timen.

Heeft iemand nog een ander idee?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.