30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    ram0n

keynote live streams

Dag allen,
    Aangezien ik binnenkort een nieuwe laptop aan wil schaffen kijk ik (zoals vele van jullie) uit naar de opkomende keynote dinsdag.
    Bestaat er ook een mogelijkheid om deze keynote ‘live’ te volgen of zijn er na die keynote direct links beschikbaar waar ik de keynote alsnog kan bekijken?

alvast dank voor de reacties

groet
    ramon

Bijdrager
    iDarwin
    ”ram0n”

of zijn er na die keynote direct links beschikbaar waar ik de keynote alsnog kan bekijken?

8)
    Klik

Maar dan voor dinsdag meestal de volgende dag zal die er wel staan.
    Je kan ook live bekijken maar het meest geval zie je dan niks en hoor je ook slecht.

Bijdrager
    BloomPod

Normaal brengt OMT wel verslag.
    Ja toch?

Bijdrager
    sven-

Je zult het moeten doen met live verslag en heel soms een audio stream. Een live video stream wordt wel heel soms door iemand op uStream uitgezonden, maar vervolgens is het dan zo druk dat je meer kijkt naar stilstaand beeld dan naar bewegend beeld.

Uiteraard kun je na de Keynote zelf vaak al heel snel de hele Keynote nog eens in QuickTime bekijken (via site van Apple of een andere)

Bijdrager
    madcat

macrumors heeft vaak wel een goede textbased live “stream” vorige keynote was er ook aan audio stream beschikbaar.
    Maar ik ben het inderdaad met je eens dat het tijd wordt dat apple (weer) een video live stream beschikbaar maakt.
    Dat eventueel afhankelijk van het aantal gebruikers de video kwaliteit aanpast of desnoods omschakeld naar audio + keynote slides.

Maar voorlopig zal je het met tekst moeten doen.

Bijdrager
    ecnerual

Wanneer je de video-stream op Apple.com niet kunt bekijken – wat bij mij vaak het geval is, kun je de keynotes vaak ook downloaden in iTunes: Apple Keynotes Podcast:)

Bijdrager
    ram0n

ok jammer zeg..
    ik dacht dat in deze tijden met breedband internet ed de zaak gewoon live werd uitgezonden..

Nou ja dan maar even wachten en het (live) bij apple bekijken..
    En inderdaad OMT heft ook goede updates maar beeld erbij vind ik toch wat fijner.. :)

Bijdrager
    MouseMighty

Zorg dat je een uitnodiging te pakken krijgt. Beter live beeld dan erbij zijn heb je niet. Apple heeft in het verleden wel keynote’s live uitgezonden maar door de toenmae van populariteit is dit afgeschaft, servers konden het verkeer niet meer aan.

Bijdrager
    ram0n

ok een uitnodiging hahaha nou zo live hoeft het nou ook weer niet;)

wacht morgen gewoon af:)
    ga denk ik OMT maar vaak refreshen:)

Bijdrager
    RobinH
    ”ram0n”

ga denk ik OMT maar vaak refreshen:)

Kan die server het straks ook niet meer aan:P

Bijdrager
    MouseMighty

Oude tijden herleven!! Naa tijdens zo’n keynote gaan alle fora over op een voorpagina only. forum gedeeltes worden vanwege toeploop gesloten. Behalve dan onze magenta buren, die hebben tijdens keynote’s gewoon forum nog open en aprate live pagina die automatisch ververst. Veel makkelijker en sneller dan als een idioot refresh refresh refresh en dan nog niets. Overigens maakt het weinig uit waar je de keynote volgt de nederlands talige fora vertalen meestal gewoon direct 1 op 1 de amerikaanse site’s die een live verslag doen met mensen die er wel bij zijn. Of er moet weer een sms service komen.. :evil:

Bijdrager
    Xcode
    ”madcat”

macrumors heeft vaak wel een goede textbased live “stream” vorige keynote was er ook aan audio stream beschikbaar.

Op Engadget kan je het ook volgen. Ze maken ook foto’s, dat maakt het wat prettiger om te lezen.

Bijdrager
    MouseMighty

En dat wordt dus ongegeneerd gekopieerd/vertaald naar het nederlands. Wil je het nieuws dus snel weten? Ga dan naar engadget/macrumors en je weet het sneller dan op omt. Zal wel weer druk zijn in de iChat..

Bijdrager
    Axitaxi

De iChat? (Domme vraag, maar ik weet echt niet wat het inhoud)

Bijdrager
    RobinH

Zoek maar eens in Spotlight.:wink:
    Het is een programma waarmee je kan chatten. (Bijvoorbeeld met een Me.com account)

Bijdrager
    Axitaxi
    ”robiinhorst”

Zoek maar eens in Spotlight.:wink:
    Het is een programma waarmee je kan chatten. (Bijvoorbeeld met een Me.com account)

Ik weet wel wat iChat is, maar wat bedoel je met het zal wel druk worden in de iChat? Want ik zag op verschillende sites iets van een groep staan die je kan toevoegen in iChat ofzo?

Bijdrager
    ecnerual

Tijdens de keynotes kan de community van One More Thing met elkaar praten over de laatste berichten tijdens de keynote. Dit wordt gedaan in iChat-groepen. Volgens mij waren dat OMTLIVE1, OMTLIVE2, etc.
    In iChat kun je het vinden door Command + R in te toetsen.

Bijdrager
    Axitaxi

Als ik dat doe in iChat zegt hij onvolledige naam :x Of kan dit alleen tijdens het event zelf?
    Edit: Dit kwam blijkbaar doordat ik het via een Google Talk account deed, dus nu werkt alles naar behoren:D

Moderator
    Rivanov
    Bijdrager
    Speedooo

Dankje, gelijk even downloaden! :D

Bijdrager
    ChrisMax

Als ik op de link klik dan zie ik hem heel even en daarna is die weer weg..

Moderator
    Rivanov

Hier doet ie het gewoon perfect..

Bijdrager
    ChrisMax

Hmm vreemd, kan je misschien zeggen hoe ik het filmpje van de event kan vinde op de Apple site?

Moderator
    Rivanov

Alleen nog via deze hidden link. Later op de avond zal op de frontpage van Apple.com wel een link komen.
    Vooralsnog deze stream.

Moderator
    Rivanov

De Q&A hebben ze uit de keynote video gelaten..

Bijdrager
    sven-

Ja, datzelfde merkte ik ook net op. Zó ontzettend jammer, want ik vond juist de mening van Steve Jobs over HDMI en Blu-Ray zo interessant:(

Heb ze hieronder even neergezet. Sommige antwoorden zijn niet bevredigend in mijn ogen (vooral over de glossy schermen).

Q: Do you have first dibs on this NVIDIA chip?
    A: Steve: We’re the first taking it to market, but it’s up to them.

Q: No Blu-ray, and display port — why no HDMI?
    A: Steve: HDMI is limited in resolution. Phil: for typical computer use, display port is the connector of the future.

Q: “Blu-ray?”
    A: Steve: “Blu-ray is just a bag of hurt. It’s great to watch the movies, but the licensing of the tech is so complex, we’re waiting till things settle down and Blu-ray takes off in the marketplace.”
    Phil: “We have the best HD movie and TV options in iTunes.”

Q: What’s up with the 17-inch?
    A: Tim: It’s being refreshed today as well.

Q: Concern about the glossy screens. Are you going to offer another option?
    A: Steve: We’re going all glass — we won’t offer another version. Phil: You offset the reflection by the brightness, and consumers love it. One of the great things about a notebook is you can turn it however you want!

Q: Are we going to see a netbook?
    A: Steve: In terms of netbooks, that’s a nascent market that’s just getting started.

Q: You’ve put a lot of work into the new touchpad, do touchscreens not make sense?
    A: Steve: so far it hasn’t made a lot of sense to us.

Bron: Engadget

Bijdrager
    MouseMighty

Want glossy schermen zouden niet goed zijn voor???

Bijdrager
    sven-

Professionals die (veel) bezig zijn met kleuren. Echt dure schermen (Eizo, LaCie) zijn ook niet glossy. En verder is het vooral een persoonlijke voorkeur, die wat mij betreft meer uitgaat naar mat (fijner in ruimtes met veel licht, maar ook ’s avonds bij het kijken van films met donkere stukken).

Bijdrager
    MouseMighty

Kuch, “toevallig” ken ik veel professionals die veel bezig zijn met kleuren en de glossy schermen een uitkomst vinden. Helderheid en contrast is beter dan op de matte schermen. Op laptops (dus onderweg) hoef je geen rekening meer te houden met omgeving want je kan je scherm draaien waardoor je nog steeds dezelfde scherpe, heldere kleuren hebt. Uitgebreide discussie gezien op het web her en der maar om nou te zeggen omdat Echt dure schermen (nee een 30″ ACD is goedkoop :? ) zijn niet glossy dus glossy is slecht? Innovatie? Een computer die al 10 jaar zonder floppydrive bestaat is slechter omdat de laatste generatie van huidige computers ook het licht heeft gezien en de floppydrive gesloopt? Misschien is Eizo/LaCie wel bezig met glossy schermen, who knows? Maar goed dit is allemaal weer off topic (interessant maar off topic) :wink:

Bijdrager
    Rapatski

Offtopic of niet, ik ben het er toch niet mee eens. Inderdaad kan glossy helderder display generen, en kleurigere kleuren (so far for dubieus nederlands) maar dit is gewoon niet wat je wilt als professional. Je wilt realistische kleuren, die overeenkomen met hetgeen je drukt, of zich enigzins verhoudt tot de ‘gemiddelde monitor’. En dat je je laptop kunt draaien is wel een heel erg wrang argument. Het is hinderlijk, en genoeg mensen willen een mat scherm. Wat lult die Phil dan?

Sowieso krijg ik echt de kriebels van die gast. Juist omdat ie een uitstraling heeft die te vertrouwen lijkt voel ik me extra beroerd bij de apple-politiek correcte antwoorden die ie uitkraamt. Pfff

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.