5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Jpunt

Keynote en volgorde van import

Hallo iedereen,

ik heb een erg irritant probleem met Keynote. Ik heb een image-sequence waar ik een PDF van wil maken. Met gebrek aan Acrobat (ik neem aan dat het hiermee makkelijker kan..) dacht ik gelijk aan importeren in Keynote en exporteren naar PDF. Het vervelende is alleen, als ik vanuit de finder de jpg’s selecteer en in Keynote sleep, de volgorde niet mee wordt genomen en alles door elkaar staat. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt,
    Jasper.

Bijdrager
    sypie

Gebeurt dit ook als je PRINT naar pdf bestand? Ik kan me namelijk voorstellen dat er verschil zit tussen exporteren printen naar een PDF bestand.

Printen naar een PDF bestand doe je door in keynote appeltje + P in te tikken en dan linksonder op PDF te klikken en te volgen wat er in dat menu staat.

Bijdrager
    Jpunt

Het probleem zit hem niet in het exporteren, maar zodra ik de keynote wil gaan vullen met m’n sequence gooit hij de volgorde al door elkaar! Dus het importeren van meerdere bestanden gaat niet zoals ik wil.

Bijdrager
    Oppie

In Keynote verslepen? Jpg’s één voor één in keynote slepen?
    In Teksteditor slepen van de foto’s en dan via ‘print’ naar pdf omzetten?

Bijdrager
    Jpunt

Het zijn zo’n 50 slides, dus handmatig heen en weer slepen is geen optie. Het ging me vooral ook om het principe, niet alleen voor deze situatie. Waarom zou Keynote niet gewoon de normale volgorde aan kunnen houden?
    Ik heb het ondertussen voor elkaar gekregen, via iPhoto. Daar een album gemaakt en via het Media-menu in de presentatie gesleept, waarmee hij wél de goede volgorde vast houdt. Beetje omslachtig.

In de toekomst moet ik waarschijnlijk vaker van flash-presentaties pdf’s maken. Iemand betere manieren?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.