7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Exquise

Keynote converteren naar DVD in een degelijke kwaliteit

Ik heb een keynote gemaakt en de bedoeling was om deze op DVD te plaatsen.
    Ik heb het forum al doorzocht en vond al een antwoord op mijn probleem over hoe ik dit nu moest aanpakken.
    Ik heb dus eerst de keynote geƫxporteerd naar quicktime, dan de audio en videofile samen geplaatst via QT pro en dan heel de boel in iDVD tot een mooi geheel gemaakt.

Maar mijn enige probleem is nog dat ik niet echt te spreken ben over de gegeven kwaliteit, toen ik de DVD op mijn oud tv scherm zag viel alles nog best mee, maar terug in mijn Mac viel die kwaliteit wat tegen.
    Ik heb die keynote gewoon geƫxporteerd met de standaardinstellingen omdat vroegere veranderingen al tot nog slechtere resultaten leidden (DV en AVI).

Ik vraag me dus af hoe je die kwaliteit kan opkrikken en zeker als ik binnen afzienbare tijd een LCD aanschaf, hoe ik daar mijn DVD voortreffelijk kan laten draaien.

grtz

Bijdrager
    bedhead

Goede vraag! Wil ik nu ook wel eens weten zie :). Probeer eens de H.264-instelling als je die ergens kan gebruiken om te exporteren…

Bijdrager
    Ian83

Dat ligt aan iDVD, die comprimeert de video tot tv-formaat. Een HD video wordt zo sub HD kwaliteit.
    Edit: Je kunt waarschijnlijk beter een programma als Toast gebruiken.

Bijdrager
    Exquise

maar dan heb je niet de mogelijkheid om een DVD menu te maken?

Bijdrager
    Ian83

Klopt, maar misschien kun je niet alles hebben. In iDVD kan je niet de kwaliteit bieden (vanaf DVD tenminste) die de weergavemogelijkheden van de huidige generatie computer beeldschermen te bieden hebben, anderzijds kan je met Toast geen menu’s maken, dus moet je kiezen tussen wat je wilt of de beeldkwaliteit (lijkt mij uiteindelijk het belangrijkst) of het menu. Maar misschien zijn er wel programma’s die beiden kunnen.

Bijdrager
    Exquise

hoog tijd dus dat apple met iDVD HD uitkomt zoals iMovieHD

Bijdrager
    Ian83

Yes, please!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.