8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    TodiWa

Keynote conflict

Ik heb vorige maand de nieuwe MacBook C2D gekocht en heb deze al uitgebreid uitgetest. Voor een switcher is dit dubbel genieten, echt een enorme ervaring.

Maar nu blijkt er iets vreemd aan de hand te zijn met Keynote (2). Ik heb nu al 2 maal voorgehad dat de computer zichzelf herstartte bij het gebruik van dit programma. (Ik zit wel in de proefversie van Keynote te werken, nog 18 dagen geldig:) )

Ik heb al gehoord van het Random Shutdown Syndrome (RSS) op de eerste generatie MacBooks, maar dit bleek verholpen te zijn na een firmware-update. Nu denk ik dat het herstarten bij mij niets te maken heeft met het RSS, aangezien dit enkel nog maar in Keynote gebeurde.

Iemand die misschien hetzelfde al heeft voorgehad? Is er een oplossing voorhanden?

Moderator
    Night

gebruik je soms ergens de toetscombinatie [command] -[ctrl] -EJECT ?

Bijdrager
    TodiWa

Nee, die combinatie gebruik ik niet. Ook niet per ongeluk ofzo, terwijl ik in Keynote bezig ben valt de computer gewoon uit.

Moderator
    Night

Wat gebeurt er als je

1) je preferences van keynote weggooit en je Mac herstart?
    2) Keynote geheel opnieuw installeert?

Bijdrager
    TodiWa

Het probleem is dat dit niet zo frequent voorkomt (het vanzelf herstarten), maar als het toch gebeurt dan ben ik ook bezig in Keynote.

Het is niet elke keer dat ik Keynote opzet dat het uitvalt hoor, dus ik kan niet echt meteen evalueren of het probleem dan is opgelost wanneer ik het herinstalleer.

Moderator
    Night

Wordt vervolgd… dus:)

Bijdrager
    TodiWa

Was vandaag weer even bezig in Keynote. Alles ging goed, totdat ik een opgeslagen presentatie wou bekijken. De computer herstartte plotseling weer vanzelf.

Na de herstart bleek zelfs dat mijn hele dock terug naar de standaardweergave gezet was. Al mijn icoontjes dienden weer in het dock gesleept te worden. Ook mijn interactieve schermhoeken waren verdwenen.

Ik vind dit echt wel een kl*teprobleem worden. Nog iemand met dezelfde problemen of ligt het probleem bij mij?

Bijdrager
    TijhofGraphics

Dit laatste(over de Dock) heb ik ook gehad met mijn ouders’ iMac Intel Core (1) Duo 17″

Ik had een extra gebruikersaccount aangemaakt voor mezelf, en sleepte een paar icoontjes er extra bij en haalde er een paar weg, wisselde een paar om naar mijn eigen wensen. Logde uit, mijn ouders loggen in, doen hem in de sluimer, ik maak hem wakker, en switch naar mijn account en alles was weer zoals het was, dus doe ik alles nog een keer. Toen deed ik hem uit, kwam 2 weken later terug en alles is nog steeds zoals het moest zijn, dus het was vanzelf opgelost…………

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.