7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Michaeldw

Keynote beeld spiegelen (letterlijk) op beamer

Hallo,

Weet iemand of ik een keynote presentatie gespiegeld naar een beamer kan sturen – ik bedoel niet de synchrone weergave, maar letterlijk spiegelen- ? De presentatie willen we namelijk projecteren op een transulent doek. Deze wordt dus vanaf de achterzijde geprojecteerd. Hiervoor moet het beeld dus gespiegeld geprojecteerd worden om het normaal te kunnen lezen aan de andere zijde.

Op de beamer zit de instelling niet. Weet iemand misschien of ik in Mac OS of in Keynote het beeld kan laten spiegelen?

Bijdrager
    stavos

Ik meen me te herinneren dat Koen in een recente podcast dit zich ook afvroeg en vrij zeker wist dat een dergelijke functie in OS X zou zitten.. Alleen geen idee of hij daar in een latere podcast op terug is gekomen (ben nog aan het luisteren) en waar die functie dan zou moeten zitten.

Moderator
    Mac Daddy

Weet je het 100% zeker dat je die instelling niet op de beamer kan doen? Ik dacht dat dat een standaard mogelijkheid voor beamers was.

Bijdrager
    Michaeldw

Oke, Stavos, ben ook benieuwd of Koen daar al achter is. Is het Koen van deze website?
    Mac Daddy, op deze beamer zit de optie niet.

Bijdrager
    stavos

Ja, ik doel op Koen van Tongeren. Hij is nu online, dus wellicht dat hij dit leest. En anders even een PB sturen..:wink:

Moderator
    Night

Ik weet dat onder 10.4 mogelijk was om m.b.v. een ATI video driver tool werkte die het beeld kon spiegelen, kantelen etc. Ik weet echter niet of die nog ergens te vinden is en/of deze in 10.6/10.7 nog steeds werkt.

Bijdrager
    Michaeldw

De optie om het beeld te kunnen spiegelen hebben we niet in de software kunnen vinden (zowel Mac OS als Keynote).

Op sommige beamers blijkt wel de mogelijkheid te zitten om het beeld te spiegelen, helaas niet op de beamer die hier staat.

We zoeken naar een alternatief.
    Bedankt voor het meedenken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.