5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    macsterdam

Keynote als QuickTime: Cursor verbergen?

Ik heb voor een klant een presentatie gemaakt in Keynote en deze geƫxporteerd als QuickTime movie. Dat werkt allemaal prima, op ƩƩn ding na: de cursor blijft in beeld. Iemand hier een suggestie hoe dat op te lossen?

Ik heb tot nu toe alleen deze info gevonden, maar weet niet hoe dit toe te passen:

Full ScreenFlags
    The flag sparameter for the BeginFullScreen function specifies a set of bitflags that control certain
    aspects offull-screenmode. QuickTime defines the seconstants that you can use in the flags parameter:
    enum {
    fullScreenHideCursor = 1L << 0,
    fullScreenAllowEvents = 1L << 1,
    fullScreenDontChangeMenuBar = 1L << 2,
    fullScreenPreflightSize = 1L << 3

Alvast dank!

Bijdrager
    pako

Als ik jou was zou ik even kijken naar het appje iShowu.
    Daarmee speel je je Keynote presentatie af, en neem je die presentatie op vanaf het scherm als het ware.
    Daarin kun je ook aangeven of je cursor moet blijven staan of weg mag (je kunt er zo ook mooie handleidingen van apps mee ‘filmen’.

Bijdrager
    macsterdam

dank voor de tip, maar probleem is dan dat ik daarna de mogelijkheid kwijt ben om handmatig door de presentatie heen te navigeren met bv de cursor-toets (Ć  la Keynote/Powerpoint). Dan zou ik achteraf weer een text-track moeten aanmaken……

Bijdrager
    hansman

In de voorkeuren moet je bij “Diavoorstelling” Toon aanwijzer bij muisverplaatsing, uitvinken

Bijdrager
    macsterdam

dat werkt volgens mij alleen in Keynote zelf als ik me niet vergis. Waar het mij om gaat is het vanuit Keynote geƫxporteerde QuickTime filmpje. Daar waar normale movies wel de cursor weg laten in full-screen modus, doen de vanuit Keynote geƫxporteerde QuickTime movies dit niet vreemd genoeg.

Dank in ieder geval voor je hulp tot zo ver.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.