7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Jordy

keynote 08

ik ga een presentatie maken. deze wil ik graag in keynote gaan maken, simpelweg omdat ik dit pakket 10 keer lekkerder als powerpoint vindt werken en de mogelijkheden veel uitgebreider zijn.

nu de vraag, de klant heeft uiteraard een windows machine en dus powerpoint. gaat dit gegarandeerd werken op de windows machine met powerpoint als ik de presentatie met keynote 08 op mijn mac maak en als ppt exporteer? dus elk effect dat ik in keynote toepas en powerpoint niet kent.

de presentatie hoeft niet aangepast te worden met powerpoint, enkel afgespeeld. ik moet echt zeker weten dat dit geen problemen gaat opleveren. en dat alles gewoon goed werkt zoals ik dat bedoeld heb.

als er ook maar enig verschil is maak ik het wel in powerpoint… :oops:

iemand ervaring?

Bijdrager
    Sanuk

Hey Jordi,

als je een keynote presentatie naar powerpoint exporteerd dan ga je toch achteraf wat aanpassingen moeten doen. De meeste flashy features van keynote kan powerpoint niet aan. Aangezien de presentatie niet meer moet aanpassen kan je misschien doen wat ik in zo een geval doe. Exporteer als quicktime movie, je kan dat full screen doen en de optie interactive playback gebruiken. Op die manier kan de gebruiker de QT afspelen alsof het een presentatie is.

Groeten

Sven

Bijdrager
    Jordy

hi sven,

dus ze kunnen wel gewoon klikken e.d. met een quicktime?
    misschien dat ik het geheel wel in flash ga maken..

Bijdrager
    Sanuk

ja geen enkel probleem, ik zou zeggen probeer het eens snel met enkele slides en dan zal je merken dat dit werkt

Gr

Sven

Bijdrager
    Jordy

zal ik doen, bedankt

Bijdrager
    Nikita

Kijk met Flash wel even uit op wat voor Windows-PC je het moet afspelen. Al te oude (en dat zijn al snel niet-echt-nieuwe machines) kunnen al de hik krijgen van Flash animaties.

Wat je als vuistregel aan kan houden voor je presentaties: de 3D-effecten van Keynote zullen niet, of slecht, worden overgenomen door PPT. Controleer het in elk geval vóórdat je de presentatie moet gaan geven, zodat je nog tijd hebt om het eventueel aan te passen (tekst kan ook gaan verspringen, helaas).

Een QT-filmpje is misschien nog wel het meest interessant. In de nieuwe Keynote ’08 kan je tenslotte gewoon op elke resolutie je presentatie exporteren, en -zoals gezegd- met een interactief filmpje wordt ‘ie na elke slide / animatie gepauzeerd zodat je gewoon je verhaal kan houden zoals bij een gewone presentatie.

Bijdrager
    Jordy

ik heb alle opties geprobeerd, en quicktime is het best.. powerpoint ondersteund idd heel veel functies niet. flash kan de bepaalde animaties ook niet aan (wat ik wel vreemd vindt.) bedankt voor de tips!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.