4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    iAgree

keyen met webcam ???

Ik vraag me af of het mogelijk is om een webcam door een programma te halen “waar bij m’n achtergrond bijv. blauw is,een blauw doek ofzo” en ik dus de achtergrond kan veranderen in wat ik wil ,en verder natuurlijk gewoon online zijn, bijv een speelfilm op het blauw keyen terwijl ik op de voorgrond zit.
    Zo ja welk prog heb ik daar voor nodig.

En wat is het beste programma om met je cam kontakt te hebben met iemand anders die ook een cam heeft maar dan op pc, want helaas hebben de meeste van mijn vrienden een windhoos bak…

Ik hoop dat deze uitleg een beetje begrijpelijk is ,en iemand bij iets wijzer kan maken, alvast bedankt bob.

Bijdrager
    ElectricCat

Dat keyen wil je live doen begrijp ik? Denk dat daar niets voor is, je kan de beelden wel naderhand After-Effecten of in iMovie bewerken, daar is een goeie plugin voor te krijgen, bij http://www.ezedia.com/ zie Ezescreen.

video conferencing software: b.v.
    SpQ VideoChat X  of sVideo Monitor, zie versiontracker.com

Bijdrager
    crazy ivan

Live key-en… Hmmm Officieel Chromakey. (Je key-ed op een kleur) na genoeg onmogelijk. Enige voorbeeld dat ik zo snel kan bedenken is het NOS Journaal. De eeuwige weerman. Wellicht de meest gebruikte vorm van chromakey. Tegenwoordig, nu er zoveel computer worden gebruikt in beeldbewerking wordt steeds vaker de kleur groen gebruikt. Als men serieus wilt gaan compositen. (e.g. animatie of ander 3d werk) wordt er de kleur digitaal-groen gebruikt. Nog net weer wat anders dan chromakey groen. Oh… Niet met een groene trui voor een groene wand gaan staan he!…:wink:

Bijdrager
    Vincent

Realtime Keyen, wat jij wilt is, met een computer alleen, nagenoeg onmogelijk. Zeker als je het vanaf die computer ook nog op internet wilt uitzenden (om te keyen moet een computer vrijwel altijd renderen).
    Een externe Videomixer met Key-mogelijkheid, daar je camera aanhangen en de key-bron, vanuit de videomixer je computer in, zou een oplossing zijn. Alleen dit zijn oplossingen in het kader van “ik koop maar eens een staatslot”.:wink:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.