2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

Keychron mechanische toetsenborden

Gisteravond heb ik eindelijk mijn Keychron toetsenborden ontvangen, het gaat om een K1 en K2 model.

Eerste indruk.

Qua productkwaliteit en beleving is het veel meer dan vooraf verwacht. Ik heb heel erg veel YouTube reviews gekeken voordat ik überhaupt overging tot aankoop, eigenlijk uit gebrek aan iets anders dat geoptimaliseerd was voor Mac. Wat mij heel erg opviel in de YouTube video’s was dat de verpakkingen van mensen altijd heel erg beschadigd waren. Super sloppy. Ook hun website hangt van amateurisme aan elkaar, dit geeft het product een beetje een mindere status in mijn beleving maar ik moet zeggen als je ze in je handen hebt dat voelt het echt goed aan. Verwacht geen Apple emotie tijdens het uitpakken.

K1 (versie 3)

De K1 is een low profile mechanisch toetsenbord dat zich richt op de Magic Keyboard bordjes van Apple. Ondanks dat het low profile is, is het voor mijn gevoel toch nog aardig aan de hoge kant. De case is van aluminium en het toetsenbord voelt echt zwaar en degelijk aan. Ik denk denk dat het misschien iets minder weegt dan mijn MacBook Pro. Wat ik mis zijn pootjes of iets waar ik het toetsenbord aan de achterkant mee kan verhogen en omdat het zo’n solide product is waar geen buigbaarheid in te verrekenen is moet je echt een vlakker dan vlakke ondergrond hebben. Mijn waaibomen ondergrond is een beetje door de jaren geen gaan werken dus nu wiebelt het toetsenbord. Met die buigbare dingen van Apple heb je daar minder last van.

K2

De K2 is echt een gevalletje apart. Het is echt zo’n leuk ding om naar te kijken. Ik weet nu eigenlijk al na een paar uurtjes typen dat dit ding niet voor mij is maar toch voelt het extreem zonde om ‘m weg te doen. De toetsen zijn zo ontzettend mooi. Mogelijk geen 150,- kwaliteitstoetsen maar het totaalplaatje klopt wel.

Ik denk dat dit toetsenbord ideaal is voor mensen die veel tekstverwerken – en vooral alleen werken want het maakt nogal een lawaai. Ik heb gekozen voor de RED switches, deze zouden minder clicky zijn en wat zachter. ☺️

Waar het voor mij vooral mis gaat bij de K2 is toch wel de toetsen + de hoogte van het toetsenbord. Het zijn echt toetsen-toetsen. Ze hebben de minimale afmeting die een toets qua vingertopje moet hebben dus je moet heel goed de keys raken zeg maar, en er niet tussenin zitten. Dit is volgens mij vrij normaal bij alle toetsenborden met dit soort toetsen. Het is minder fijn wanneer je broncode moet tikken en vaak twee of meer toetsen te gelijk moet indrukken maar je niet zo stabiel bent in altijd dezelfde afstand houden in je vingers.

De verlichting in de K2 is echt heel erg mooi gemaakt. Ik heb gekozen voor de witte LED’s omdat ik geen kermis qua kleuren wil maar potverdikkie wat geeft dit ding mooi licht in het donker. Ondanks dat het geen RGB’s zijn heb je ook met de witte al die ‘dansende’ patronen waar je uit kunt kiezen. Normaal zie je dat alleen in de verlichting van je kerstboom. Ik ben er geen fan van.

De K1 heeft ook gewoon prima verlichting maar meer op een zakelijk niveau.

Ik heb op beide bordjes op dit moment nog te weinig getikt om iets serieus over de type beleving te zeggen. Wat mij wel meteen opviel was dat ik op de K1 veel sneller kon typen dan op mijn Magic Keyboard van Apple en ook veel vaker meteen de juiste toets raakte. De enige keren dat ik de verkeerde toets raakte was eigenlijk als ik Enter wilde drukken. Lage Enter-toets dus dan zit je al heel snel er boven te drukken. Ook de pijltjes-toetsen is weer even wennen om de positie te vinden.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

De bruine switches zijn the way to go, althans als we Marques Brownlee moeten geloven.

edit/:

moest wel even opzoeken wat dat precies inhoudt. Is wel iets voor de nerds, zullen we maar zeggen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door EagerB0bNerd.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.