6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    DSVD

Keychain melding: dit onderdeel is beperkt toegankelijk

Bij het openen van Keychain en het opvragen van een paswoord van bvb een website krijg ik steeds

” dit onderdeel is beperkt toegankelijk”

maw ik krijg het paswoord niet te zien …

hoe kan ik dit oplossen … ? Apple I van sleutelhangerapp en dan alles op lezen schrijven zetten heb ik al gedaan … maakt niets uit.

bij het ehbo van de sleutelhanger is alles ok … bij herstel controle dus daar ligt het ook niet aan…

alles is begonnen bij een foute immigratiemerge van mn oude laptop naar mn nieuwe sindsdien loopt het niet meer met sleutelhanger/keychain …

ik krijg ook steeds een foutmelding dat mn preferencesyncclient ?? crasht … dat gebeurd meestal na een tijdje als mn laptop draait …

heb zo’n vermoeden dan dit er misschien iets mee te maken heeft …

heeft iemand enig idee in deze materie …

Thx

Bijdrager
    Yaris

Hier staat vast wel ergens een oplossing.

Bijdrager
    DSVD

Eh … ben dus blijkbaar niet de enige met dat probleem … voorlopig geen oplossing so far

het probleem ontstaat vermoedelijk na de Mac OS 10.6 upgrade want daarvoor ging dat bij mij ook allemaal vlekkeloos.

bedankt voor de link ga er nog eens volledig door gaan misschien zie ik nog iets over het hoofd …

Bijdrager
    eduurland

Hier hetzelfde probleem.

DVSD, ben benieuwd of jij verder bent gekomen?

Ik heb de indruk dat het probleem ontstaan is sinds ik naast mijn oude MBP onder OSX 10.5.8 ook op een nagelnieuwe MacBook onder OSX 10.6.4 de Sleutelhangers ben gaan synchroniceren via MobileMe.

Heb Sleutelhanger inmiddels gereset, maar die accepteert nu ook geen nieuwe wachtwoorden meer! Moet nu iedere keer als ik opnieuw inlog alle wachtwoorden voor mijn Mail clients, Evernote, etc. handmatig invoeren:sad:

Volgde advies op Jaharmi’s blog
    en heb in Terminal het volgende commando uitgevoerd:

$ codesign -vvv /Applications/Utilities/Keychain\ Access.app
    /Applications/Utilities/Keychain Access.app: a sealed resource is missing or invalid
    /Applications/Utilities/Keychain Access.app/Contents/Resources/kcproxy: resource modified
    /Applications/Utilities/Keychain Access.app/Contents/Resources/Keychain Agent: resource modified
    /Applications/Utilities/Keychain Access.app/Contents/Resources/Keychain.menu/Contents/MacOS/Keychain: resource modified

Is een verse installatie het enige redmiddel? Of kan het terugzetten van bestanden uit TimeMachine helpen?

Bijdrager
    DSVD

Dag Eduurland,

wel ik heb er wat leren mee leven ….

die boodschap komt wel niet meer op mn scherm van dat preferencesyncclient ??

maar de meeste paswoorden laten het nog steeds afweten …

is heb intussen de meeste paswoorden geleijk gezet zodat ik ze altijd weet in te typen maar eenmaal je de luxe van Sleutelhanger gewoon bent is het natuurlijk gemakkelijk …

ik ga er van uit dat de oplossing wel komt hoor vroeg of laat;-)

succes alvast ermee.

Bijdrager
    DSVD

Wel intussen heb ik de moeite gedaan om een full herinstall clean van Mac os X.6… te doen …

die preferenceclient bug is precies weg …

alleen die beperkte toegankelijkheid in sleutelhanger blijft … zeer ambetant:-(

nu goed als ik verder geraak laat ik iets weten …

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.