4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    GAM

KeyChain – Hoe meerdere wachtwoorden veranderen?

Ik ‘log’ regelmatig in op het netwerk van mijn werkgever: mail, intranet, webservers, etc. En tekens moet ik mijn wachtwoord opgeven. Prima en veilig. En keychain (sleutelhanger) bewaart al die wachtwoorden.
    Maar, … al die wachtwoorden zijn hetzelfde! Want gekoppeld aan die kant. En ik moet ze regelmatig veranderen, ook weer via het web. Eén keer naar die pagina en alle wachtwoorden zijn veranderd.

Althans, aan de andere/werkgevers kant. Want keychain weet niet dat het (per definitie) dezelfde (nieuwe) wachtwoorden zijn.
    Dat is dus niet handig.

Wat is nu doe, is tekens als ik het dit wachtwoord moet veranderen ook keychain-acces openen en overal dat oude wachtwoord veranderen in het nieuwe. Veel tikwerk met de kans op foutjes. En dom werk … Kan dat niet automatisch?

Daarom de vraag: weet iemand een tooltje of een trucje, waarmee ik een set van wachtwoorden/keychain-items kan definiëren en dan alle bijbehorende (en noodzakelijk gelijke) wachtwoorden kan veranderen.

Thanks –Albert

Bijdrager
    Hansi2124
    GAM op 30 januari 2011

Veel tikwerk met de kans op foutjes.

Nog niet gehoord van copy – paste?

Bijdrager
    KingAchille

Ik vrees dat het een ingebouwde beveiliging van keychain zelf is om zulke zaken te voorkomen. Ergens ook wel logisch natuurlijk…

Bijdrager
    Verwijder

Andere programma’s kunnen bij de keychains, de gebruiker moet hier wel toestemming voor geven. Ook AppleScript kan er bij.
    Als zoiets niet bestaat dan is er geen behoefte aan of het is te gevaarlijk, voor je er erg in hebt zijn te veel wachtwoorden gewijzigd.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.