5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    marbert2

Keychain acces

Hallo,

Mijn specificaties zijn: eMac van 2003 met 1 GHz Power PC G4 1GB SDRAM. Het OS is 10.4.11

Sinds enige tijd heb ik geen toegang meer tot mijn Keychain om passwords aan te passen. Als ik de application in HD/Applications/Utility wil openen gebeurt er niets. Evenzo met andere applications in Utility. Is er iets aan mijn instellingen fout?

Graag een advies. Met dank, Hubert.

Bijdrager
    Hansi2124

Draai eerst eens Schijfhulpprogramma / herstel schijfbevoegdheden.
    Overigens denk ik niet dat Sleutelhangertoegang (Keuchain acces) gebruikt moet worden om wachtwoorden te veranderen, maar om deze daar automatisch op te slaan. Of heb ik dat verkeerd gedacht?

Bijdrager
    marbert2

Hallo Hansi,

Ja, ik draai DiskUtility/repair permissions regelmatig maar dat werkt niet.

De instelling van mijn eMac is Engels omdat ik in het Engels taalgebied woon. Meestal zit ik op het AppleMacForum maar als ik er technisch niet uitkom, wijk ik uit naar OMT.

Ik merk al een tijdje dat er iets mis is met het OS systeem. Kleinere zaken zoals ‘Keychain acces’ en bijvoorbeeld ‘Help’ werken niet naar behoren. Ik kan ze niet openen. In mijn ‘Preferences’ het schermbeeld veranderen lukt ook al niet.

Ik heb ook al eens OS10.4.11.dmg gedownload en opnieuw geinstalleerd. Ook dat helpt niet. Een andere vaak voorkomende narigheid is dat tijdens actie het scherm op zwart gaat ‘freeze’ en met de ‘Power button’ de computer uitgezet moet worden. Daarna duurt het wel 6 minuten eer hij weer normaal opent.

Over het algemeen werken alle Applications prima; het zijn die kleine ongemakken die het vervelend maken. Kan ik hier wat aan doen?

Hubert.

Bijdrager
    iep

Dan zou ik aan een herinstallatie denken, met name omdat er diverse dingen de soep in gaan. Uiteraard met de meegeleverde installatie discs ipv een willekeurige dmg file die je ergens vandaan hebt geplukt.

Bijdrager
    marbert2

Hallo,

Dat is wellicht de beste optie: herinstallatie: easy install. Overigens de .dmg file heb ik van de officiele Apple.com/downloads “geplukt”.

Bedankt,
    Hubert.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.