15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    WesleyS

Keyboard vs. IJsthee

Goedemorgen,

Ik heb gisteren ijsthee over mijn apple keyboard laten vallen, “gelukkig” is het alleen de linkerkant van mijn keyboard.

Hoe kan ik dit schoon krijgen ? Want de toetsen plakken als een malle, en zitten soms vast. Maar ze werken wel gewoon.

Durf hem niet schoon te maken met water, dus hoe kan ik dit het beste oplossen ?

Want het is erg irritant en denk niet dat het onder de garantie valt..

Is dit type toetsenboard: http://www.designerstalk.com/forums/attachments/hardware/3948d1197236861-new-apple-keyboard-windows-xp-help-1119450088_7c11708855.jpg

Alvast bedankt!

Wesley

Bijdrager
    Nickalicious

Het valt sowieso niet onder de garantie, en vaak wanneer je vloeistoffen over een toetsenbord laat vallen is die ook kapot. Dus niet alleen de toetsen plakken, maar je hebt een grote kans dat er ook iets daadwerkelijk kapot is.

Maarja toetsjes losmaken op dat Apple keyboard is wel mogelijk, maar het zijn van die laptop toetsen.

Bijdrager
    Gezalfde

Keyboard vs. IJsthee
    0-1?

Ik hetzelfde toetsenbord bij mijn iMac 27″ en ik denk toch dat je beter een nieuwe kunt kopen, misschien dat je het nog met alcohol op een doekje kan wegwrijven, moet je zorgen dat het doekje niet te vochtig wordt. Maar ik denk niet dat je er heel veel aan kan doen.

Bijdrager
    Gezalfde

@mezelf

ik HEB hetzelfde

Bijdrager
    JaNiintendo

Toetsen losmaken (Die zijn “geraakt”) en dan met een zachte vochtige doek* schoonmaken. Even laten drogen. (Met bvb een ventilator, geen föhn)

Dan als het goed is, doet hij het weer.

*Echt goed uitwringen. Desnoods even 6 uur laten liggen op het aanrecht. Als er toch dikke druppel water op het toetsenbord ligt, even met een theedoek af deppen (Niet vegen, dan heb je kans dat het de elektronica raakt)

Inactief
    Anoniem

zat er suiker in je thee? Dan kan je je keyboard over een tijdje zeker weggooien..

Bijdrager
    WesleyS

Ja ijsthee zit vol met suiker, het is wel zonder prik haha.

Probeer hem vanavond wel op te maken, en schoon te maken, moeders kunnen daarbij goed helpen haha.

Het is best zonde, heb hem pas sinds de kerst..

Bijdrager
    mark-a-mac

Wel goed onthouden welk toetsje waar hoort…

Als de thee is doorgedrongen tot het binnenste (ik vermoed dat deze toetsenborden ook nog met foliecontacten werken) dan is het vroeg of laat einde verhaal. Heb zoiets al eens aan de hand gehad met frisdrank, ding helemaal uit elkaar gehaald, gewassen met gedestilleerd water en nog ging het een tijdje later stuk.

Bijdrager
    computer space

Gewoon wegflikkeren en een Windowsplank kopen.
    Zonder gekheid, de kans dat een nieuw plat apple toetsenbord een stevige poetsbeurt overleeft is 10%. Rommel!

Bijdrager
    MacAnarie

@computer space

Want Apple had er toch op z’n minst rekening mee kunnen houden dat er broodkruimels en zowel warme als koude dranken overheen kunnen komen? Daar moet ie dan maar tegen kunnen?

Gouden regel, al van mijn vader geleerd: “niet eten en/of drinken in de buurt van de computer”.

Bijdrager
    computer space

Die van mij is stuk gegaan door het afpoetsen van vette vingers. Niks bij gegegeten. Knopjes met poetsende beweging belasten kan ie gewoon niet aan.

Bijdrager
    Erik Joling

Bij mij was het een glas bier (Texelse skuumkoppe). Sommige toetsen deden het niet meer of bleven juist hangen.Geprobeerd en het lijkt gelukt: batterijen eruit, schroefdopje er weer op. En dan lekker afspoelen met warm water onder de kraan. Spoelen en toetsen indrukken. Dan droogwapperen, en minstens twee dagen laten drogen op een warm plekje. Batterijen er weer in, en (bij mij) werkte het.

Moderator
    Pete.Z

Topic uit 2013 omhooghalen, knap gevonden!

Bijdrager
    Ziegler

Hij is zelfs al van 2010!

Moderator
    Night

Ik hoop dat het geen “kijk eens wat ik over mijn keyboard heb gegooid” topic wordt :-P

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.