7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    dennis

Keyboard & Programma(‘s)???

Hay,

Ik zoek een keyboard die ik op mijn maccie kan aansluiten.
    Welke programma(‘s) en welk keyboard kan ik daarvoor gebruiken?
    Zou ook graag de prijs willen weten.

Merry X-mus, Dennis

Bijdrager
    MacAttack

vraag is moet het keyboard geluid produceren? Of ga je met softsynths werken? Als klanken wil aansturen op op de mac zou ik je een evolution MK225c aanraden, geen programma voor nodig gewoon aansluiten (da’s net het gemak van OSX) er zitten trouwens wat demo’s bij dus ka je nog kiezen wat je wil kopen. Ik heb die MK225c iets van een 180 € betaald

Bijdrager
    dennis

Uhm, ik heb absoluut geen ervaring met muziek.
    Ik kan eigenlijk alleen noten lezen en daar houd het dan ook mee op.
    Geen idee wat softsynts zijn, maar ik wil zelf iets spelen en dan zo bewerken dat het nog een beetje klinkt zodat het profesioneel overkomt.
    Waar kan ik nog wat informatie krijgen van de MK255c ??
    En waar zou ik hem kunnen kopen??

Alvast bedankt, Dennis

Bijdrager
    bart

Je hebt drie dingen nodig;
    – een bron:een keyboard met midi-uit, b.v. die MacAttack aangaf, of een volledige synhesizer met midi in-en uitgangen.
    – opslag: een sequence-programma als b.v. EMagic’s Logic om de mididata in op te nemen/ editen.
    – een geluidsbron die mididata omzet in door jouw gekozen geluiden, dit kan een echte synthesizer zijn, of een software-synthesizer. Het onderscheid tussen die twee: de echte synthesizer is aparte hardware, terwijl de software-synthesizer virtueel is (en in je Mac zit).

Als een beginner bent is de virtuele oplossing het eenvoudigst en goedkoopst; ga je met echte sythesizers en drumcomputers werken, dan zit je naast die synth’s ook aan mengpanelen etc vast, om alle geluiden uiteindelijk samen te kunnen voegen tot een leuk stereo-muzakje.