8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    mies

keyboard FCP

Iemand ervaring met het Final Cut Pro Keyboard? Ziet er wel grappig uit, beschrijving klinkt goed maar werkt het een beetje?

Bijdrager
    tfmichie

Volgens mij is het exact hetzelfde toetsenbord als een Applo Pro Keyboard, maar zijn de toetsen gekleurd en hebben ze een opschriftje om zo sneller te werken met Final Cut…. Dus ik denk dat het wel vlotter zal werken als een toetsenbord zonder die kleurtjes en opdrukjes. Ik heb er wel geen ervaring mee, maar dat is maar mijn idee…

Greetz,
    tfmichie

PS: het kost wel enorm veel vind ik…

Bijdrager
    Hans de Bijl

Ik heb ze zelf gemaakt. Ergens in je FCP of FCE manual (pdf) staat een pagina met deze symbolen. Crop deze in Acrobat en op de file in Illustrator.

Maak ze op maat en print ze in kleur of op verschillende kleuren papier uit, lamineer ze en voorzie ze van een stickerlaag.

Op je toetsenbord plakken en klaar.

Bijdrager
    mies

wat crea bea!! ik zal n knutselpoging wagen. dank voor jullie tips.

Bijdrager
    Roel van der List

:finderoud:
    Een veelgebruikte manier is om je keyboard ‘om te bouwen’ met zogenaamde ‘Keycaps’: op de montagesoftware aangepaste pakketjes toetsen, die je in de plaats van je originele toetsen plaatst….gaat prima met een bijgeleverd tangetje. Er zijn Keycaps te krijgen voor FCP, Premiere, Peak etc. Iedere goede AV-dealer kan deze leveren.

Bijdrager
    Apollo

Goeie tip!
    Nog steeds prijzig, maar wel degelijker dan knippen en plakken.:P

Bijdrager
    fritsdebeer.com

Kom op zeg…

De snel toetsen ken je zo uit je hooft. [J] [K] [L] en nog een paar.
    Use it or loose it!.

Zo’n toetsen bord is erg mooi, maar kost je weer meer geld.
    Het leverd hoog uit (bij bezoek van een dame / of heer, net wat je wilt) een “oohhhh” op.

Sneltoetsen voor alles!!
    :apple:

Bijdrager
    Roel van der List

ehhhhh J, K, en L………en je gebruikt FCP? Echt? Wat doe je er mee?Vergeet je die andere 431 snelkoppelingen niet? :apple:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.